کلیه مسببان جنایت در رژیم اسلامی باید محاکمه شوند!

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست
November 14, 2019

کلیه مسببان جنایت در رژیم اسلامی باید محاکمه شوند!

روز شنبه ۱۶ آبان برابر با ۹ نوامبر، حمید نوری ٥٨ ساله، معروف به "حمید عباسی" بدنبال تنظیم شکایتی توسط کاوه موسوی حقوقدان و ایرج مصداقی زندانی سیاسی سابق، در فرودگاه بین المللی آرلاندا در استکهلم بازداشت شد. دادستانی سوئد تایید کرد فردی که در فرودگاه بین المللی آرلاندا در استکهلم بازداشت شده است دادیار سابق قوه قضائیه در زندان گوهردشت کرج و مظنون به دست داشتن در جنایت علیه بشریت در رابطه با قتل عام زندانیان سیاسی سال ۶۷ در ایران میباشد. روز چهارشنبه ١٣ نوامبر برابر با ٢٢ آبان اولین جلسه محاکمه متهم برای تفهیم اتهام برگزار شد. کارولینا ویسلاندر دادستان حکم به تمدید بازداشت وی به مدت چهار هفته جهت فراهم کردن اسناد و مدارک بیشتر را صادر کرد. وکیل مدافع حمید نوری عنوان کرده که قصد حمید نوری از سفر به سوئد دیدار با بستگان نزدیکش بوده است.

پخش این خبر با شادی زندانیان سیاسی سابق، خانواده های زندانیان و کلیه کسانی روبرو شد که همواره بر محاکمه و مجازات عاملین قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت پای میفشردند. این خبر بازتاب گسترده ای داشت و ازهم اکنون زندانیان سیاسی سابق اعلام آمادگی کردند که بعنوان شاکی خصوصی علیه حمید نوری و همکاران وی اعلام جرم کنند. حمید نوری از نزدیکان و همکاران ابراهیم رئیسی و مقیسه از جنایتکاران مشهور رژیم اسلامی و از کارگزاران و همکاران "هیئت های مرگ" در قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ٦٧ بوده است.

"نه می بخشیم، نه فراموش میکنیم"! این یک سیاست قدیمی ما کمونیست ها و انقلابیونی بوده است که همواره خواهان محاکمه علنی و مجازات سران و مسببان جنایت علیه بشریت در طول چهار دهه حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی بوده ایم. حمید نوری ها مسببین هُلاکاست اسلامی در ایران هستند. بسیاری از خانواده ها هنوز نمی دانند قبر جگرگوشه هایشان کجاست. جنایت مشمول زمان نمیشود، جنایتکاران باید محاکمه شوند. محاکمه واقعی اما بعد از پیروزی کارگران و مردم ایران صورت خواهد گرفت. آنروز دادگاه سران رژیم اسلامی در اذهان بشریت آزادیخواه باعنوان "دادگاه نورنبرگ ایران" تداعی خواهد شد.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست این رویداد را از نظر سیاسی اتفاق مثبتی تلقی میکند و به کسانی که موجبات این دستگیری را فراهم آوردند خسته نباشید میگوید. در عین حال این پرونده باید به روزنه‌ای برای باز کردن آن تصویر بزرگتر محاکمه علنی و عادلانه سران جمهوری اسلامی بدل شود و کلیه کسانی که طی دهه های متمادی توسط رژیم اسلامی زخم خورده اند، بعنوان معترضین و شاکیان و حامیان فعالانه شرکت کنند. باید مواظب مماشات دولتهای اروپائی و معامله با رژیم اسلامی بود و هر منفذ بده بستان سیاسی را بست. سیاست اپوزیسیون انقلابی و چپ باید ادامه سیاست قدیمی برای محاکمه سران حکومت، بستن سفارتخانه هایش، افشای لیست تروریست های رژیم و نفی فعالیت اطلاعاتی رژیم اسلامی در خارج کشور است.  فراخوان ما اینست که کمونیست ها، نیروهای انقلابی و زندانیان سیاسی سابق و خانواده های زندانیان سیاسی به این واقعه برخوردی فعال داشته باشند و مانع هر نوع بند و بست دولتها شوند. امروز اکثریت عظیم جامعه ایران خواهان محاکمه سران جمهوری اسلامی بجرم جنایت علیه بشریت هستند. وقت آنست خارج کشور را برای جنایتکاران اسلامی و همکاران اطلاعاتی و وابستگان سیاسی شان تماماً ناامن کنیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١٤ نوامبر ۲۰۱۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com