اخبار وگزارشات کارگری اول آبان ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
October 24, 2019

اخبار وگزارشات کارگری اول آبان ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

کارگران حق طلب زندانی کارخانه آذرآب وشهرداری کوت عبدالله آزاد باید گردند

- آزادی موقت 18 کارگر حق طلب بازداشتی کارخانه آذرآب با تودیع وثیقه

- از کشت وصنعت نیشکر هفت ته چه خبر؟

- وعده اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وبازگشت بکار8کارگر اخراجی بدنبال ادامه اعتصاب،تجمعات وراهپیمایی کارگران پتروشیمی فارابی خارج از شرکت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شاهین شهرنسبت به اخراج ازکارمقابل شورای شهر

- ادامه اعتراضات کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به اخراج از کاردرپی عدم پذیرش تبدیل وضعیت از دائمی به پیمانی با تجمع مقابل فرمانداری اسلامشهر

- ادامه تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه کنتورسازی نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

- کارکنان معترض بیمارستان جلیل یاسوج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی باتجمع درب ورودی این مرکزدرمانی رابستند

- تجمع اعتراضی رانندگان استیجاری شهرداری رشت نسبت به عدم پرداخت 4ماه مطالبات و وعده های توخالی مقابل شهرداری

- پایان اعتصاب غذای عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس

- نهمین روزتحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلی خود!

- ادامه تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان نسبت به پولی سازی دانشگاه ها

- تجمع اعتراضی جمعی از اهالی شهرک زیتون منطقه سرخه حصار مقابل نهاد ریاست جمهوری

- مراسم گرامیداشت نیما ابراهیم زاده در تهران

- پیام تشکر وقدردانی بهنام ابراهیم زاده پدر داغدار نیما

- کشته و مصدوم شدن 24 نفر براثر حوادث کاری:

1- جان باختن یک کارگر وبه کما رفتن کارگری دیگردر شهرک صنعتی سیمین دشت کرج براثر سقوط ازبالای جرثقیل

2- جان باختن یک کارگر ساختمانی در ارومیه بدنبال سقوط از ارتفاع

3-مصدومیت 12نفر از کارکنان آموزش و پرورش قزوین و2کارگر شرکت چوب قزوین در حادثه ریزش سقف

4-مصدومیت 6 کارگر کارخانه رب پایا زنجان در حادثه واژگونی سرویس رفت وآمد

5-مصدومیت یک کارگر جوشکار درتهران درپی سقوط از ارتفاع

*آزادی موقت 18 کارگر حق طلب بازداشتی کارخانه آذرآب با تودیع وثیقه

18 کارگر حق طلب بازداشتی کارخانه آذرآب با تودیع وثیقه بطورموقت از زندان آزادشدند.

قابل یادآوری است که روز یکشنبه 28 مهرماه،کارگران کارخانه آذرآب در ادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی،جهت انعکاس هرچه بیشتر صدای حق طلیبیشان برای باری دیگردست به تجمع در مسیر ریلی شمال - جنوب در شهرک صنعتی اراک زدند وقطاری را متوقف کردند.

نیروهای انتظامی بدستور شورای تامین استان مرکزی با پرتاب گازاشک آور وباتوم به تجمع کنندگان یورش آوردند وبا ضرب وشتم قراردادشان ده ها نفرشان را زخمی وبازداشت کردند.

روز دوشنبه 29 مهر، عباس قاسمی دادستان اراک به خبرنگاران گفت: 21 نفر از کارگران آذرآب در جریان حوادث روز گذشته بازداشت شدند.

اخبارمنتشره درشبکه های اجتماعی تعداد آذرآبی های حق طلب بازداشتی را 23نفراعلام کرده اند.

بنابهمین گزارشات،بیست ویکنفرشان روزیکشنبه 28مهربازداشت و2کارگر دیگر روزدوشنبه29مهر درسرویس رفت وآمد کارخانه بازداشت شده اند.

*از کشت وصنعت نیشکر هفت ته چه خبر؟

+روزچهارشنبه اول آبان ماه، جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای باری دیگر دست به تجمع زدند.

براساس ویدئوهای منتشره درشبکه های اجتماعی،یکی از کارگران درسنگربا سلام وصلوات وفرستادن لعنت برضد ولایت فقیه و........وهمچنین تقدیر وتشکر از رئیس قوه قضائیه سخنانی دررابطه با خواسته هایشان ایراد کرد.

+عماد کثیر، کارگر هفت تپه بازداشت شد!

کانال تلگرام سندیکای کارگران‌نیشکر هفت‌تپه طی اطلاعیه بتاریخ اول آبان بقرازیرازبازداشت یکی از کارگران هفت تپه بنام عمادکثیر خبرداد:

براساس خبر رسیده، بامداد روز چهارشنبه ساعت چهار صبح، پلیس اطلاعات وامنیت شوش به منزل عماد کثیر، کارگر نیشکر هفت تپه هجوم برده و ایشان  را  همراه با وسایل شخصی از جمله گوشی موبایل ، بازداشت شده وبه پلیس امنیت شوش انتقال داده شده است.

سندیکای کارگران‌نیشکر هفت‌تپه این حرکت ضد انسانی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری عماد کثیر و دیگر بازداشت شده گان هفت‌تپه می باشد.

+خبر رسانه ای شده:دفترچه های بیمه کارگران هفت تپه تمدید شد

سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش گفت: مشکل تمدید نشدن دفترچه های بیمه کارگران هفت تپه از امروز چهارشنبه برطرف شده و کارگران می توانند بدون هیچ مشکلی دفترچه بیمه خود را تمدید کنند.

وی افزود: کارگران برای تمدید بیمه شهریور ماه خود از امروز چهارشنبه می توانند برای تمدید دفترچه های بیمه خود به تامین اجتماعی شعبه هفت تپه مراجعه کنند.

*وعده اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وبازگشت بکار8کارگر اخراجی بدنبال ادامه اعتصاب،تجمعات وراهپیمایی کارگران پتروشیمی فارابی خارج از شرکت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

بدنبال اعتصاب وتجمعات یکماهه کارگران پتروشیمی فارابی در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مدیران ومسئولان شهرستان ماهشهر وراهپیمایی روز سه شنبه 30مهرماه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر وتهدیدشان مبنی بر کشاندن اعتراضات به سطح شهر ماهشهر ومقابل فرمانداری، وعده اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وبازگشت بکار8کارگر اخراجی رسانه ای شد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ اول آبان،فرماندار شهرستان ماهشهر با اشاره به تجمع تعدادی از کارگران پتروشیمی فارابی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اشاره‌ کرد و گفت: مهمترین نگرانی کارگران این شرکت اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل است که در این خصوص این اطمینان داده شده که طرح اجرایی خواهد شد.

وی افزود: طرح طبقه بندی مشاغل از اواسط سال گذشته در منطقه ویژه اجرا شده و از جمله شرکت هایی که این طرح را اجرایی نکرده است، پتروشیمی فارابی است.

رئیس شورای تامین شهرستان ماهشهر ادامه داد: با این وجود حقوق همه کارگران به روز پرداخت شده است و پتروشیمی فارابی اقدام به جذب مشاور جهت تهیه طرح طبقه‌بندی مشاغل کرده است.

وی همچنین در خصوص کارگران اخراجی این پتروشیمی گفت: سال گذشته هشت نفر از آنها به دلایل انضباطی اخراج شدند اما بر اساس مصوبه کمیسیون کارگری، مدیرعامل پتروشیمی فارابی متعهد شده تا به مروز زمان این افراد را به سر کار بازگرداند.

جهت آگاهی درباره اعتراضات یک ماهه اخیر کارگران پتروشیمی فارابی به اخبار و گزارشات کارگری 30مهر مراجعه شود.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شاهین شهرنسبت به اخراج ازکارمقابل شورای شهر

روزچهارشنبه اول آبان ماه، کارگران شهرداری شاهین شهر (شرکت های پیمانکاری "گلینه فجر سپاهان" و "مینا گل اسپادانا" )برای اعتراض به اخراج ازکار مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

برپایه گزارشات رسانه ای شده بتاریخ اول آبان ماه، کارگران شرکت "گلینه فجر سپاهان" و "مینا گل اسپادانا" در اعتراض به آنچه تعدیل نیرو و اخراج کارگران توسط پیمانکارمی‌خواندند مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

نماینده کارگرانحاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: اکثر این کارگران بیش از 10سال سابقه کاری دارند، اما اکنون شرکت پیمانکار پس از اخراج آنان، از استان‌های دیگر، نیروی کار جایگزینشان کرده ‌است.

یکی از کارگران با نشان دادن دست‌هایش، گفت: سال‌ها برای این شهر و زیباسازی فضای سبزش با همین دست‌هایم زحمت کشیده‌ام، این حق من نیست که با یک فرزند معلول خانه‌نشین شوم.

کارگر دیگری، پاهای بیمار و قارچ زده خود را نشان داد و گفت: این عوارض آبیاری فضای سبز این شهر با پساب فاضلاب است، در شرایط سخت و بوی نامطبوع بدون امکانات کافی، کار کرده‌ام چون به کار و درآمد حاصله نیاز داشته‌ام.

مسن‌ترین کارگر نیز به ناتوانی و تمکن مالی کافی شرکت‌های پیمانکار اشاره کرد و گفت: حقوق و مزایای دریافتی ما کاهش چشمگیری داشت، لباس و تجهیزات مورد نیاز را هم دریافت نکردیم، اما به دلیل نیاز مبرم مالی با این شرایط کنار آمده‌ایم، اما اخراج دیگر خارج از تحمل است.

وی ادامه داد: در آغاز واگذاری‌ این خدمات به پیمانکار رئیس اداره کار و اعضای شورای شهر و شهردار سابق اطمینان دادند هیچ کارگری تعدیل یا اخراج نمی‌شود.

برای اطلاعات بیشتردرباره اعتراضات کارگران شهرداری شاهین شهربه اخبار وگزارشات کارگری 12شهریورماه 1398 مراجعه شود.

*ادامه اعتراضات کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به اخراج از کاردرپی عدم پذیرش تبدیل وضعیت از دائمی به پیمانی با تجمع مقابل فرمانداری اسلامشهر

روز چهارشنبه اول آبان ماه، کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس با تجمع مقابل فرمانداری اسلامشهر به اعتراضشان نسبت به اخراج از کاردرپی عدم پذیرش تبدیل وضعیت از دائمی به پیمانی ادامه دادند.

کارگران معترض اعلام کردند تا دست یابی به مطالبات به تجمعات اعتراضیشان ادامه خواهند داد.

 

برپایه گزارش رسانه ای شده،برخی منابع کارگری در شهرستان اسلامشهر از تشدید اعتراضات کارگران شرکت حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس در مقابل ساختمان فرمانداری خبر می‌دهند.

یکی از کارگران این شرکت گفت: دلیل تشدید اعتراض امروز چهارشنبه کارگران این شرکت که بیش از 50کارگر در آن حاضر بودند، بی‌توجهی مسئولان شهرستانی در خصوص مطالبه اصلی کارگران  تعدیلی برای بازگشت به کار آنهاست.

او با بیان اینکه در این زمینه هیچ مسئولی در شهرستان پاسخگوی مطالبات کارگران تعدیلی شرکت حمل و نقل خلیج فارس نیست، در ادامه گفت: وقتی کارگر حامی ندارد مسلما  اعتراضات‌ او هم به جایی نمی‌رسد. در عین حال از مسئولان در شهرستان گله‌مندیم که سکوت اختیار کرده و در طول روزهایی که حق خود را مطالبه می‌کنیم، علارغم تاکید مسئولان استانی هیچ واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.

او گفت: سالهاست زیرنظر مستقیم شرکت حمل و نقل خلیج فارس در بخش‌های خدماتی، فضای سبز، اداری، ناوگان و سایر بخش‌ها با عناوین شغلی راننده، آبدارچی، نظافتچی، برنامه‌ریز و... به سختی کار کرده‌اند و اکنون بعد از سالها تلاش در مخالفت با پیمانی شدن کنار گذاشته شده‌ایم.

به گفته وی؛ تشدید اعتراضات کارگری در حالی ادامه دارد که طی چند روز اخیر و همزمان با آغاز اجتماع کارگران تعدیلی شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس هنوز هیچ مقام دولتی به‌صورت جدی پیگیر مطالبات آنها نبوده است.

این کارگر با بیان اینکه تا وصول مطالبات خود به تجمعات خود ادامه خواهیم داد، افزود: طی روزهای گذشته که فرمانداری شهرستان اسلامشهر که از سوی استانداری متعهد به پیگیری مطلباتمان بود، هنوز اقدامی انجام نداده است.

او با تاکید بر اینکه تعدیل کارگرانی که دغدغه نان دارند درست نیست، در ادامه افزود: بیش از دو ماه است که منتظر تعیین تکلیف کارگران تعدیلی شرکت حمل ونقل خلیج فارس هستیم.

درهمین رابطه:

تجمع دوباره کارگران معترض شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به تبدیل وضعیت از دائمی به پیمانی مقابل استانداری تهران

روزدوشنبه 29مهر، کارگران معترض شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به تبدیل وضعیت از دائمی به پیمانی برای باری دیگر از اسلامشهر راهی تهران شدند تا باتجمع مقابل استانداری تهران تاضمن اعتراض به وعده های توخالی مسئولان استان تهران وشهرستان اسلامشهر، عزم راسخشان رابرای احقاق حقوشان بنمایش بگذارند.

یکی از کارگران شرکت حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس امروز، دوشنبه (۲۹ مهر ماه) به نشانه اعتراض به محقق نشدن وعده بازگشت به کارشان از سوی مسئولان شهرستانی، با سفر به تهران در مقابل ساختمان استانداری تهران تجمع کردند.

وی در تشریح جزئیات اعتراض خود و سایر همکارانش گفت: در آخرین تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس، فرمانداری شهرستان اسلامشهر را مکلف به پیگیری مطالباتمان کردند در نتیجه فرمانداری مهلت 48 ساعته خواست تا همه کارگران را طبق مفاد واگذاری شرکت به بخش خصوصی (که تا ۵ سال حق اخراج نیروی کار را ندارد) به کار سابق‌شان بازگرداند.

به گفته وی، با وجود اتمام مهلت هنوز تا این لحظه که چندروزی از مهلت داده شده، می‌گذرد اتفاق خاصی در خصوص بازگشت به کارمان رخ نداده است.

وی با بیان اینکه پیگیری نشدن مشکلاتمان باعث استمرار اعتراضات شده است گر چه تصور ما کارگران این بود که مسئولان شهرستانی پیگیر وضعیت شغلی ما خواهند شد، افزود: استانداری مخالفت اخراج شماری از کارگران قرارداد دائمی خلیج فارس است به همین دلیل پیگیری مشکلاتمان را با ارسال یک نامه به فرمانداری اسلامشهر واگذار کرده بود. اما کارفرما نیز نسبت به بازگشت به کارمان بی‌توجه است.

*ادامه تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه کنتورسازی نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه کنتورسازی نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان کماکان ادامه دارد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ اول آبان،کارگران معترض کارخانه کنتورسازی می‌گویند: همه مشکلات ما به خصوصی‌سازی بازمی‌گردد؛ خواهان بازگشت به بخش دولتی هستیم.

در روزهای گذشته تقریبا یک روز در میان، اعتراض کارگران کارخانه کنتورسازی ایران ادامه داشته‌ است.

این کارگران که نگران وضعیتِ «مبهم» کارفرما هستند، می‌گویند: مدت‌هاست به تعهدات در قبال کارگران این کارخانه عمل نشده‌ است و ما خواهان روشن شدن اوضاع هستیم.

این کارگران با انتقاد از بلاتکلیفی ایجاد شده، خواستار بازگشت به زیرمجموعه دولت هستند.

آنها می‌گویند؛ علارغم آمادگی کارگران برای پایان دادن به اعتراضات با رسانه‌ای شدن موضوع خلع ید بخش خصوصی کارخانه از سوی برخی مسئولان استانی متاسفانه اخیرا بازهم مدیرعامل از داخل زندان فردی را  برای سرپرستی کارخانه برگزیده که مورد تایید و اعتماد کارگران نیست در نتیجه اعتراض کارگران استمرار پیدا کرده است.

کارگران کنتورسازی می‌گویند: عموم مشکلات ما از زمان واگذاری به «بخش خصوصی» شروع شد لذا امروز مهم‌ترین مطالبه‌ ما، خلع ید از بخش خصوصی و دولتی شدن مجموعه است.

درهمین رابطه:

خاتمه موقتی سریال تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه کنتورسازی بدنبال وعده شورای تامین استان قزوین مبنی بر پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتیشان

کارگران کارخانه کنتورسازی بدنبال وعده شورای تامین استان قزوین مبنی بر پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتیشان موقتا سریال تجمعات اعتراضیشان را متوقف کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 14مهر،کارگران کارخانه کنتورسازی ایران با بیان اینکه در آخرین دور اعتراض آنها اعضای شورای تامین استان وعده تشکیل کارگروهی را برای تغییر وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران داده‌اند، در ادامه افزودند: از تقریبا ده روز پیش کارگران به امید تحقق وعده‌ها در محل کار خود حاضر شده‌ و منتظر عملی شدن وعده پرداخت مطالبات و از همه مهمتر تغییر مالکیت بخش خصوصی کارخانه هستند.

به گفته کارگران، طی یک سال گذشته آنها بارها دست به تجمع اعتراضی  مقابل نهادهای مختلف دولتی در شهر قزوین  زده و خواستار مشخص شدن وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه خود شده‌اند.

کارگران کنتورسازی ایران با بیان اینکه از سال 95 تاکنون حدود 25 ماه حقوق معوقه از کارفرما طلبکاریم و پرداخت حق بیمه‌هایمان با مشکل جدی مواجه است، در ادامه افزودند: منتظر عملی شدن پرداخت مطالبات مزدی، معوقات بیمه‌ای، تامین امنیت شغلی، تعیین تکلیف وضعیت کارخانه و مالکیت آن هستیم که از یکسال و نیم  پیش دچار مشکل شده است.

آنها اظهار داشتند: این واحد تولیدی نزدیک به یک دهه است که با مشکلات تولید مواجه است و در حال حاضر هیچ گونه فعالیتی ندارد.

*کارکنان معترض بیمارستان جلیل یاسوج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی باتجمع درب ورودی این مرکزدرمانی رابستند

روز سه شنبه 30مهر ماه، کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج  درادامه اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی باتجمع درب ورودی این مرکزدرمانی رابستند.

معترضین ضمن تجمع جلوی درب ورودی بیمارستان اعلام کردند تا زمینه احقاق حق آنان فراهم نشود به اعتراض خود ادامه خواهند داد .

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 30مهر، در پی انتشار خبر تعیین تکلیف نیروهای شرکتی 3مرکز درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد کثیری از نیروهای بلاتکلیف بیمارستان جلیل یاسوج در اعتراض به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی استان جلوی این مرکز درمانی تجمع کردند.

نیروهای معترض با مسدود کردن درب ورودی بیمارستان مانع از عبور و مرور افراد به بیمارستان شدند و حتی کار بجایی رسید که پای فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد ، موسوی معاون دادستان و تعدادی از نیروهای امنیتی به دانشگاه باز شد .

سعید جاودان سیرت سرپرست بیمارستان بهمراه بهروزی مدیر داخلی این مرکز درمانی در جمع معترضین حضور پیدا کردند که جاودان سیرت ضمن دعوت معترضین به آرامش از قول یزدان پناه به معترضین وعده داد که حق و حقوق آنان پرداخت خواهد شد اما مهمترین خواسته معترضین ادامه اشتغال بود .

تجمع کنندگان اعتقاد دارند که در حق آنها اجحاف شده است و عمده دلیل اخراج آنها مسائل سیاسی بوده است یکی از معترضین گفت : تمامی بار اخراج نیروها بر دوش سازمان بازرسی افتاده است اما اگر واقعا سازمان بازرسی دنبال احقاق حق است چرا به جذب نیرو در دیگر دستگاهها واکنش نشان نمی دهد چرا فقط بیمارستان جلیل سیبل شده است .

درهمین رابطه:

تجمعات اعتراضی کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز یکشنبه 14 مهر،جمعی از کارکنان بیمارستان شهید جلیل یاسوج درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وبلاتکلیفی استخدامی دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد زدند.

یکی از کارکنان بیمارستان شهید جلیل حاضر درتجمع به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:افرادی که در این تجمع حاضر هستند، در مدت زمان 1 سال و نیم مشغول کار بوده، اما هیچگونه حقوق و مزایا به آنها پرداخت نشده است و خواستار مطالبات خود هستند.

وی بیان کرد: در شرایط حاضر ما بلاتکلیف هستیم، تحصیلات دانشگاهی، متاهل  و فرزند داریم، اما آیا بدون حقوق می توان امورات زندگی را اداره کنیم، و انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی و سیاسیون و کسانی که می توانند پاسخگوی مطالبات مردم بوده تکلیف این نیروها و وضعیت مطالبات آنها را مشخص کنند.

وی با اشاره به فعالیت ها و عملکرد این افراد در بیمارستان علوم پزشکی ، افزود: این افراد با توان و تلاش خود از همان ابتدا و در مراحل ساخت بیمارستان شهید جلیل فعالیت کرده اند، بنابراین از ریاست دانشگاه علوم پزشکی می خواهیم خواسته های این افراد را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی درادامه افزود: رسالت بیمارستان رسیدگی به امور درمان مردم است، و صحیح نیست تعدادی از نیروهای بیمارستان شهید جلیل در جلوی بیمارستان، استانداری، یا علوم پزشکی مطالبه گری کنند.

یکی دیگر از معترضین نیز گفت: تعداد 120 نفر در بیمارستان شهید جلیل مشغول فعالیت در یک سال گذشته  هستند، در این مدت زمان با وجود خدمات و فعالیت های متعدد هیچگونه حقوق و مزایا به ما پرداخت نشده است.

وی افزود: در شرایطی کنونی وضعیت مالی ما به قدری نامناسب است، که مجبور شده ایم در جلوی استانداری خواستار و پیگیر مشکلات شویم.

وی افزود: اکثر نیروهای بیمارستان شهید جلیل که در این مکان حضور پیدا کرده اند، دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس، و حتی دانشجوی دکتری هستند، که مشغول تنظیف در این بیمارستان هستند.

یکی دیگر ازکارکنان این بیمارستان گفت: بنده دارای مدرک کارشانسی ارشد در رشته عمران هستم و از  سال 97 و از آذر ماه به عنوان نیروی خدماتی در آن بیمارستان مشغول شدم، در این بیمارستان در شیفت صبح ها فعالیت میکنم، اما چون حقوقی به بنده پرداخت نمی شود، مجبور هستم برای اداره زندگی شخصی در عصرها مسافرکشی کنم.

وی ادامه داد: از زمانی که در این بیمارستان مشغول شدم و دل خوش به حقوقی که باید پرداخت می شد، اقساط وامی که در گذشته دریافت کرده بودم با معوقه مواجه شود، و نتوانم آن را پرداخت کنم زیرا فرصت های شغلی دیگر  برای کسب درآمد از بنده به امید شاغل بودن در این بیمارستان از بنده سلب شد.

در ادامه یکی دیگر از حاضرین در تجمع با اشاره به شرایط جذب خود، در بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: زمانی که بیمارستان شهید جلیل به مرحله افتتاح رسید، اگر ما با هر شرایطی مثلا بدون آزمون، یا به قول زبان لری  با “هِل و زور” به این بیمارستان آمدیم، اما چرا چرا پیمانکار 110 نیرو به کار گرفته است، چطور آنها غیر قانونی محسوب نمی شوند، یعنی فقط ما  به صورت غیر قانونی استخدام   می شویم؟

وی افزود: توسط مسوولان به ما گفته شد، اگر خواسته های و مطالبات خودتان را به استانداری کشاندید، همه شما را اخراج می کنیم،  و با دادن وعده مبنی بر اینکه  وقت فعالیت  پیمانکار  به اتمام رسیده است، و با تایید پیمانکار جدید روند جذب شما را خواهیم داشت اما این یک وعده و بازی جدید است.

یکی دیگر از کارکنان معترض این بیمارستان گفت: انتظار تجمع کنندگان این است که زمان مشخصی برای وضعیت شغلی ما مشخص کنند، اما اگر این شرایط را تعیین و تکلیف نکنند همه ما به صورت دست جمعی به سمت وزارت خانه خواهیم رفت تا شاید آنها پیگیر مشکلات ما باشند.

*تجمع اعتراضی رانندگان استیجاری شهرداری رشت نسبت به عدم پرداخت 4ماه مطالبات و وعده های توخالی مقابل شهرداری

روز چهارشنبه اول آبان ماه، رانندگان استیجاری شهرداری رشت برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 4ماه مطالبات و وعده های توخالی دست به تجمع مقابل ساختمان شهرداری واقع در میدان گیل زدند.

یکی از رانندگان معترض در گفتگو باخبرنگار رسانه ای ضمن اشاره به اینکه برخی همکارانمان توانایی تمدید بیمه خودروی خود را ندارند گفت: با افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو، حتی در صورت پرداخت به موقع حقوق نیز رانندگان با مشکلات عدیده ای مواجهند.

وی با اشاره به تجمع صبح امروز تصریح کرد: رانندگان در این تجمع آرام، خواستار پرداخت حقوق معوقه خود بودند و خظاب به شهردار اعلام کردند در زمانی که رشت شهردار نداشت تنها یک ماه حقوقشان به تعویق افتاد اما امروز حقوق 4ماه به آنها پرداخت نشده است.

این راننده در رابطه با واکنش شهردار نیز توضیح داد: ناصر حاج محمدی خواستار حضور سه نفر به عنوان نماینده رانندگان شد و با پیگیری از طریق مدیران مربوطه اعلام کرد که طی روزهای آتی یک ماه حقوق معوقه پرداخت خواهد شد و به فاصله یک تا دو هفته، حقوق یک ماه دیگر پرداخت می گردد.

وی در ادامه افزود: از نگاه برخی رانندگان، شهردار شوی جالبی اجرا کرد و همان یک ماه حقوقی را که به نظر می رسید طی روزهای آتی پرداخت می گردد را به عنوان اقدام خود در برابر خواسته رانندگان نمایش داد اما این نخستین بار نیست که چنین وعده هایی را می شنویم و به نظر می رسد روند به تعویق افتادن حقوقمان همچنان ادامه دارد و کسی به داد ما نمی رسد.

*پایان اعتصاب غذای عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس

روز چهارشنبه اول آبان، عاطفه رنگریزبدنبال اعلام پذیرش وثیقه به خانواده‌ی رنگریز و نیز اعلام رسمی معاونت قضایی زندان به شخص وی، پس از7روزبه اعتصاب غذایش در زندان قرچک ورامین،خاتمه داد.

براساس گزارشات منتشره در شبکه های اجتماعی،شعبه  دادگاه تجدید نظر وثیقه صادره را از دو میلیارد تومان به یک میلیارد تومان کاهش داد و به خانواده‌ی او نیز اعلام کرد که برای گذاشتن سند و آزادی عاطفه رنگریز اقدام کنند.

*نهمین روزتحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلی خود!

روز چهارشنبه اول آبان، سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران به تحصنش در اعتراض به محرومیت تحصیلیش در برابر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ، ادامه داد.

منبع اصلی خبر کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*ادامه تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان نسبت به پولی سازی دانشگاه ها

روز سه شنبه 30مهر، دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان دوباره برای اعتراض به پولی سازی دانشگاه ها دست به تجمع زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ اول آبان، دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان در اعتراض به مسائل آموزشی و سیاستهای پولی سازی دانشگاههای دولتی و همچنین در اعتراض به دریافت شهریه از دانشجویان روزانه توسط دانشگاه پس از پایان سنوات تحصیلی (هشت ترم برای دانشجویان کارشناسی پیوسته) و همچنین دریافت شهریه از دانشجویان روزانه در صورت عدم قبولی و یا حذف درسی در طول ترم تحصیلی روز گذشته مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

شورای صنفی دانشگاه قوچان خبر داده است که در پی این تجمع رئیس و معاون آموزشی دانشگاه صنعتی قوچان با حضور در میان دانشجویان در این خصوص توضیحاتی ارائه کردند.

در ادامه پس از صحبت ها و قول های داده شده مسئول نهاد رهبری دانشگاه با ورود به این مسئله و حمایت از مطالبات دانشجویان، با قرائت متنی با امضای معاونت آموزشی دانشگاه و با دستور مستقیم ریاست دانشگاه، برای مدت یک هفته قول پیگیری این مطالبه به حق دانشجویان را دادند.

درهمین رابطه:

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان نسبت به دریافت شهریه از دانشجویان روزانه پس از پایان سنوات تحصیلی مقابل سازمان مرکزی

ظهر روز دوشنبه 22مهر،جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان در اعتراض به دریافت شهریه از دانشجویان روزانه توسط دانشگاه پس از پایان سنوات تحصیلی (هشت ترم برای دانشجویان کارشناسی پیوسته و چهار ترم برای دانشجویان کاردانی) و همچنین دریافت شهریه از دانشجویان روزانه در صورت قبول نشدن و یا حذف درسی در طول ترم تحصیلی مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده، بدنبال تجمع  این دانشجویان،رئیس و معاونان دانشگاه صنعتی قوچان با حضور در جمعشان با ارائه توضیحاتی وعده پیگیری دادند.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی شهرک زیتون منطقه سرخه حصار مقابل نهاد ریاست جمهوری

روز چهارشنبه اول آبان ماه،جمعی از اهالی شهرک زیتون منطقه سرخه حصار دست به تجمع اعتراضی مقابل نهاد ریاست جمهوری زدند.

بنا به گزارشات رسانه ای شده،تجمع کنندگان در مورد علت تجمع خود گفتند که سالهاست دارای سند املاک خود در شهرک زیتون منطقه سرخه حصار هستند اما برخی به منظور بهره‌برداری خود اقدام به جلوگیری از صدور پروانه بهره برداری از این منطقه را می کنند.

*مراسم گرامیداشت نیما ابراهیم زاده در تهران

زمان:پنج شنبه دوم آبان ماه ازساعت 16تا 18

مکان:شهر ری – باقرشهر – خیابان 22 بهمن – کوچه ششم – حسینیه سیدالشهدا

*پیام تشکر وقدردانی بهنام ابراهیم زاده پدر داغدار نیما

‍ نیمای عزیز در میان جمعیتی از انسانهای شریف و آزادیخواه به خاک سپرده شد.

در این مراسم جمعیتی بزرگ شرکت کردند تا خشم خود را به قربانی شدن نیما ابراهیم زاده توسط این حکومت سرکوب و شکنجه اعلام کنند و بر آزادیخواهی و انسانیت ارج بگذارند.

 از جانب خودم، زبیده حاجی زاده مادر نیما، رحمان ابراهیم زاده پدر بزرگ نیما، مادرم عایشه  مدرسی، برادرانم عیسی و موسی ابراهیم زاده و همه خانواده، از شما بستگان، دوستان و آشنایان که در این مراسم شرکت نمودید، سپاس گذاریم.

بهنام ابراهیم زاده پدرداغدار نیمای عزیز ۹۸/۸/۱

*کشته و مصدوم شدن 24 نفر براثر حوادث کاری:

1- جان باختن یک کارگر وبه کما رفتن کارگری دیگردر شهرک صنعتی سیمین دشت کرج براثر سقوط ازبالای جرثقیل

ظهر روز سه شنبه 30مهر،2 کارگر ساختمانی نصاب شیشه به بالای جرثقیل رفته و مشغول کار بودند که هر 2 آن ها از بالای جرثقیل که ارتفاع آن بیش از 20 متر است، سقوط می کنند ویکی از کارگران دردم جانش را ازدست می دهد و کارگر دیگر نیز که ازسوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده است در کما می باشد.

2- جان باختن یک کارگر ساختمانی در ارومیه بدنبال سقوط از ارتفاع

یک کارگر 32ساله حین کار در ساختمانی درحال ساختدر شهرستان ارومیه از طبقه سوم سقوط کردو به علت شدت صدمات وارده  در دم جان خود را از دست داد.

3-مصدومیت 12نفر از کارکنان آموزش و پرورش قزوین و2کارگر شرکت چوب قزوین در حادثه ریزش سقف

ظهر روز چهارشنبه اول آبان،12نفر از کارکنان آموزش و پرورش قزوین و2کارگر قزوین در حادثه ریزش سقف شرکت چوب واقع در در شهرک صنعتی کاسپین مصدوم شدند.

درهمین رابطه،رئیس اورژانس استان قزوین گفت:تعدادی از پرسنل آموزش و پرورش استان از یک شرکت بازدید داشتند که بر اثر لغزندگی سطح کاذب و ریزش آوار نیز تعدادی از افراد سقوط کرده بودند.

رئیس اورژانس استان قزوین ادامه داد: ۱۲نفر از افراد پرسنل آموزش و پرورش و دو نفر هم از کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی بودند که به طور کلی ۱۴نفر در این حادثه آسیب دیدند.

نامدار ابراز کرد: شش نفر در محل حادثه درمان سرپایی شدند و هشت نفر هم به بیمارستان رجایی منتقل شدند که خوشبختانه آسیب‌های جدی ندیدند و تحت درمان هستند.

4-مصدومیت 6 کارگر کارخانه رب پایا زنجان در حادثه واژگونی سرویس رفت وآمد

بعد از ظهر روز سه شنبه 30مهر،سرویس رفت وآمد کارگران کارخانه رب پایا زنجان واقع  در جاده طارم واژگون و6کارگر مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

معاون اورژانس استان زنجان به خبرنگاران گفت: واژگونی مینی‌بوس 6 مصدوم برجای گذاشت که چهار نفر از آنها خانم و دو نفر هم آقا بودند.

5-مصدومیت یک کارگر جوشکار درتهران درپی سقوط از ارتفاع

عصر روز سه شنبه 30مهر،یک کارگرجوشکار تبعه افغانستان حین کار شهرک مسعودیه از ارتفاع 6 متری ساختمان در حال ساخت سقوط کرد وبدلیل مصدومیت به بیمارستان منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com