تعدادی از بازنشستگان در تجمع امروز ۲۱آبان دستگیر شدند + نهمین روز دور جدید اعتراضات کارگران هفت تپه

حزب كمونيست كارگرى ايران
November 12, 2019

٢١ آبان:بازنشستگان دیگری از بازنشستگان در مقابل مجلس اسلامی

تعدادی از بازنشستگان در تجمع امروز ۲۱آبان دستگیر شدند

روز ٢١ آبان تجمع دیگری از بازنشستگان در مقابل مجلس برپا شد. فراخوان این تجمع بدنبال فراخوان تجمع روز نوزدهم آبان  که نیروهای بسیاری از بازنشستگان و معلمان به آن پیوسته بودند، تحت عنوان "تجمع آرام و مسالمت آمیز" از جانب افراد سازشکاری  داده شده بود. اعلام تجمعی دو روز بعد از نوزدهم آبان سیاستی در جهت ایجاد تفرقه در صفوف بازنشستگان و کنترل خشم و اعتراض آنان در قالب تجمع سکوت بود. اما بازنشستگان با اعلام این که تجمع نوزدهم آبان را با قدرت برپا خواهند کرد و روز ٢١ آبان نیز با شرکت وسیع خود خیابان را به صحنه اعتراض خود تبدیل خواهند کرد، پاسخ محکمی به اینگونه تشبثات دادند. بدین ترتیب تجمع امروز بیست و یکم آبان تجمع "سکوت" نبود بلکه تجمع اعتراضی بازنشستگان با شعار "فریاد، فریاد، از اینهمه بیداد" بود. به این ترتیب بازنشستگان نشان دادند که اجازه نمیدهند مبارزاتشان بدنبال این جناح و آن جناح کشیده شود. در تجمع روز ٢١ آبان نیز نیروی انتظامی همانند روز نوزدهم آبانماه نیروی انتظامی بسیاری بسیج کرده بود تا مانع گردهمایی جمعیت بزرگ بازنشستگان شود. از جمله در این روز تعدادی از بازنشستگان به اسامی غضنفری، عیوضی، شفیعی، پژوهش، شریفی، منوچهر امیری، و عمرانی و دو بازنشسته خواهر با نام فامیلی ناصری از مازندران و چند تن از بازنشستگان لشکری دستگیر شدند.

خواستهای بازنشستگان عبارتند از: اجرای قانون خدمات کشوری به نحوی که حقوقها به بالای خط فقر هشت ملیونی افزایش یابد،  درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان، تامین مسکن مناسب، حق تشکل، حق تجمع، حق رسانه بدون هرگونه امنیتی کردنی و آزادی فوری و بدون وثیقه معلمان زندانی، کارگران دربند و تمامی زندانیان سیاسی، پایان دادن به امنیتی کردن و پرونده سازی ها، پایان دادن به اختلاس ها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته به صندوق های بازنشستگی

از خواستها و مبارازت بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد. بازنشستگان بازداشتی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ آبان  ٩٨،  ١٢ نوامبر  ٢٠١٩
+++

نهمین روز دور جدید اعتراضات کارگران هفت تپه

روز ٢١ آبان کارگران نیشکر هفت تپه برای نهمین روز دست از کار کشیدند. اعتصابات این دور نیشکر هفت تپه از کارگران بخش کشاورزی آغاز شد. کارگران داخل شرکت نیز که برای پاسخ گویی به خواستهایشان اولتیماتومی یک ماهه داده بودند، بدلیل تعویق پرداخت حقوقشان وارد اعتصاب شدند. در این روز جمع زیادی از کارگران در تجمع شرکت داشتند.

کارگران در صحبت هایشان ضمن اعلام اعتراض به وعده های توخالی بر خواستهای اعلام شده خود تاکید کردند. در عین حال اعلام کردند که حقوق خط قرمز آنهاست و هشتاد و چهار روز است که مزدی نگرفته اند و حاضر به قبول این فشار نیستند. تاکید کارگران در تجمعشان بر اتحاد همه بخش های کارگران در این مجتمع کارگری بود. از جمله کارگران بازنشسته هفت تپه، رانندگان استجاری شرکت که کارگران را جابجا میکنند، کارگران نی بر، کارگران فصلی همه با معضل تعویق پرداخت دستمزدها روبرو هستند. زیر فشار اعتراض کارگران مدیریت وعده پرداخت یک ماه حقوق داده است، اما کارگران میگویند با یک وعده حقوق دردی از آنها دوا نمیشود و تمام طلبهایشان را میخواهند. کارگران میگویند با وجود گرانتر شدن سرسام آور قیمت ها حقوق کارگر اگر ده میلیون هم باشد کفاف زندگی اش را نمیدهد. به گفته کارگران با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت دیگر مزایای شغلی شان حداقل یک میلیون و سیصد هزار تومان به حقوق آنها اضافه میشود و خواهان اجرای آن هستند. حرف کارگران اینست که فقط با اعتراض و اعتصاب متحدانه شان است که میتوانند حق و حقوقشان را بگیرند. 

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به حراج کردن زمین های کشاورزی و خصوصی کردن شرکت بعنوان بخش دیگری از دزدی ها و چپاولگری هاست. خواستهای فوری کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از: متوقف شدن چپاولگری ها تحت عنوان خصوصی سازی و فروش زمینه های کشاورزی، پرداخت فوری طلبهای تمامی بخش های شرکت، روشن شدن وضع قراردادهای کارگران فصلی، بازگشت به کار دو همکار اخراجی، لغو احکام صادر شده برای اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان این مجتمغ و بدون قید و شرط بودن آزادی آنان، بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و پرونده سازی ها .

اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه متحدانه ادامه دارد. از خواستها و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد. 

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ آبان  ٩٨،  ۱۲نوامبر ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com