درگیری پلیس با تظاهرکنندگان مقابل پارلمان سوئد

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست
August 20, 2019

اطلاعیه شماره ۲

درگیری پلیس با تظاهرکنندگان مقابل پارلمان سوئد
دستگیرشدگان را آزاد کنید!

امروز ۲۰ اوت از ساعت ۹ صبح بفراخوان احزاب و سازمانهای کمونیست و سوسیالیست و شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران در اعتراض به حضور جواد ظریف وزیر خارجه حکومت شکنجه و اعدام و استثمار، تظاهراتی برگزار شد. پلیس سوئد با تدارک سنگینی کلیه خیابانهای ورودی و منتهی به ساختمانهای دولتی را بسته بود. جمعیت بعد از مدت کوتاهی به سمت ورودی ماشین رو پارلمان و ساختمان وزارت خارجه حرکت کردند. پلیس سوئد بعد از یک اخطار وحشیانه به صف تظاهرکنندگان با باتوم و سگ و اسب حمله کرد اما با مقاومت و ایستادگی معترضین خشمگین روبرو شد. در این کشمکش سه نفر از معترض توسط پلیس دستگیر شدند که تا انتشار این اطلاعیه هنوز آزاد نشده اند.
 
فریاد "مرگ بر جمهوری اسلامی"، "مرگ بر تروریسم اسلامی"، "سفارت تروریستها را ببندید" و "پلیس سوئد از حکومت جنایتکاران حمایت میکند" و ... در مقابل مجلس و در مسیر حرکت بطرف وزارت امور خارجه طنین انداز بود. تظاهرکنندگان خواهان قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک با رژیم اسلامی، متوقف کردن مماشات با حکومت سرکوبگر کارگران و شهروندان، اخراج جواد ظریف و دیپلمات – تروریست های رژیم و بستن سفارتخانه رژیم شدند. این اجتماع تا ساعتی بعد در محل "مین توریت" ادامه یافت. فردا اجتماع در همین محل راس ساعت ٩ تشکیل میشود.

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست برخورد وحشیانه پلیس سوئد و ضرب و شتم معترضین را محکوم میکند. دستگیرشدگان باید فوراً آزاد شوند. ما برای آزادی بیقید و شرط زندانیان سیاسی که در سیاهچالهای جمهوری اسلامی تحت فشارهای ممتد روانی و فیزیکی هستند مبارزه میکنیم. این حق مسلم ایرانیان مخالف رژیم اسلامی است که حضور این جنایتکاران را در خارج کشور تحمل نکنند. ما نمیگذاریم خارج کشور به جولانگاه تروریست های سرمایه دار و قاتلین فرزندان مردم تبدیل شود. ما همراه با اکثریت عظیم جامعه ایران خواهان محاکمه سران جمهوری اسلامی بجرم جنایت علیه بشریت هستیم. روز محاکمه این جنایتکاران دور نیست!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
 
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست، واحد استکهلم
۲۰ اوت ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com