اخبار و گزارشات کارگری ٣٠ آبان ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
November 22, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٣٠ آبان ماه ١٣٩٨

بگیر،ببند،بکش    گور خود کنی بدست خود

- ادامه تجمعات اعتراضی صدها کارگر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکیفی معیشتی وشغلی مقابل فرمانداری شهرستان شوش

- گزارشی درباره تجمع 27 آبان ماه دانشجویان دانشگاه تهران به بهانه اعتراض به افزایش قیمت بنزین وبازداشت تعدادی از دانشجویان

- آزادی روح الله مردانی و محسن حق شناس

- جان باختن یک کارگر کارخانه سیمان تنگستان بر اثر برق‌گرفتگی

*ادامه تجمعات اعتراضی صدها کارگر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکیفی معیشتی وشغلی مقابل فرمانداری شهرستان شوش

روز پنج شنبه 30 آبان، صدها کارگر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اعتراض نسبت به بلاتکیفی معیشتی وشغلی به تجمعشان مقابل فرمانداری شهرستان شوش ادامه دادند.

تجمعات اعتراضی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه از روز شنبه 25 آبان ماه شروع وتا بعه امروز ادامه داشته است.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:به اعتراضاتشان تا پرداخت حقوق عقب افتاده شان ادامه خواهند داد.

*گزارشی درباره تجمع 27 آبان ماه دانشجویان دانشگاه تهران به بهانه اعتراض به افزایش قیمت بنزین وبازداشت تعدادی از دانشجویان

+بنا به اخبار واصله روز دوشنبه 27آبان دانشجویان دانشگاه تهران دست به تجمعی در اعتراض به افزایش سه برابر بنزین، وضعیت فاجعه بار معیشتی و سرکوب های سنگین زدند. این تجمع که عصر روز دوشنبه شکل گرفت تا 8شب ادامه یافت و با نزدیک شدن به ساعات تاریکی شب، چندین آمبولانس حاوی نیروهای لباس شخصی وارد دانشگاه شدند و تعدادی از دانشجویان را دستگیر و داخل آمبولانس کردند. در ادامه جهت خروج از دانشگاه درب منتهی به خیابان 16 آذر را گشوده و باقی دانشجویان را از آن طریق از دانشگاه بیرون می رانند و سپس تعدادی از دانشجویان را نیز بیرون از دانشگاه دستگیر میکنند.

بنا به این اخبار برخی از این دانشجویان به زندان فشافویه و تعدادی نیز به زندان اوین منتقل شده اند. آمار تعداد بازداشتیان عصر دوشنبه در دانشگاه تهران 40 تا 50 تن عنوان شده است که از این تعداد پنج تن از دانشجویان علامه میباشند اما از هویت این دانشجویان اطلاع دقیقی در دست نیست. علاوه بر این پنج تن دیگر از دانشجویان دانشگاه علامه خارج از تجمع بازداشت شده اند.

+همچنین بنا به این اخبار طی سه روز گذشته با بسیاری از دانشجویان و خانواده های ایشان توسط نهادهای امنیتی تماس تهدید آمیز گرفته شده که اگر در محیط دانشگاه دیده شوند دستگیر خواهند شد. همچنین به خانه شخصی تعدادی از دانشجویان جهت بازداشت مراجعه شده است.

+بازداشت یاشار دارالشفا دانشجوی سلامت و رفاه اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

یاشار دارالشفا دانشجوی سلامت و رفاه اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی صبح امروز(30آبان) بازداشت شد.7 صبح امروز حدود 20 مامور امنیتی با شکستن درب منزل دوست او با دیلم، اقدام به بازداشت دارالشفاء کرده‌اند. ماموران پس از بازداشت، وی را به منزل شخصی‌اش انتقال داده و پس از ضبط تعدادی از وسایلش به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

 گفتنی است یاشار دارالشفا دیروز طی تصادفی، کمر و پایش دچار مشکل شده و با عصا قادر به حرکت است و ماموران وی را با همان وضعیت انتقال داده اند.

بر اساس این خبر نهاد بازداشت کننده وزارت اطلاعات بوده‌، اما نزدیکان وی از دلیل بازداشت و محل نگهداری او تا این لحظه بی‌خبرند.

یاشار دارالشفاء، آبان‌ماه 1395 پس از 4سال و2 ماه از مدت محکومیت 5 ساله خود به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شده‌بود.

برگرفته از کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

قابل یادآوری است که مدیر حراست دانشگاه تهران روزپنج شنبه 30آبان طی گفتگویی با خبرنگار رسانه ای ضمن تایید بازداشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران و علامه افزود:فقط تا عصر چهارشنبه8 تا 9 دانشجوی دانشگاه تهران آزاد شده و «بسیاری» از باقیمانده های دانشجویان بازداشتی ، هفته آینده آزاد می شوند.

*آزادی روح الله مردانی و محسن حق شناس

روز پنج شنبه 30 آبان، روح الله مردانی ( معلم و دانشجو) و محسن حق شناس ( دانشجو) از زندان آزاد شدند.

قابل یادآوری است که فقط2 ماه به پایان محکومیت روح الله مردانی باقی مانده بود.

*جان باختن یک کارگر کارخانه سیمان تنگستان بر اثر برق‌گرفتگی

یک کارگر 46 ساله حین کار در کارخانه سیمان تنگستان دچار برق گرفتگی شد وجانش را ازدست داد.

بنا به گزارش رسانه ای شده بتاریخ 30آبان،فرمانده انتظامی تنگستان گفت: در پی مراجعه فردی به پاسگاه انتظامی لاور شرقی مبنی بر فوت برادرش بر اثر برق گرفتگی در کارخانه سیمان، ماموران انتظامی برای رسیدگی به موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد، یکی از کارگران کارخانه سیمان که فردی 46ساله بود، حین کار در آبدارخانه با دست زدن به پنجره دچار برق گرفتگی شده که پس از انتقال به بیمارستان شهر خورموج جان خود را از دست می دهد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com