اخبار و گزارشات کارگری ٧ و ٨ آبان ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
October 30, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٧ و ٨ آبان ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

کارگران حق طلب زندانی شهرداری کوت عبدالله آزاد باید گردند

- درمیان بازنشستگان چه می گذرد؟

2فراخوان جداگانه برای برگزاری دو تجمع مجزا در روزهای 19 و21 آبان  مقابل مجلس وسازمان برنامه وبودجه

- تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران دهکده فرهنگی تفریحی زاینده رود نسبت به نداشتن امنیت شغلی

- آخرین اخبار درباره شرکت های هپکو وآذرآب

- دستگیری مدیرعامل کارخانه قند فسا وادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران علیرغم وعده و وعیدها

- آزادی موقت اسماعیل بخشی از زندان اوین با تودیع وثیقه 750 میلیون تومانی

- پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت آزادی حامیان و فعالین جنبش کارگری

- احضار پروین محمدی برای اجرای حکم زندان و به گرو گرفتن وسایل شخصی ایشان

- طرح ظالمانه خرید خدمتی

مکیدن شیره جان معلمان توسط نئولیبرالیسم

- دوازدهمین روزتحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش 

- دفن شدن 4کارگر زیر آوار درشهرستان شبستر

- جان باختن یک کارگر 30ساله درخیابان شریعتی تهران براثر سقوط بالابر

- مرگ  یک کارگر نانوایی  لای دستگاه خمیرگیردر بجنورد

*درمیان بازنشستگان چه می گذرد؟

2فراخوان جداگانه برای برگزاری دو تجمع مجزا در روزهای 19 و21 آبان  مقابل مجلس وسازمان برنامه وبودجه

- فراخوان اول:

ما همه همبسته ایم، از وعده ها خسته ایم

چند سال است که بازنشستگان به خیابان می آیند و خواست های خود را فریاد می زنند.

مسئولان حکومتی می گویند: قانون تصویب کرده ایم که بازنشستگان به خواست های خود برسند؛ اما پول و اعتبار برای اجرایی کردن مصوبات قانونی نداریم.

بازنشستگان می گویند: قانون بی اعتبار و وعده های بدون پشتوانه از نظر ما فاقد ارزش است و  بازنشستگان فریب چنین گزافه گویی ها نخواهند خورد.

ما می دانیم که کارفرمایان و دولت روشی را در مقابل مزد بگیران زحمتکش اتخاذ کرده اند که  می خواهند با در انتظار گذاشتن شاغلان و بازنشستگان تحقق خواست های آنها را به تعویق اندازد. در واقع به نفع حفظ وضع موجود برای خود وقت بخرند.

 همکاران و یاران بازنشسته:

محقر گشتن سفره ما مساوی است با مجلل گشتن سفره آنها. اقلیت برخوردار از رفاه و ثروت و تجمل، نسبت به وضعیت اسفبار زندگی و معیشت ما بی تفاوت  می باشند. بنابراین اتحاد و همبستگی و مطالبه گری ما است که می تواند آنها را مجبور به عقب نشینی کند و تحقق مطالباتمان را عملی نماید: " اتحاد، مبارزه  پیروزی!

۱۹ آبان  ساعت 10صبح مقابل مجلس وسازمان برنامه وبودجه

گروه اتحاد بازنشستگان

۵آبان ۱۳۹۸

بیانیه تجمع اعتراضی 19 آبان

ما بازنشستگان بار دیگر در مقابل بی توجهی مسئولین، در یک حرکت متحدانه، در مصاف با شرایطی بیسابقه از فقر و فلاکت تحمیلی تجمع خواهیم کرد.

درطول سا‌ل جاری  ، دولت و مجلس حتی از اجرای قوانین  نیم بند تصویب شده ی خود  به بهانه عدم تامین بودجه کافی،  سر باز زده و کماکان تعرض مداوم به سطح زیست و معیشت  بازنشستگان را ادامه میدهند.

علاوه بر این، هیچ اقدام جدی در مورد کاهش نرخ تورم و افزایش و ترمیم حقوق بازنشستگان مطابق هزینه سبد خانوار، توانمندسازی سازی و احیای ظرفیت صندوق ها ، پرداخت بدهی های دولت به آن ها و کنترل و نظارت نمایندگان واقعی بازنشستگان بر صندوق ها صورت نگرفته است.

مشکلات بهداشت و درمان عمق بیشتری یافته و مطالبه درمان مناسب و بیمه کارآمد و موثر همچنان بی پاسخ مانده است.

 ما بازنشستگان نیز همانند سایر اقشار زحمتکش جامعه، سال هاست که با زندگی حداقلی و زیر خط فقر دست و پنجه نرم کرده و به جز تصویب افزایش دستمزدی تحقیرآمیز برای هرسال و سرکوب، بازداشت، وثیقه و زندانی کردن فعالان جنبش های مطالباتی، پاسخ دیگری نگرفته ایم.

تنها راه برون رفت از شرایط فعلی اتحاد و یکپارچگی بازنشستگان و همه مزد بگیران حول مطالبات مشترک، با حضور گسترده و خستگی ناپذیر در تجمعات واعتراضات بطور مستمر می باشد.

 در پی فراخوان تجمع گروه های بازنشستگان، ما امضا کنندگان این بیانیه ، روزیکشنبه 19 آبان، مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه گرد هم خواهیم آمد و دادخواهی خود علیه وضعیت غیر قابل تحمل موجود را تا رسیدن به مطالبات بحقمان همگام و همصدا فریاد خواهیم زد.

١-اتحاد بازنشستگان ایران

٢-گروه بازنشستگان تامین اجتماعی

٣-گروه ۱۹ اسفند

۴-گروه اتحاد بازنشستگان

۵-چالش  صنفی معلمان  ایران

۶- اتحاد بازنشستگان

٧-پیشکسوتان آ. پ. پارک شهر

٨-شورای بازنشستگان ایران

٩ - انجمن صنفی بازنشستگان

١٠ - گروه بازنشستگان مطالبه گر

١١- همراهان١ بازنشستگان گیلان

۱۲-گروه معلمان هم آوا

١٣-اتحاد سراسری بازنشستگان

۱۴_گروه بازنشستگان پارک اندیشه

۱۵_ بازنشستگان استان تهران

- فراخوان دوم:

بیانیه رسمی و مهم  ائتلاف بزرگ هم اندیشان لشکری و کشوری

فراخوان عمومی

  با عنایت به لزوم تسریع در  پیگیری اصلاحات قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس شورای اسلامی و همسان سازی حقوق جامعه بازنشستگان دولت و پیش بینی و تامین اعتبار مکفی برای اجرای همسان سازی در لایحه بودجه سال ۹۹ و بهبود شرایط خدمات درمانی و رفاهی بازنشستگان ، گروههای مرجع و بزرگ لشکری و کشوری که در قالب ائتلاف بزرگ هم اندیشان و با اعلام حمایت و همبستگی بیش از ۱۲۰ گروه لشکری و کشوری متجلی شده اند، در نظر دارند به منظور استیفای حقوق حقه و پیگیری مطالبات به محاق رفته بازنشستگان دولت روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه تجمعی آرام و مسالمت آمیز بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی در مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزار و لزوم اصلاح سریعتر ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری و تامین بودجه لازم و مکفی برای همسان سازی حقوق و بهسازی شرایط خدمات درمانی و رفاهی بازنشستگان را به نمایندگان مجلس و دولتمردان یادآوری نمایند لذا از کلیه بازنشستگان لشکری و کشوری معزز در اقصی نقاط کشور دعوت می شود در این تجمع پرشکوه و آرام حضور یافته و با اتحاد و همبستگی بی نظیر خود در بستر تحقق مطالبات متعلق بخودشان مشارکت فرمایند.

مضافا این روز توسط ائتلاف بزرگ هم اندیشان به این دلیل انتخاب شد که غالب کمیسیونهای مجلس در این روز فعال و برخی مسئولین دولتی در کمیسیونها حاضر و مسئولین بلندپایه سازمان برنامه و بودجه نیز عموما در این روز هفته در محل سازمان حضور دارند.

تجمع بزرگ و پرشکوه بازنشستگان لشکری و کشوری

تاريخ :  روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه ۹۸

زمان : از ساعت ۱۰ الی ۱۲.۳۰

مکان : مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه

ائتلاف بزرگ پیشکسوتان و بازنشستگان هم اندیش لشکری و کشوری

*تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران دهکده فرهنگی تفریحی زاینده رود نسبت به نداشتن امنیت شغلی

بیش از 9روزمتوالی است که کارگران دهکده فرهنگی تفریحی زاینده رود(سازمان عمران زاینده رود) برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی مقابل در ورودی این دهکده واقع درشهرستان چادگان تجمع می کنند.

در روزهای اخیر برخی از اهالی شهرستان چادگان برای نشان دادن همبستگیشان با کارگران این دهکده توریستی به این تجمع پیوسته‌اند.

براساس گزارشات رسانه ای شده بتاریخ8آبان،یکی ازکارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: دهکده چادگان در استان اصفهان بیشترین گردشگر را دارد و امنیت شغلی این شهرستان به وضعیت کاری این کارگران وابسته است، اما ما به عنوان کارگران این دهکده امنیت شغلی نداریم.

وی افزود: به ما می‌گویند اکنون نیاز به کارگر نداریم، بروید و چند ماه دیگر برگردید، در حالی که ما هر کدام بیش از 10 سال سابقه کار در این دهکده را داریم.

کارگر دیگری بیان کرد: افرادی در این دهکده وضعیت شغلی آنها پایدار شده که یک شبه آمده‌اند اما بسیاری از کارگران بیش از 10 سال است که در این مکان کار می‌کنند؛ اما وضعیت شغلی آنها مشخص نیست.

درهمین رابطه:

اعتصاب وتجمع کارگران سازمان عمران زاینده‌رود دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

جمعی از کارگران سازمان عمران زاینده‌رود وابسته به شهرداری اصفهان در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست از کارکشیدند ومقابل ورودی دهکده گردشگری این سازمان واقع در 120 کیلومتری شمال غرب اصفهان تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 11خرداد،مدیر عامل سازمان عمران زاینده‌رود ضمن تایید تجمع کارگران سازمان عمران زاینده‌رود،افزود: اما این تجمع منجر به بسته شدن ورودی دهکده نشد.

وی در در پاسخ به موضوع تعدیل 100 نیروی سازمان عمران زاینده‌رود گفت: هیچ تعدیل نیرو و یا تغییر وضعیت در سازمان عمران رخ نداده است.

وی در ادمه افزود:قرار بود یک کار جدید حجمی با حضور یک شرکت در دهکده شروع شود که قبلا هم همین انجام می‌شد، با این تفاوت که این‌ بار باید به صورت حجمی انجام می‌شد که مقرر شد آن نیز متوقف شده و کار به روال قبل پیش برود و هیچکس نه اخراج و نه تبدیل وضعیت خواهد شد.

*آخرین اخبار درباره شرکت های هپکو وآذرآب

 روز چهارشنبه 8آبان،مجمع عادی به طور فوق‌العاده "تپکو" به دلیل عدم تعیین تکلیف واگذاری بلوک 60.72 درصدی متعلق به شرکت هیدرواطلس به تنفس کشیده و مقرر شد مجمع بعدی ده روز بعد یعنی 18 آبان برگزار شود .

کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه  نیزگفت: بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده و 32 درصدی "فاذر" و یک فرد حقیقی با ماکلیت 10 درصدی سهام باید نسبت به حل مشکلات  اقدام کنند. در این میان بانک کشاورزی طبق مصوبه اول آبان 98 دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مکلف به پرداخت 15 میلیارد تومان وام است.

وی ادامه داد: متقاضیان خرید سهام این شرکت از بانک کشاورزی باید برنامه مشخصی برای احیاء و تداوم تولید و تامین حقوق کارگران حداقل 5 سال آینده را به استانداری استان مرکزی اعلام کنند اما بانک کشاورزی تا زمان مالکیت و تعیین سه عضو هیات مدیره ، باید در مقابل مطالبات کارگران مسئول و پاسخگو باشد.

*دستگیری مدیرعامل کارخانه قند فسا وادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران علیرغم وعده و وعیدها

مدیرعامل کارخانه قند فسا دستگیر شد و علیرغم وعده و وعیدها بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کماکان ادامه دارد.

یکی از کارگران کارخانه قند فسا به خبرنگار رسانه ای گفت:رئیس کارخانه در حال فرار دستگیر شده و علت این امر شکایت چغندرکاران، شکایت کارخانه هفت تپه بوده که 20 هزار تن شکر آورده اما پولی پرداخت نکرده است. به گفته وی کارخانه پلمب شده تا قاضی حکم خود را اعلام کند.

این کارگر معتقد است که با وجود زندانی شدن رئیس کارخانه باز هم کارگران بلاتکلیف هستند چراکه از اردیبهشت ماه پولی به آنان پرداخت نشده و کارگران نیز در حال حاضر به وی بی‌اعتماد هستند.

*آزادی موقت اسماعیل بخشی از زندان اوین با تودیع وثیقه 750 میلیون تومانی

روز چهارشنبه 8آبان، اسماعیل بخشی با تودیع وثیقه 750 میلیون تومانی از زندان اوین بطور موقت آزاد شد.

درهمین رابطه:

- سندیکای کارگران شرکت واحد آزادی اسماعیل بخشی را شاد باش می‌گوید

امروز چهارشنبه ۸ آبان اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه با قرار وثیقه ۷۵۰ میلیون تومانی موقتا از زندان اوین آزاد شد.

اسماعیل بخشی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران باحکم قاضی مقیسه به۱۴سال زندان محکوم شده است.

محمد خنیفر دیگر نماینده کارگران نیشکر هفت تپه به ۶سال زندان محکوم شده است و قرار است علی نجاتی نیز محاکمه گردد.

به رغم آزادی اکثر بازداشت شدگان روز جهانی کارگر همچنان ندا ناجی از بازداشت شدگان روز کارگر بدون توجیه قانونی با قرار بازداشت موقت بلاتکلیف، زندانی است. همچنین عسل محمدی در ارتباط با پرونده کارگران نیشکر هفت تپه به دلیل ناتوانی در تامین قرار وثیقه ۷۵۰ میلیون تومانی همچنان در زندان است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آزادی موقت اسماعیل بخشی را به خانواده ایشان و کارگران نیشکر هفت‌تپه و جامعه کارگری شاد باش می‌گوید و خواهان مختومه شدن پرونده قضایی ایشان و دیگر کارگران و حامیان کارگری و آزادی قطعی‌شان می‌باشد.

کارگر زندانی، معلم زندانی و حامیان طبقه کارگر آزادباید گردد

- پیام شادباش انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد

اسماعیل بخشی امروز چهارشنبه با تعین قرار وثیقه هفتصد و پنجاه میلیون تومانی به طور موقت از زندان اوین آزاد میشود.

از طرف انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد پیشاپیش آزادی این کارگر عزیز را به تمامی کارگران و زحمت کشان ، شاد باش میگوییم.

۸ آبان ۹۸

- سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:تشکر و قدردانی

کارگران،توده های فرو دست و زحمتکش؛

همانطور که اطلاع دارید اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه،  به دلیل دفاع از حقانیت طبقه کارگر و زحمتکشان جامعه با شعارنان_کار_آزادی_ مورد محاکمه قرار گرفت و همراه با مدافعان طبقه کارگر به بیش از یک قرن زندان محکوم شدند.

در اینجا جا دارد از همسر گرامی اسماعیل ،فرزند دلبند و خانواده گرامی اسماعیل بخشی به دلیل پیگیری و تحمل  مشقات فراوانی که تاکنون متحمل شده اند تشکر و قدردانی شود.

همچنین از تلاش های پیگیرانه وکیل مدافع کارگران هفت تپه ،خانم فرزانه زیلابی، تشکل ها و سازمان های مدافع حقوق کارگران در داخل و خارج کشور که  برای آزادی اسماعیل بخشی تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی کرد.

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه،آزادی موقت اسماعیل بخشی را به خانواده و بستگان اسماعیل بخشی به کارگران هفت‌تپه و تمام کارگران و مردم زحمتکش ، به تشکل های کارگری و فعالین و مدافعان کارگران،تبریک و شاد باش گفته و خواستار پایان دادن به پرونده سازی علیه کارگران هفت تپه از جمله علی نجاتی، عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه می باشیم.

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران

*پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت آزادی حامیان و فعالین جنبش کارگری

روز پنجم آبان عاطفه رنگریز و مرضیه امیری از دستگیرشدگان روز جهانی کارگر و امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری، سپیده قلیان و امیر امیرقلی از دستگیرشدگان مرتبط با اعتصاب کارگران هفت تپه پس از ماه ها بازداشت به قید وثیقه موقتاً آزاد شدند.

ندا ناجی دیگر دستگیرشده اول ماه مه که هنوز در بازداشت است و اسماعیل بخشی و عسل محمدی از دیگر دستگیرشدگان هفت تپه هنوز در بازداشت به سر میبرند. طبق قوانین قضایی کشور پس از اتمام تحقیقات و بازجویی فرد دستگیرشده بایست با تودیع وثیقه تا زمان قطعیت حکم آزاد گردد و تداوم بازداشت این کارگران زندانی و حامیان طبقه کارگر غیرقانونی و ظالمانه بوده است.

تعرض گسترده دم و دستگاه سرکوب برای تداوم استثمار کارگران به شنیع ترین شکل ممکن در این دوره گسترش یافته است و در روزهای اخیر با یورش وحشیانه به کارگران اعتصابی شرکت آذرآب اراک خشونت سازمانیافته طبقاتی خویش را علیه کارگران ایران و پس از سرکوب اعتراضات کارگری در هپکو، هفت تپه و فولاد اهواز ادامه داد.

در جریان حمله به کارگران آذرآب تعداد زیادی از کارگران زخمی و مصدوم گشته و ۴۲ نفر از آنان دستگیر شدند که در روزهای اخیر همگی این کارگران به قید وثیقه موقتاً آزاد شدند.

تعرض گسترده نهادهای مدافع سرمایه داران و غارتگران نمی تواند مانع از مطالبه گری و اعتراض کارگران برای دریافت خواست و حقوق شان باشد و همانطور که شاهدیم اعتراض کارگران آذرآب پس از حمله به کارگران هپکو به همان شکل صورت گرفت و یورش به کارگران آذرآب نیز نمی تواند مانع از ادامه مطالبه گری این کارگران و کارگران دیگر مراکز صنعتی شود.

چماق به دستان سرمایه داران قطعاً می دانند که نمی توانند با سرکوب خشن، اعتراض و مبارزات کارگران را به محاق ببرند اما تنها طریق باقیمانده برایشان همین سرکوب است به این امید که مبارزه طبقاتی کارگران را به گور بسپرند اما قطعاً و بدون هیچ شکی این سیاستهای اقتصادی چپاولگرانه است که توسط کارگران ایران به گور سپرده خواهد شد و تمامی این بساط خصوصی سازی و چپاول ثروتهای اجتماعی و دسترنج کارگران برچیده خواهد شد و مناسبات اجتماعی و طبقاتی جامعه ایران در همین بن بست کنونی تعیین تکلیف خواهد گردید.

آزادی کارگران دستگیرشده آذرآب و اول ماه مه و هفت تپه یقیناً به دلیل فشارهای اجتماعی در اعتراض به سرکوب کارگران و حامیانشان صورت گرفته است و نشان از این دارد که با نزدیک شدن انتخابات، زمین زیر پای جناح های مختلف سیاسی داغ شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن شادباش به دستگیرشدگان اول ماه مه و هفت تپه و کارگران آذرآب و خانواده های ایشان، ادامه بازداشت ظالمانه ندا ناجی که بدون هیچ محاکمه ای ماه هاست در بازداشت به سر میبرد را محکوم می نماید و خواهان آزادی وی و بازداشت شدگان هفت تپه و دیگر کارگران زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- هفتم آبانماه نود و هشت

*احضار پروین محمدی برای اجرای حکم زندان و به گرو گرفتن وسایل شخصی ایشان

پروین محمدی بار دیگر طی ابلاغیه ای برای اجرای حکم حبس یکساله به شعبه اجرای احکام احضار گشته است و اعلام شده که در صورت عدم حضور، حکم جلب ایشان صادر میگردد.

این در حالی صورت میگیرد که وسایل شخصی ایشان که در جریان دو بار دستگیری توسط نیروهای امنیتی ضبط گردیده بود هنوز به ایشان تحویل نگشته است.

در تاریخ ۹ بهمن سال گذشته که پروین محمدی به همراه جعفر عظیم زاده دستگیر شدند تعداد چند دستگاه لبتاپ و گوشی تلفن ایشان ضبط گردید که با توجه به تبرئه پروین محمدی توسط دادگاه و چندین مرتبه درخواست استرداد وسایل شخصی و همچنین نامه نگاری های مکرر شعبه دادگاه برای تحویل این وسایل، وزارت اطلاعات از تحویل وسایل شخصی پروین محمدی تاکنون خودداری نموده است. در دستگیری ۶ اردیبهشت امسال نیز گوشی دیگری از ایشان ضبط گردیده که تاکنون که قرار است برای تحمل حبس یکساله راهی زندان شود هنوز تحویل نگردیده است.

مورد دیگر که تأییدی بر گرو گرفتن زندگی و وسایل پروین محمدی توسط نهادهای امنیتی و قضایی دارد این است که با وجود اینکه جعفر عظیم زاده بیشتر از ۹ ماه است که دستگیر شده و در زندان به سر میبرد اما وثایق جعفر عظیم زاده که یکی از آنها سند منزل پروین محمدی است هنوز آزاد نگشته و خطر ضبط کامل منزل مسکونی ایشان نیز وجود دارد و مشخص نیست حال که ایشان در شرف زندانی شدن است به چه دلیل دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات از تحویل وسایل شخصی و رفع توقیف سند منزل ایشان سرباز میزند.

به گرو گرفتن خانه و وسائل شخصی پروین محمدی همزمان با فراخوان وی به زندان تماماً در راستای اعمال فشار بیشتر به این عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران است تا هم مدتی طولانی او را زندانی کنند و هم زیانهای مادی جبران ناپذیری را به این کارگر بازنشسته وارد نمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن اعلام انزجار از به گرو گرفتن منزل مسکونی و وسائل شخصی پروین محمدی خواهان تحویل هر چه سریعتر این وسائل و رفع توقیف از وثایق جعفر عظیم زاده و نیز لغو حکم زندان پروین محمدی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۶ آبان ۹۸

*طرح ظالمانه خرید خدمتی

مکیدن شیره جان معلمان توسط نئولیبرالیسم

هر کارگر یا معلمی جهت ریکاوری و تجدید قوای نیروی کار خود جهت رسیدن به شرایط نرمال برای اجرای تعهدات خود در قبال نیروی کار از پیش فروخته شده یا ارائه نیروی کار به بازار و از سویی دیگر تأمین و تولید نیروی کار جوان جهت جایگزینی نیروهای فرسوده نیاز به زمان استراحت دارد . این زمان استراحت در هسته ای کوچک از نظام سرمایه داری به نام خانواده انجام میشود.

و این چرخه تا زمان حیات کارگران (معلمان) ادامه دارد .

اما به مرور زمان با مبارزات کارگران سن‌بازنشستگی از مرگ فاصله گرفت و به 70 و 60 سال رسیده است .

در کشور ما سن بازنشستگی بعد از سال‌ها مبارزات کارگران به طور معمول بعد از ۳۰ سال کار (خدمت)مشخص گردیده است .

  کارگران طی مبارزاتی جهت تفکیک مشاغل سخت و نیمه سخت از مشاغل عادی ، امتیازاتی به مرور زمان در این مورد به دست آورده اند از آن جمله در مورد معلمان قانونی تصویب گردیده که معلمان با بیست سال سابقه کار آموزشی می توانند به جای ۲۴ ساعت موظفی در هفته ، ۲۰ ساعت کار کنند .

زیرا نظر کارشناسان بر این امر قرار گرفته که بیست و چهار ساعت کار در هفته کیفیت کار معلمان را پایین می‌آورد .

 مقدمه فوق به این منظور ارائه گردید تا به این مهم برسیم که به عقیده کارشناسان  و تایید دولت (کارفرما)معلمان با ۲۰ سال سابقه آموزشی توانایی آموزش مطلوب بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته را ندارند لذا جهت متضرر نشدن دانش آموزان در هفته ۴ ساعت به این معلمان استراحت داده می شود. تا با تجدید قوا بتوانند آموزشی مطلوب ارائه کنند .

اما همین سیستم به علت ناکارآمدی اکنون در حال بهره کشی از معلمان با ۱۰ سال سابقه بازنشستگی آن هم به شکل بیست و چهار ساعت تمام وقت در هفته با حقوق نصف حقوق اداره کار با تأخیر چندین ماهه در پرداخت می باشد.

تصور کنید معلم ای که در این سیستم در بیستمین سال سابقه کار خود مستحق ۴ ساعت استراحت در هفته شناخته شده است اکنون با گذشت ۲۰ سال  یعنی ۳۰ سال خدمت و ۱۰ سال بعد از خدمت دوباره به کار گمارده می شود آن هم به طور تمام وقت یعنی ۲۴ ساعت در هفته ❗

طرح ظالمانه خرید خدمتی به طور شفاف برای همگان روشن نمود که برای دولت (کارفرما) نه کیفیت آموزش مهم است و نه احترام به حقوق نیروی کار یعنی معلمان ❗

طرح ظالمانه خرید خدمتی و یا طرح معلم تمام وقت که در تضاد کامل با طرح تشریح شده قبلی می باشد برای ما عیان می سازد هر جا کارگران و دستمزدبگیران در موضع ضعف قرار بگیرند سرمایه داری آخرین شیره جان آنها نیز خواهد مکید .

لذا اینجاست که اهمیت تشکل‌های صنفی به عنوان یک ضرورت تاریخی خود را نشان می‌دهد و معلمان باید با ایجاد و عضویت در تشکل های مستقل به مبارزه با سیستم نئولیبرالی بپردازند . وگرنه به زودی تمام دستاوردهای مبارزات چندین ده ساله کارگران و معلمان در جهان را از دست خواهند داد و برده وار مورد استثمار بیشتر قرار خواهد گرفت .

ساده نویسی های من

محسن عمران

1398/08/06

 *دوازدهمین روزتحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش 

روز چهارشنبه 8آبان برای دوازدهمین روز، سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش مقابل    کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تحصن کرد.

*دفن شدن 4کارگر زیر آوار درشهرستان شبستر

ظهر روز چهارشنبه 8آبان،4کارگرحین عملیات خاکبرداری در نزدیکی شهر صوفیان در شهرستان شبستر استان آذربایجان‌شرقی زیر خاک مدفون شدند.

تاعصرامروز چسد 2کارگر 30ساله از زیر خاک بیرون کشیده شد و عملیات برای یافتن دو کارگردیگر ادامه دارد.

*جان باختن یک کارگر 30ساله درخیابان شریعتی تهران براثر سقوط بالابر

صبح روزچهارشنبه 8آبان،یک کارگر20ساله تبعه افعانستان حین کار جابجایی بار مصالح ساختمانی در یک پروژه ساختمانی واقع در خیابان شریعتی تهران براثر سقوط بالابره دلیل شدت آسیب دیدگی در دم جان باخت.

*مرگ  یک کارگر نانوایی  لای دستگاه خمیرگیردر بجنورد

یک کارگر 43 ساله یک نانوایی بجنورد حین ساخت خمیرلای دستگاه خمیرگیر گرفتارشد وبدلیل شدت جراحات در دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com