تعرض به معیشت مردم بی جواب نمی ماند

حزب حکمتيست(خط رسمى)
November 17, 2019

تعرض به معیشت مردم بی جواب نمی ماند

سیاست سهمیه بندی بنزین و همزمان افزایش قیمت آن مدتها است در محافل حکومتی در جریان است. سرانجام از صبح امروز جمعه ١٥ نوامبر قیمت بنزین در ایران افزایش پیدا کرده و سهمیه بندی شد. با اعلام این تصمیم مردم در بسیاری از شهرها علیه گرانی بنزین دست به اعتراض زدند.

از امروز قیمت بنزین رسما سه برابر افزایش یافته است و هر لیتر بنزین از هزار تومان به سه هزار تومان افزایش یافت. علاوه بر این برای خودروهای شخصی ماهیانه ٦٠ لیتر بنزین با قیمت یک و نیم برابر یعنی ١٥٠٠ تومان و تاکسی ٤٠٠ لیتر در ماه سهمیه تعیین شده است. به این ترتیب بخش وسیعی از مردم ناچارند برای خرید بنزین مورد نیاز به بازار آزاد مراجعه کنند. مهمتر اینکه افزایش قیمت بنزین بلافاصله به افزایش هزینه ترانسپورت، افزایش قیمت مواد غذایی و همه  نیازمندی های مردم منجر خواهد شد.

جمهوری اسلامی با علم به عواقب افزایش قیمت بنزین در جامعه و خطر شروع اعتراضات مردم، در همه شهرها و خصوصا در شهرهای بزرگ ایران دست به اقداماتی برای مقابله با مردم معترض زده و از یک روز قبل چهره بسیاری از شهرهای ایران با حضور نیروهای سرکوبگر عملا نظامی شده است.

امروز و با شروع افزایش قیمت بنزین شاهد اعتراضات زیادی در بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران، اهواز، مشهد، شیراز، اصفهان، ماهشهر، اورمیه و... بوده ایم.

روحانی فریبکارانه از قبل اعلام کرده بود که درآمد حاصله از افزایش قیمت بنزین را به خانواده های کم درآمد و اقشار پایین جامعه اختصاص خواهند داد. اما این ادعای پوچ امروز دیگر کسی را فریب نخواهد داد و کسی برای ادعاهای روحانی و همه روسای جمهوری اسلامی تره خرد نخواهند کرد.

جمهوری اسلامی تامین بخشی از هزینه های دولت و کل دستگاه استبداد و جنایتش را، از هزینه نیروهای مسلح، هزینه ارگانهای سرکوب و کل دستگاه حاکمه، هزینه ارگانهای مذهبی، جاسوسی و اطلاعاتی، بیت رهبری و همه کاسه لیسان و مزدوران خود را با افزایش قیمت بنزین و متعاقبا افزایش کل هزینه زندگی مردم محروم، روی دوش طبقه کارگر و اقشار پایین جامعه می اندازد. این در شرایطی است که فقر، گرانی، بیکاری، دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر، هم اکنون  بیش از هر زمان زندگی دهها میلیون خانواده کارگری، معلم، بازنشسته، اقشار محروم و کم درآمد جامعه را با مخاطرات جدی مواجه کرده است.

اعتراضات وسیع امروز در شهرهای ایران، جواب مردم آزادیخواه به تعرض بورژوازی و دولتش، به سطح معیشت اکثریت مردم ایران است. این تعرض و افسارگسیختگی جمهوری اسلامی را تنها با اتحاد صفوف کارگران، اتحاد صفوف مردم آزادیخواه و اعتراض متحد میتوان افسار کرد.

 حزب حکمتیست (خط رسمی) طبقه کارگر و همه محرومان جامعه، همه مردم آزادیخواه و حق طلب را به اعتراض متحد و سازمانیافته علیه فقر ، علیه بیکاری و افزایش هر روزه قیمتها، علیه تورم و گرانی روز افزون فرامیخواند.

 

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

۱۵ نوامبر ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com