درود بر کارگر، مرگ بر ستمگر

سازمان فدائیان (اقلیت)
October 20, 2019

"درود بر کارگر، مرگ بر ستمگر"

پلیس فاشیست و جنایتکار جمهوری اسلامی بار دیگر با حمله وحشیانه به کارگران، تعدادی از آن‌ها را زخمی و تعدادی را نیز بازداشت کرد.

 

امروز ۲۸ مهر، کارگران آذرآب در ادامه اعتراضات خود ریل راه‌آهن شمال – جنوب را مسدود کرده و مانع رفت و آمد قطارها شدند. اما مقامات جمهوری اسلامی به‌جای گردن نهادن به‌خواست‌های برحق کارگران، پلیس وحشی خود را روانه میدان کردند. نیروهای سرکوب‌گر رژیم نیز پس از یورش به کارگران معترض تا محوطه کارخانه به تعقیب آن‌ها پرداخته و ضمن شکستن شیشه‌ خودروهای پرسنل، دست به تخریب ساختمان شرکت زده و شیشه‌های ساختمان را نیز شکستند.

 

نیروهای وحشی پلیس هم‌چنین با یورش به بیمارستان تلاش کردند تا کارگران زخمی را که برای مداوا به بیمارستان مراجعه کرده بودند، دستگیر کنند که کارگران زخمی مجبور به ترک بیمارستان شدند. تا لحظه انتشار این اطلاعیه هنوز خبر دقیقی از تعداد کارگران بازداشتی و مجروح منتشر نشده است.

 

دور جدید اعتراضات کارگران آذرآب از روز یکشنبه ۱۴ مهر آغاز شده است. کارگران خواستار لغو خصوصی‌سازی و حل مشکل مالکیت شرکت اذراب می‌باشند، کارگران هم‌چنین سه ماه دستمزد خود را از کارفرما طلبکار هستند. اما به‌رغم گذشت ۱۴ روز از دور جدید اعتراضات کارگران، تنها نیمی از دستمزد یک ماه‌شان از سوی کارفرما پرداخت شده است.

 

چهارشنبه گذشته ۲۴ مهر، شورای اسلامی کارخانه آذرآب در همدستی با کارفرما و دولت تلاش کرده بود تا با برگزاری نشستی تحت عنوان "هم‌اندیشی شورا با پرسنل" خواست کارگران را که لغو خصوصی‌سازی است به تغییر هیات مدیره تقلیل داده و در یک رای‌گیری فرمایشی که تنها ۱۵۰ نفر از ۱۶۰۰ کارگر آذرآب در آن جلسه شرکت داشتند، اعتصاب را پایان یافته اعلام کرده بود که کارگران روز یکشنبه با بستن ریل راه‌آهن نشان دادند که نه شورای اسلامی نماینده آن‌هاست و نه کارگران تا رسیدن به خواست‌های خود قدمی به عقب برخواهند برداشت.

 

در این روزها هم‌چنین کارفرمای هفت‌تپه در همدستی با دادگستری، اداره کار و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی شوش، تلاش‌های گسترده‌ای را برای به شکست کشاندن اعتصاب کارگران هفت‌تپه آغاز کرده است. در یکی از این اقدامات با صدور حکم جلب سیارسه نفر از کارگران هفت‌تپه، ماموران نیروی انتظامی برای دستگیری کارگران اقدام کردند که در یکی از این موارد ماموران مسلح به خانه خواهر محمد خنیفر برای دستگیری او یورش بردند. امروز هم‌چنین در بیست و هشتمین روز اعتصاب کارگران هفت‌تپه، مسئول اداره کار با حضور در جمع کارگران اعتصابی تلاش کرد تا شورای اسلامی را که ماهیت آن برای کارگران هفت‌تپه آشکار شده است، به‌عنوان نماینده کارگران به آن‌ها غالب کند که با مقاومت کارگران، تلاش وی نقش بر آب شد و کارگران بر خواست‌های برحق خود از جمله بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی، پایان دادن به پرونده‌هایی که علیه کارگران در نهادهای قضایی و امنیتی تشکیل شده، آزاد شدن کارگران زندانی و لغو خصوصی‌سازی تاکید کردند.

 

در هفته گذشته هم‌چنین ۱۳ کارگر شهرداری کوت عبدالله (مرکز شهرستان کارون واقع در جنوب شرقی اهواز) توسط پلیس جمهوری اسلامی دستگیر شدند. این کارگران نیز به عدم پرداخت دستمزد‌های خود از سوی پیمانکار اعتراض دارند. کارگران شهرداری کوت عبدالله بارها برای دریافت دستمزدهای خود مجبور به اعتراض شده‌اند، دستمزدهایی که هر بار به بهانه‌ای توسط پیمانکار و در همدستی با شهرداری پرداخت نشده و ماه‌ها به تعویق افتاده‌اند. پیش از این نیز در فروردین‌ سال‌جاری دو تن از کارگران شهرداری کوت عبدالله در پی اعتراضات کارگری بازداشت شده بودند.

 

تهاجم وحشیانه به کارگران آذرآب، دستگیری آن‌ها و بی‌توجهی به خواست‌های کارگران آذرآب، هفت‌تپه و شهرداری کوت‌عبدالله نشان می‌دهد که پلیس، نیروهای امنیتی، قضایی و کارفرما همگی دست در دست یکدیگر علیه کارگران متحد هستند. همین نیروهای وحشی پلیس بودند که چندی پیش به کارگران هپکو آن‌گونه وحشیانه حمله کرده و تعدادی را مجروح و تعدادی را نیز دستگیر کرده و دستگاه قضایی نیز برای آن‌ها پرونده تشکیل داده بود. همدستی تشکل‌ دولتی شورای اسلامی با کارفرما و دولت علیه کارگران نیز بر تمامی کارگران آشکار است.

 

در برابر دشمنی که از پلیس، نیروهای امنیتی، قضایی و دستگاه بوروکراسی برخورداراست، برای کارگران تنها یک راه وجود دارد و آن تداوم مبارزه، اتحاد طبقاتی و گسترش مبارزه و اتحاد در ابعاد فراکارخانه‌ای و سراسری است.

 

کارگران، یک طبقه و یک تن واحد هستند و در این مبارزه چیزی برای از دست دادن جز زنجیرهای پای‌شان ندارند.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) حمله وحشیانه پلیس جنایتکار و فاشیست جمهوری اسلامی به کارگران را شدیدا محکوم می‌کند.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار آزادی تمامی کارگران دستگیرشده و پایان دادن به تعقیب قضایی و امنیتی و آزار کارگران معترض است.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) کارگران ایران را به اتحاد و همبستگی در مبارزه با ظلم سرمایه‌داران و دولت حامی آن‌ها فرا می‌خواند.

 

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۸ مهر ۱۳۹۸

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com