اخبار و گزارشات کارگری ٢٨ و ٢٩ آبان ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
November 21, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٢٨ و ٢٩ آبان ماه ١٣٩٨

طی روزهای اخیرعلاوه بر راه اندازی بالماسکه ها در شهرها بازار بحث درباره حق اعتراض،تعیین محلی برای تجمع واعتراض،اعتراض مدنی،فرق معترض واعتشاشگر و.....پس از تیراندازی های مستقیم بطرف تجمع کنندگان بی دفاع از طرف جناح های مختلف گرم شده است.

آنها که پس از کشتار معترضین بفکر این بحث ها افتاده اند هنوز نفهمیده اند که زحمتکشان،جوانان وتجمع کنندگان نه تنها از وضعیت حاکم برکشور ناراضی هستند و به آن معترضند بلکه از مسببانشان متنفرند.آری از جناح های مختلف حاکمیت،صاحب منصبان،امامان جمعه و......متنفرند.

جان کلام!

بحث بر سر نارضایتی وتعیین محلی برای تجمع  و یا اتفاوت معترض واغتشاشگر نیست بلکه بحث اصلی برسر اعتراض و تنفراست و جوانان وزحمتکشان از همه دست اندرکاران حاکمیت متنفرند.

- درباره  اعتراضات به بهانه افزایش قیمت بنزین

- ادامه تجمعات اعتراضی کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکیفی معیشتی وشغلی مقابل فرمانداری شهرستان شوش

- حوادث کاری کماکان از کارگران قربانی می گیرد:

1- جان باختن یک کارگر در همدان براثر سقوط از ارتفاع

2- جان باختن یک کارگر کارخانه لوله اسفراین بدنبال سقوط در دستگاه تراش ماندریل

3- مرگ یک کارگر 35 ساله در تهران براثر سقوط درچاه 30متری

4- مفقودالاثر شدن 2صیاد گنابادی در دریا

*درباره  اعتراضات به بهانه افزایش قیمت بنزین

فیلم ها ،تصاویر وگزارشات منتشره درشبکه ها ی اجتماعی ودرز کردن برخی اطلاعات در رسانه ها حاکی از ادامه اعتراضات به بهانه گرانی بنزین در تعدادی از شهرها دررروزسه شنبه 28 آبان از جمله در شهرهای جوانرود،مریوان، سنندج،کرمانشاه،شیراز،دزفول(اعتراض شبانه کوی مدرس)، کارون،کوت عبدالله و برخی از محلات تهران و....می باشد.

گزارشات فوق تایید می کنند که طی چند روز گذشته تعداد شهرهایی  که درآنها اعتراض به بهانه افزایش قیمت بنزین صورت گرفته خیلی بیشتر از 100شهرمی باشد.

بنابهمین گزارشات،تلاش های نیروهای امنیتی واطلاعاتی برای بازداشت تجمع کنندگان منجمله دانشجویان ادامه دارد. درهمین رابطه بازداشت ملیکا قرگوزلو دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی وانتقالش به اوین وکامیار ذوقی دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران وانتقالش به مکانی نامعلوم تایید شده است.

 و فعال صنفی این دانشگاه شب گذشته در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شد. تا کنون خبری از اینکه این دانشجو توسط کدام نهاد امنیتی بازداشت شده در دست نیست.

تا لحظه تنظیم این گزارش(چهارشنبه شب 29 آبان)اینترنت کماکان قطع است وراه اندازی بالماسکه ها در تعدادی از شهرها  از طرف رژیم برای بنمایش گذاشتن هوادارنش ادامه پیداکرد.

اما رژیمی که هوادار وحامی دارد چرا از اینترنت وحشت دارد  وقطعش می کند؟

برای اینکه از به لرزه درآمدن پایه های اقتدارش به وحشت افتاده است.

اعتراض دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی

روز سه شنبه 8آبان،دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی در حمایت از مردم، کارگران و در اعتراض به گرانی بنزین تجمع اعتراضی کردند.

این تجمع در حالی برگزار شد که طی سه روز گذشته با خانواده بسیاری از دانشجویان از سمت وزارت اطلاعات تماس گرفته شده و دانشجویان تهدید شده‌اند که در صورت حضور در محیط دانشگاه بازداشت می‌شوند.

این تجمع با همراهی و شرکت اساتید دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد اما انجمن‌های اسلامی حضور در این تجمع را تحریم کردند

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به گرانی بنزین و سرکوب اعتراضات مردمی

روزدوشنبه 27آبان جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به گرانی بنزین و سرکوب اعتراضات مردمی دست به تجمع زدند وباسردادن شعارهای زیر ضمن اعتراض به سرکوب ها حمایتشان را اعتراضات نسبت به گران شدن بنزین بنمایش گذاشتند.

«بنزین گرونترشده فقیر فقیرتر شده»

«گرانی تورم بلای جان مردم»

«دانشجو بیداراست بازحمتکش همراه است»

«دانشجو کارگر معلم اتحاد اتحاد»

«دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»

تجمعات اعتراضی در خارج از کشور در حمایت از اعتراضات جوانان وزحمتکشان ومحکومیت سرکوب ها

طی روزهای اخیر تجمعاتی در خارج از کشور در حمایت از اعتراضات جوانان وزحمتکشان ومحکومیت سرکوب ها برپا شده است وفراخوان هایی مبنی برادامه این تجمعات در روزهای آینده منتشر شده است.

*ادامه تجمعات اعتراضی کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکیفی معیشتی وشغلی مقابل فرمانداری شهرستان شوش

روزهای سه شنبه وچهارشنبه(28 و29 آبان)، کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای به بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکیفی معیشتی وشغلی به تجمعشان مقابل فرمانداری شهرستان شوش ادامه دادند.

کارگران تجمع کننده به خبرنگار رسانه ای گفتند: تا این لحظه کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه با احتساب آبان ماه؛ سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند. بخش دیگری از اعتراض کارگران نیز ناشی از مشکلاتی‌ست که در ارتباط با تصمیم اخیر اعضای هیات مدیره در ارتباط با تعطیلی موقت مجتمع بوجود آمده است.

قابل یاد آوری است که مدیرعامل شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه تمام واحدهای این مجتمع به غیر از واحد حراست را تعطیل اعلام کرد.

بنا به گزارش روابط عمومی شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه، امید اسدبیگی روز چهارشنبه در بخشنامه‌ای اعلام کرده است:تمام بخش‌های کارخانه به غیر از واحد حراست از روز 29 آبان‌ماه تا اتمام اعتصاب‌ها و شروع به کار پرسنل تعطیل است.

امید اسدبیگی در پاسخ به این سوال که چه زمانی تعطیلی به پایان می‌رسد،به خبرنگار رسانه ای گفت: تا پایان اعتصابات و شروع اورهال، نمی‌توانیم کار را شروع کنیم. اگر کاری نباشد، حقوقی هم طبیعتاً نخواهد بود چون ما از تولید شکر است که سودآوری داریم و حقوق کارگران را می‌پردازیم.

*حوادث کاری کماکان از کارگران قربانی می گیرد:

1- جان باختن یک کارگر در همدان براثر سقوط از ارتفاع

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: یک کارگر 50ساله بر اثر سقوط از طبقه چهارم یک ساختمان در منطقه کوچه‌مشکی این شهر جان خود را از دست داد.

ارتین کمالی روز دوشنبه 27 آبانبه خبرنگار رسانه ای گفت: این کارگر میانسال در حال سیمان‌کاری بود که پس از سقوط در دم جان باخت.

2- جان باختن یک کارگر کارخانه لوله اسفراین بدنبال سقوط در دستگاه تراش ماندریل

روز دوشنبه 27آبان،فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از جان باختن یکی از کارگران کارخانه لوله بدنبال سقوط در دستگاه "تراش ماندریل"خبرداد.

3- مرگ یک کارگر 35 ساله در تهران براثر سقوط درچاه 30متری

دوشنبه شب(27آبان)،یک کارگر 35 ساله حین کار در خیابان جوردانی براثر سقوط در چاهی 30متری جانش را ازدست داد.

4- مفقودالاثر شدن 2صیاد گنابادی در دریا

یک فروند شناور صیادی با دو سرنشین که از پنج روز پیش برای صید ماهی از اسکله گناوه عازم دریا شده‌اند، هنوز بازنگشته‌اند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ29آبان،مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه گفت: هنوز از سرنوشت دو صیاد گنابادی که از پنج روزپیش قایقشان ناپدید شده است، اطلاعی در دست نیست.

او با بیان اینکه خبر مفقود شدن این قایق توسط صیادان دیگر گزارش شده‌است، افزود: طبق گزارش صیادان این قایق در کنار اسکله سکوهای نفتی به همراه دیگر شناورها پهلو گرفته بود که به محض وقوع بارندگی و تندباد این شناورها از هم جدا و ارتباط آنان با همدیگر قطع شد.

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه افزود: ناپدیدشدن این قایق به مسئولان مرتبط شهرستان گزارش شده‌است.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com