اخبار و گزارشات کارگری ٣٠ مهر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
October 23, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٣٠ مهر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

کارگران حق طلب زندانی آذرآب آزاد باید گردند

- کارگران پتروشیمی فارابی برای انعکاس هرچه بیشتر صدای حق طلبیشان دست به راهپیمایی در پیرامون شرکت زدند

- ادامه اعتراضات جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

- از سرگیری اعتراضات کارگران کارخانه آب معدنی داماش نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

- از سرگیری اعتراضات کارگران کارخانه آب معدنی داماش نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

- هفتمین روز اعتصاب غذای عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس در زندان قرچک ورامین - تعویق دادگاه تجدید نظرش - فراخوان عفوبین الملل استرالیا برای آزادی عاطفه رنگریز و تمامی بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس با امضای طومار

- تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران همزمان با هشتمین روز تحصن سها مرتضایی

- اطلاعیه مراسم خاکسپاری وگرامیداشت نیما ابراهیم زاده

- راهپیمایی وتجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه  مازندران دربابلسر نسبت به انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی

*کارگران پتروشیمی فارابی برای انعکاس هرچه بیشتر صدای حق طلبیشان دست به راهپیمایی در پیرامون شرکت زدند

روز دوشنبه 29مهر، کارگران پتروشیمی فارابی درادامه اعتصاب وتجمعات دامنه دارشان در شرکت که از روز دوشنبه اول مهربرای اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،قطع خدمات رفاهی،نداشتن امنیت شغلی و وعده های توخالی مدیران شرکت ومسئولان شهرستان ماهشهرآغازشده است، برای انعکاس هرچه بیشتر صدای حق طلبیشان دست به راهپیمایی در بیرون از محوطه شرکت زدند واعلام کردند در صورت عدم پاسخگویی اعتراضاتشان را به سطح شهر ماهشهر ومقابل فرمانداری خواهند کشاند.

روز دوشنبه 29مهر،یکی از کارگران حاضر در راهپیمایی به خبرنگار رسانه ای گفت: پس از اینکه به اعتراضات درون سازمانی ما، مسئولین شرکت بی توجهی نشان دادند، تصمیم گرفتیم امروز این اعتراض را به خارج از شرکت انتقال داده تا شاید صدای ما را مسئولین بشنوند.

یکی دیگر از کارگران حاضر در این تجمع اعتراضی ، بیان داشت: در صورتیکه تا چند روز آینده به درخواست های به حق ما پاسخ مثبت داده نشود، این اعتراضات را به مقابل فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر خواهیم کشاند.

جهت اطلاع:

+دور جدید اعتصاب کارگران پتروشیمی فارابی در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مدیران ومسئولان شهرستان ماهشهر برای دومین روز

روز سه شنبه 2مهرماه برای دومین روز متوالی ، کارگران پتروشیمی فارابی در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مدیران ومسئولان شهرستان ماهشهر  از رفتن برسر کار خودداری کردند.

بنا به گزارش رسانه ای شده، این کارگران خواهان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که قبلا قول اجرای آن توسط مدیران این شرکت داده شده بود، هستند.

قابل یاد آوری است کارگران پتروشیمی فارابی واقع در بندرامام و زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو(شركت سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین) وابسته به شستا طی سال گذشته وجاری بارها برای اعتراض به اخراج همکاران ،عدم ایجاد نظام هماهنگ پرداختها واجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل دست به اعتصاب وتجمع زدند که آخرین بارش به 5شهریورماه سال جاری +برمی گردد وهمواره با وقت کشی و وعده توخالی مدیران ومسئولان طراز اول شهرستان ماهشهر روبرو شده اند.

ازجمله بندبال اعتراضات دامنه دار کارگران پتروشیمی فارابی در اواخر آذرماه سال 97، اسماعیل طرفی (مدیر روابط عمومی پتروشیمی فارابی) 25 آذر 97در رابطه با تجمعات کارگرانبه خبرنگار رسانه ای گفته بود: پیش‌زمینه‌ی اجرای طرح طبقه‌بندی فراهم شده و مشاورانی برای این کار، برگزیده شده‌اند منتها این موضوع زمانبر است و نیاز به فرصت زمانی مناسب دارد؛

وی تاکید کرد: برای اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل نیاز به اخذ مجوزهای موردنیاز و تایید مراجع نظارتی‌ست و هم اکنون نیز کار در حال پیشرفت است.

درهمان مقطع زمانی،معاون فرماندارماهشهر با خود کارگران جلسه‌ای برگزار کرد و به آنها در ارتباط با پیشرفت کار، قول داد.

طرفی ابراز امیدواری کرد که با همکاری تمام مقامات مسئول ازجمله فرماندار و دیگر ارگان‌ها، خواسته‌های کارگران به زودی محقق شود.

++اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران پتروشیمی فارابی کماکان ادامه دارد

روز سه شنبه 9مهر، کارگران پتروشیمی فارابی  به اعتصابشان که از روز دوشنبه اول مهربرای اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،قطع خدمات رفاهی،نداشتن امنیت شغلی و وعده های توخالی مدیران شرکت ومسئولان شهرستان ماهشهرآغاز شده است ادامه دادند وهمچون روزهای گذشته در ساختمان مرکزی شرکت تجمع کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بنا به گزارش رسانه ای شده،نشست ها و تصمیمات کمیسیون کارگری فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر جهت برطرف شدن مشکلات این کارگران، تا کنون بی نتیجه مانده است.

+++ادامه اعتصاب وتجمعات  اعتراضی دامنه دار کارگران پتروشیمی فارابی

اعتصاب وتجمعات کارگران پتروشیمی فارابی که از روز دوشنبه اول مهربرای اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،قطع خدمات رفاهی،نداشتن امنیت شغلی و وعده های توخالی مدیران شرکت ومسئولان شهرستان ماهشهرآغاز شده است کماکان ادامه دارد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 29مهر، محسن بیرانوند، فرماندار ماهشهربا بیان اینکه اعتراض کارگران پتروشیمی فارابی به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این شرکت است، اظهار کرد: این طرح در سایر پتروشیمی‌ها اجرا شده اما شرکت فارابی هنوز آن را اجرا نکرده است.

وی افزود: شرکت فارابی جزو شرکت‌های زیان‌ده است و متاسفانه از شرکت‌های توامند نیست، سهام داران این شرکت نیز شرکت‌های فن‌آوران و امیرکبیر هستند.

بیرانود با بیان اینکه بدهی فارابی به مالیات، بیمه و شرکت گاز است، گفت: باید تمهیداتی دیده شود تا مشکلات مالی شرکت فارابی حل شود، چندین مرتبه با مدیرعامل تاپیکو صحبت شد و نتایج خوبی همچون پرداخت برخی مطالبات شرکت توسط سهام داران و جلوگیری از تعطیلی شرکت داشت.

محسن بیرانوندگفت: نزدیک به 300 نفر در این شرکت مشغول هستند و تاپیکو و سهام داران عمده آن باید فکری برای سودآور کردن پتروشیمی فارابی انجام دهند.

*ادامه اعتراضات جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

روز سه شنبه 30مهر برای سی امین روز،جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به تجمعشان دراین مجتمع دادند.

براساس فیلم های کوتاه منتشره درشبکه های اجتماعی تجمع کنندگان اعتراضشان را نسبت سخنان اخیر مدیر کل اداره کار استان خوزستان درگفتگوی رودر روبا رئیس باصطلاح «کمیته کارشناسان روابط کار اداره کار استان خوزستان»مستقر درمجتمع وهمچنین استقرار این کمیته اعلام داشتند.

همچنین یکی از کارگران باایراد سخنانی درسنگراز کارگران خواست دونامه:

1- در ارتباط با بازگشت بکار 3همکار اخراجی ،

2-مطالبات کارگران

را برای ارسال به مقامات امضا کنند.

درهمین رابطه:

فرزانه زیلابی وکیل ابراهیم عباسی منجزی،محمد خنیفر و یوسف بهمئی(کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه:

روز یکشنبه بیست و هشتم آبان ماه،مأمورین امنیتی به منزل خواهر محمد خنیفر جهت دستگیری وی،به طرز نامناسبی هجوم آورده و همچنین جهت جلب ابراهیم عباسی منجزی و یوسف بهمئی مراجعه کردند که در منزل حضور نداشتند با مراجعه به  دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش  مشخص گردید در پرونده های مطرح شده پیشین علیه  موکلانم،حکم جلب صادر نشده و در سیستم  نیز پرونده جدیدی علیه آن ها ثبت نشده است. از اینرو  پس از اعطای وکالت جدید توسط کارگران ،با مراجعه به  دادستان خود را به عنوان وکیل نامبردگان معرفی نموده  که  در کمال تعجب دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش( مصطفی نظری) با عدم پذیرش وکالت اینجانب، از دستور جلب و وجود پرونده جدید علیه آن ها ، اظهار بی اطلاعی نمود و رٸیس پلیس امنیت شهرستان شوش ،نیزاعلام نمود دستوری مبنی بر جلب دریافت ننموده و مأمورین تحت امر وی  برای جلب و دستگیری  اقدامی ننموده اند....

درحالیکه حسب اظهار موکل (محمد خنیفر)،روز یکشنبه، مأمورین پلیس امنیت شوش از جمله:  رنجبر (جوروند)به منزل آن ها هجوم آورده بودند..

آنچه مسلم است، طبق اصل ۳۵قانون اساسی و مواد ۵ و ۶  قانون آیین دادرسی کیفری هر متهمی حق داشتن وکیل را دارد و ضمانت اجرای قانونی نادیده گرفتن این حق به هر نحو، بر اساس ماده واحده مربوط به انتخاب وکیل توسط اصحاب دعوا، مصوب ۱۳۷۰/۷/۱۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام  و  تبصره ۱  ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری ، بی اعتباری رأی صادره و مجازات انتظامی درجه سه و هشت و تکرار آن موجب انفصال از شغل قضایی  می باشد،بنابراین ، اقدام دادستان شوش ،در عمل ،نقص آشکار  قانون و محروم نمودن  متهمان از دسترسی به وکیل  است و حق کارگران برای طرح شکایت انتظامی علیه وی محفوظ می باشد.در واقع موکلان می بایست ازشروع فرآیند کیفری از امکانات برابر دفاع برخوردار شوند ،گویا  این گونه دور زدن قانون رویه ی  دادستان شهرستان شوش گردیده که با عدم ثبت پرونده و کتمان وجود آن از وکیل ، نخست کارگران را به صورت ناگهانی جلب  و پس از بازجویی ها نزد پلیس امنیت، پرونده را ثبت  و علنی می نماید. 

لازم به یادآوری است که،علاوه بر قانون آیین دادرسی کیفری، به حق استفاده از  وکیل  در مرحله تحقیقات مقدماتی در برخی از اسناد سازمان ملل اشاره شده است .درماده یک اصول بنیادین درباره نقش وکلا ء مصوب کنگره هشتم سازمان ملل پیرامون پیشگیری از جرم و رفتار با مجرم (1990 هاوانا) و نیز مجموعه اصول برای حمایت از افراد بازداشت شده یا زندانی مصوب مجمع عمومی سازمان ملل(1988) بر این حق  تأکید شده است

برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

*از سرگیری اعتراضات کارگران کارخانه آب معدنی داماش نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

کارگران کارخانه آب معدنی داماش اعتراضاتشان را نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه ازسرگرفتند.

روز سه شنبه 30مهر،یکی از کارگران معترض کارخانه آب معدنی داماش به خبرنگار رسانه ای گفت: در روزهای گذشته او و سایر همکارانش بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده و خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شده‌اند.

کارگران آب معدنی داماش می‌گویند: مشکل پرداخت نشدن دستمزد نزدیک به 30 کارگر شاغل در کارخانه آب معدنی داماش به دلیل تامین منابع مالی هنوز ادامه دارد.

این کارگران افزودند: نزدیک به 30 کارگر در کارخانه آب معدنی داماش در بخش تولید مشغول‌ کارند که از مرداد ماه سال جاری مطالبات مزدی‌شان به تاخیر افتاده است.

به گفته این کارگران،کارفرما هنوز بابت دستمزد ماه‌های مرداد، شهریور و مهر که امروز آخرین روز آن را سپری می‌کنیم به آنها بدهکار است و در حال حاضر بابت پرداخت نشدن دستمزدهای ماهای پیش رو نیز نگرانی‌هایی وجود دارد.

کارگران آب معدنی داماش خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستند اما مسئولان ذیربط و کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهند.

در این زمینه یکی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش گفت: به تعویق افتادن مطالبات مزدی درحالی‌ست که پیش از این کارفرمای آنها در آخرین دور از اعتراض کارگران این کارخانه در اواسط تیر ماه، وعده به‌روز کردن مطالبات کارگران را داده بود.

این کارگر با بیان اینکه شرکت آب معدنی داماش در حال حاضر متعلق به هلدینگ گروه ملی است، در ادامه با اشاره به اینکه مرداد ماه سال جاری کارگران در اعتراض به معوقات مزدی خود دست به اعتراض چند روزه زدند که در نتیجه آن اعضای هلدینگ گروه ملی به همراه مدیرعامل و چند تن از مسئولان شهرستان رودبار برای بررسی وضعیت کارخانه آب معدنی داماش به منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی داماش آمده بودند، افزودند: آنها برای جلوگیری از اعتراض کارگران؛ وعده راه‌اندازی خطوط جدید تولید و به‌روز کردن مطالبات کارگران را تا چند ماه آینده دادند که تاکنون عملی نشده است.

این کارگر در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی کارگران این کارخانه در نتیجه دریافت نکردن سه ماه حقوق افزود: در گذشته کارخانه آب معدنی داماش حدود 140 کارگر داشت که به مرور با افزایش مشکلات؛ تعداد آنها به حداقل ۳۰ نفر کاهش یافته است.

به گفته وی؛ در روزهای گذشته او و سایر همکارانش بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده و خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شده‌اند.

او در خصوص وضعیت تولید در کارخانه آب معدنی داماش، گفت: در حال حاضر کارگران آب معدنی داماش در دو شیف کار می‌کنند و ‌به‌رغم آنکه کارخانه فروش خوبی دارد کارگران هیچ سهمی از درآمد کارخانه نصیبشان نمی‌شود.

وی افزود: از دیگر مشکلات کارگران آب معدنی داماش پرداخت نشدن حق بیمه تامین اجتماعی است.

*رضا شهابی روز دوشنبه در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین بازجویی شد/ادامه تحقیقات پرونده به بعد موکول شد

رضا شهابی که اخیرا برایش در شعبه دوم دادسرای امنیت اوین پرونده‌ای گشوده شده است روز دوشنبه ۲۹ مهرماه مورد بازجویی قرار گرفت. آقای نصیرپور بازپرس شعبه دوم دادسرای اوین فعالیت‌های سندیکایی شهابی در دفاع از حقوق کارگران را جرم تلقی کرده است. در پایان بازجویی روز دوشنبه بازپرس به شهابی اعلام کرده است در ادامه رسیدگی به پرونده تمام اعضای شناخته شده سندیکایی احضار خواهند شد. پیشتر در روز شنبه ۲۰ مهر ماه  نیز از شهابی در مورد این پرونده بازجویی بعمل آمده بود.

این در حالی است که تشکیل سندیکا و فعالیت‌های سندیکایی مطابق مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی جزء حقوق مسلم کارگران است و هیچ کارگری را نمی‌توان از عضویت در سندیکا منع کرد.

سال‌هاست که فشار، ارعاب و تهدید بی‌وقفه علیه اعضای سندیکا جریان دارد اما کارگران شرکت واحد همچنان بر حق داشتن سندیکا پافشاری می‌کنند و در این راه هزینه‌های زیادی داده‌اند از جمله زندان، بازداشت‌های متعدد و اخراج از کار

برگرفته از کانال تلگرام سندیکا کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*هفتمین روز اعتصاب غذای عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس در زندان قرچک ورامین - تعویق دادگاه تجدید نظرش - فراخوان عفوبین الملل استرالیا برای آزادی عاطفه رنگریز و تمامی بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس با امضای طومار

روز سه شنبه 30مهر برای هفتمین روز متوالی، عاطفه رنگریزاز بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس،جهت اعتراض به روند رسیدگی به پرونده ودادرسیش ، به اعتصاب غذایش در زندان قرچک ادامه داد.

دادگاه تجدید نظر عاطفه رنگریز که قرار بود امروز 30مهربرگزارشود به روز دیگری موکول شد.

عفوبین الملل استرالیا فراخوانی بقرارزیر برای آزادی عاطفه رنگریز وتمامی  بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس با امضای طومارمنتشرکرد:

عاطفه رنگریز، مدافع حقوق کارگران از روز ۲۴ مهر ماه در اعتراض به خودداری مقامات از پذیرش وثیقه، صدور احکام ناعادلانه و نگهداری در زندان شهری (قرچک) اعتصاب غذا کرده است.

عاطفه رنگریز پس از یک فرآیند ناعادلانه قضایی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با اتهاماتی از قبیل «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تمرد نسبت به مامور» به یازده سال و ۶ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. اساس این اتهامات فعالیت‌های مسالمت‌آمیز او در دفاع از حقوق کارگران بوده است. این حکم در روز ۹ شهریور ماه ۱۳۹۸ به وکیل او ابلاغ شد.

عاطفه رنگریز در روز جهانی کارگر در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در جریان یک تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز در مقابل مجلس بازداشت و به مدت چند هفته بدون ارتباط با خانواده‌ و دسترسی داشتن به وکیلش در سلول‌های انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین نگه‌داری شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

عاطفه رنگریز از اواسط خرداد ماه به زندان شهر ری منتقل و تاکنون در این زندان به سر می‌برد، که او و دیگر زندانیان هم به لحاظ امنیت و هم به لحاظ سلامت با خطرات جدی در آن‌جا مواجه‌اند. در این زندان، زنانی که مرتکب جرایم سنگین و خشونت‌بار شده‌اند در فضای پرتراکم و غیر بهداشتی نگهداری می‌شوند. گزارش‌های مکرری از خشونت علیه زندانیان در این زندان، چه از جانب سایر زندانیان و چه از جانب کارکنان زندان و همچنین شیوع بیماری‌های روانی، خودزنیِ زندانیان و رواج مصرف مواد مخدر منتشر شده است. این وضعیت آن‌ها را در معرض خطر حملات خشونت‌آمیز و همچنین ابتلا به بیماری‌های عفونی قرار داده است.

عاطفه رنگریز صرفا به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش در دفاع از حقوق کارگران زندانی شده است. او یک زندانی عقیدتی است و باید فورا و بدون و قید وشرط آزاد شود.

  اقدام شما موثر است؛ با امضای دادخواست آنلاین عفو بین‌الملل استرالیا از مقامات ایران بخواهید که او و دیگر بازداشت شدگان روز جهانی کارگر را فورا آزاد کنند.

برای امضای فراخوان به لینک زیر مراجعه شود:

https://bit.ly/2KeX2F0

*تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران همزمان با هشتمین روز تحصن سها مرتضایی

روز سه شنبه 30مهرماه همزمان با هشتمین روز تحصن سها مرتضایی، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به فراخوان فعالین دانشجویی برای اعتراض به محرومیت از حق تحصیل، سلب حقوق صنفی دانشجویان و اعتراض به احکام صادره برای دانشجویان پاسخ مثبت دادند ومقابل کتابخانه مرکزی این دانشگاه اجتماع کردند.

منبع اصلی خبر:کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*اطلاعیه مراسم خاکسپاری وگرامیداشت نیما ابراهیم زاده

به اطلاح کلیه دوستان و عزیزان می‌رسانیم مراسم خاکسپاری نیما ابراهیم زاده فرزند اسعد معروف به بهنام ابراهیم و زبیده حاجی زاده،  زاده نوه ی گرامی رحمان ابراهیم زاده فردا چهارشنبه مورخ ۹۸/۸/۱ در شهرستان اشنویه روستای ده شمس برگزار میگردد.

 مراسم ختم در روزهای  چهارشنبه و پنج شنبه مورخ ۹۸/۸/۱ و ۹۸/۸/۲ در مسجد روستای ده شمس برگزار میگردد. حضور شما دوستان، عزیزان و دلسوزان مایه دلگرمی و تسلی خاطر خانواده ابراهیم زاده میباشد.

درهمین رابطه:

+زنده باد یاد وخاطره نیمای عزیز

به مادر ستمدیده ی نیما، زبیده ی حاجی زاده، مرگ تنها فررندمان نیمای عزیز را صمیمانه تسلیت میگویم.

زبیده، مادر دلسوز تو  انسان بزرگی هستی و میدانم درد و رنج بسیار کشیده ای. میدانم بهترین سالهای زندگیت در پشت در زندان و بعد هم در کنار بالین فرزند بیمارمان گذشته است. اما بدان نیما قربانی این سیستمی شد که انسانهایی مثل من را بخاطر اینکه از انسانیت دفاع میکنند به زندان میکشد. پس بیا تا تمام خشممان را متوجه این سیستم جهنمی ای بکنیم که جگر گوشه مان را قربانی گرفت.

میدانی متاسفانه مشکلات و مصائب زندگی مسیر زندگی ما را جدا کرده است و شاید امروز به سختی حرف یکدیگر را متوجه شویم.. ولی میدانم در یک چیز مشترکیم آنها غم از دست دادن نیمای عزیز. است.

نیما خواسته بود که اگر اتفاقی برایش افتاد در اشنویه به خاک سپرده شود. ولی برای ما که او را از دست داده ایم دیگر تفاوتی نمیکند که او را کجا به خاک بسپارد. او در قلب ما و همه انسانهای آزادیخواه جای خود را دارد. بنابراین من با درخواست تو برای خاکسپاری در بهشت زهرا مخالفتی ندارم. حق تو میدانم که بتوانی هر وقت دلت تنگ شد به مزارش بروی. اما این را خودتان در محل در صمیمت و انسانیت حل و فصل کنید. و میخواهم این را هم بگویم که وصیت مهم نیمای ما ارج گذاشتن بر انسانیت بود وقتی که از در یکساله شدن بستری بودنش از بیمارستان نوشت و انتشار داد. بیا تا هر دو نفر ما وارث این وصیت او باشیم. در هر حال تو خودت میدانی. اما انتخاب من اینست و چیزی دیگر برای گفتن ندارم.

اسعد معروف به بهنام ابراهیم زاده داغدار فرزندش  مهر 98

++نیمای عزیزم فردا به خاک سپرده میشود، یادش گرامی باد.

از بودن با فرزندم در آخرین لحظات زندگیش محروم ماندم و امروز از بودن بر سر مزارش محرومم. اما اینهمه حمایت و همبستگی مردمی، اینهمه تماس و همدردی کردن ها  دلم را گرم نگاه میدارد و از همگان سپاسگزارم. این همبستگی ها، این همدردی ها  به من، و به خانواده من که با محبت های بیدریغشان همواره تلاش کردند که  جای من را در تمام دورانی که در حبس بودم و کنار فرزند و خانواده ام نبودم، را برای نیمای عزیز پر کنند، دلگرمی  و تسلی میدهد. از همگان به خاطر حمایت های انسانی بیدرغشان سپاسگزارم.

به پدر عزیزم، به مادرم، به تک تک برادرانم که بخاطر محکومیت های من به زندان و سالها در زندان بودنم اذیت و آزار ها دیده اند، تسلیت میگویم و قدردانی میکنم. و میخواهم بگویم ما یک خانواده بزرگ کارگری هستیم که در مبارزه علیه ظلم و ستم کنار هم ایستادیم و جنگیدیم. زبیده جان از اینکه با  با خاکسپاری نیمای عزیمان در اشنویه موافقت کردی   و نگذاشتی فضای گرامیداشت نیمای عزیز به فضای تکدر و بحث وحدیث تبدیل شود واقعن سپاس گذارم و ممنونم. عزیزان ما نیما را از دست داده ایم. برای ما تفاوتی نمیکند که مزار او در کجا بود. نیما در قلب ماست و فراموش نمیشود. نیما جوان نوزده ساله من قربانی این سیستم توحش و بربریت است. نیما خودش هم بر این واقف بود و خود را مدافع انسانیت و آزادی میدانست. در گذشت نیما آغاز دوره جدیدی در زندگی شخص من است و خودم را مصمم  تر در مبارزه علیه زندان بزرگ سرمایه داری می بینم. از همه شما آزادیخواهان و مدافعان کرامت انسانی میخواهم کنارم بایستید و من را تنها نگذارید. یاد نیمای عزیز گرامی باد.

بهنام ابراهیم زاده پدر داغدار نیمای عزیز

مهر ماه 98

+++کمیته‌ی پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری ایران:نیما ابراهیم زاده درگذشت

با کمال تاسف " نیما ابراهیم زاده " که سالها از سرطان خون رنج می برد در سن ۱۹ سالگی در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.

"نیما" فرزند زبیده حاجی زاده و بهنام ابراهیم زاده است. پدر نیما بهنام ابراهیم زاده بدلیل فعالیت های کارگری و کودکان کار بمدت هشت سال که همزمان با بیماری نیما بود زندانی شد .

فقر وتنگ دستی خانواده نیما، همراه با بیماری سرطان خون و زندانی شدن پدر وی "بهنام ابراهیم زاده" بمدت طولانی که مصادف شده بود با اوج گیری سرطان نیما ، زندگی را به کام همه خانواده تلخ کرده بود در این ایام نیما تحت مراقبت پزشکان بیمارستان محک بود .

بی شک نیما ابراهیم زاده قربانی ظلم سیستم ودستگاهای امنیتی شد. تهدید ، بازداشت ،اخطار واحضار ، زندانی شدن مکرر پدر خانواده ، فضای ترس و دلهره آور حاکم بر محیط خانواده ،در کنار بیماری و سرطان خون، واژه هایی بودند که نیما از بچگی با آن آشنا شده بود و دنیایی خارج از این ها نداشت بااین حال شجاعانه ده سال مقاومت کرد و متاسفانه سر انجام نیما در روز ۲۹ مهر ۹۸ قلب آرزومندش برای همیشه باز ایستاد.

کمیته پیگیری این ضایعه درد ناک و نابهنگام را به خانواده نیما و کودکان کار وجامعه کارگری و همه مردم تسلیت می گوید

یادش گرامی

۳۰ مهر ۱۳۹۸

++++جوانمیر مرادی :نیما از میان ما رفت

با نهایت تاسف نیما ابراهیم زاده فرزند زبیده حاجی زاده و بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری و مدافع حقوق کودک روز گذشته 29 مهر، بعد از تحمل ده سال درد و رنج زندگی را بدرود گفت و خانواده و دوستان و همه انسانهایی که در طی دوره طولانی بیماری سرطانش با او آشنا شده بودند و مدام اخبار مربوط به وضعیت بیماری و روند درمانش را با نگرانی و اضطراب دنبال می کردند، غرق در ماتم و غم نمود.

نیما تنها کودک و نوجوانی نبود که متحمل درد و رنج و بیماری مهلک سرطان شد و در نهایت مرگ را به آغوش کشید. در این دنیای نابرابر و غیر انسانی که قربانی کردن انسانها بخشی از مسابقه دولت ها و حکام مدافع نظم نابرابری و انباشت سرمایه است، روزانه هزاران نیما در گوشه، گوشه جهان قربانی می شوند. طی یک دهه گذشته در همین نزدیکیها، در سوریه، عراق و افغانستان ده ها هزار کودک و نوجوان مستقیماً مورد اصابت گلوله ارتش ها و گروه های آدم کش قرار گرفتند و جان باختند، یا در جریان آوارگی ناشی از جنگ قدرت ها قربانی بی رحمی بیابانها و دریاها و گرسنگی و بیماری شدند و یا با تحمل درد وحشتناک تاثیر گازهای کشنده ناشی از بمباران های شیمیایی اسد و اردوغان در حالیکه تمام پیکرهایشان تاول زده بود، جان باخته و یا در حال جانباختن هستند. و همین حالا میلیون ها کودک در سراسر دنیا و بویژه در ایران به خاطر بی تامینی تبدیل به کودکان کار و زباله گرد شده که به طور جدی در معرض ابتلا به انواع بیماری های کشنده هستند یا مبتلا گشته اند که هر روز ازشان قربانی گرفته می شود.

از این جهت، نیما با خیل عظیم کودکان قربانی بی عدالتی، نابرابری و قوانین ضد کودک تفاوتی ندارد. اما آنچه که نیما را از بقیه قربانیان متمایز می کند، آنست که نیما علاوه بر تحمل درد و رنج ناشی از سرطان، درد و رنج های دیگری که حکومت با زندانی کردن پدرش، اضطراب، نگرانی و ناامنی و مصائب دیگری که هر کودکی ممکن است در اثر فراق از والدین به آن دچار شود، بر او تحمیل نمود. مرگ زودرس نیما محتوم نبود، چنانچه علاوه بر تحمل درد سرطان، ناچار به بر دوش کشیدن آلام دیگر، دوری از پدر و محرومیت از نوازش و مهر او نبود و چنانچه از امکانات پزشکی مناسب و مدرن برخوردار بود.

نیما از این لحاظ نماد قوانین کودک آزاری است. نیما همچنین با وجود سن کمش، مبارزی علیه بی حقوقی کودک بود و بارها با نوشتن نامه های اعتراضی سرگشاده به مقامات حکومتی، فریاد  اعتراضش به فشارهایی که به خاطر زندانی بودن پدرش که به خاطر دفاع از حقوق کودکان او را زندانی کرده بودند، را تحمل می کرد، بلند کرد. به همین خاطر نیما در ذهن هر انسان شرافتمندی که خبر از وضعیتش داشت، به عنوان سیمایی از مقاومت و مبارزه علیه بی حقوقی کودکان نقش بست و جاودانه گردید.

نیما شایسته بالاترین درجه احترام است و یادش برای همیشه در خاطرات باقی خواهد ماند.

یادش گرامی

30/7/1398

*راهپیمایی وتجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه  مازندران دربابلسر نسبت به انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی

روزسه شنبه 30مهر، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه مازندران در بابلسر با تجمع و راهپیمایی در محوطه دانشگاه اعتراضشان را نسبت به طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی بنمایش گذاشتند.

بنابه گزارش رسانه ای شدهفمعترضین بنابر برنامه از قبل اعلام شده قرار بود حرکت خود را از دانشگاه آغاز کرده و در مسیر رسیدن به ساحل دریا و محدوده ساحل دریا در پلاژ مخابرات ضمن جمع آوری زباله ها ، زنجیره انسانی تشکیل دهند که به خاطر نگرفتن مجوز تجمعشان را در محوطه دانشگاه خلاصه کردند.

تجمع کنندگان هدف خود را " جلوگیری از تکرار فجایعی چون خشک شدن دریاچه ارومیه " و نیز " جلوگیری از تصمیمات غیرکارشناسی " اعلام کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com