بامداد خونین سنندج , مردم باید با قدرت بیشتری علیه اعدام بمیدان بیایند!

نسان نودينيان
October 02, 2019

بامداد خونین سنندج
مردم باید با قدرت بیشتری علیه اعدام بمیدان بیایند!


بامداد خونین! سنندج اولین مورد  نیست.  مردم در ایران بیش از چهارده هزار بامداد خونین را تجربه کرده اند! بامدادهای گرگ و میش  در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی در زندانها و در تعدادی از میادین شهرها در ٤ دهه گذشته خونین و خونین شده. بامداد خونین ٩ مهرماه ١٣٩٨ یکی از همین بامدادها است. ما نمیدانیم در این بامداد خونین همراه اعدام رزگار زندی چند رزگار دیگر حلق آویز و یا در قرنطینه ها آماده احکام اسلامی قصاص هستند. هیج بامدادی در حاکمیت رژیم هار و جنایتکار اسلامی شاد نیست.  بامدادها در طول حاکمیت  خونین فاشیسم اسلامی خونین هستند.
تا زمانیکه ماشین قضایی فاشیسم اسلامی، قصاص و گرفتن حق حیات بر زندگی مردم حاکم است، بامدادها خونین میمانند.
در شرایط کنونی که جمهوری اسلامی در سراشیب سقوط  قرار دارد، فشار اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی  بیشتر از همیشه است،  با توسل به اعدام و فعال کردن ماشین سرکوب تلاش میکند مردم و اعتراضات آنها را مرعوب و خانه نشین کند. اعدام رزگار زندنی به همین دلیل انجام شد.
در جریان اعتراضات مردم در سنندج ده ها نفر از مردم از فعالین مدنی و شخصیتهای اجتماعی برای نجات جان رزگار زندی تلاشهای بسیار صمیمانه و پُرشوری را انجام دادند، تجمع کردند، دو شب و روز بیدار ماندند و با تجمعاتشات برای حق حیات یک انسان جنگیدند. حضورشان، اعتراضشان، مبارزه شان قابل تقدیر است.  با وجود حضور چشمگیر و پُرشور آنها علیه احکام اعدام، جمهوری اسلامی رزگاررا اعدام کرد.  اعدام رزگار زندی با وجود حضور مردم و اعتراضشان به ما مردم در کردستان  هشدار دهنده است،  مردم سنندج  در چند سال گذشته با اعتراضات جمعی و اقدامات متحدانه با دخالت فعالین کارگری و اجتماعی و شخصیتهای شتانخته شده توانسته اند از حق حیات و ادامه زندگی تعدادی از محکومین به اعدام دفاع کنند و آنها را از اعدام نحات دهند. مردم کردستان علیه اعدام (رامین حسین پناهی، زانیار و  لقمان  مرادی)  اعتصاب پیروزمند ٢١ شهریور ١٣٩٧ را تجربه کرده اند. مبارزه ما علیه اعدام و کل حاکمیت رژیم هار و جنایتکار اسلامی ادامه دارد. مردم سرنگونی و بزیر کشیدن رژیم جمهوری اسلامی را میخواهند، مردم کردستان در دو سال گذشته بارها دست به راه پیمایی و اعتراض زده اند. باید متحدانه تر بمیدان آمد.
در پس هر اعتراض و مبارزه و جنگی باورهای عادی جامعه با پیشروی های مردم در تناقض قرار میگیرند. بویژه اگر نظام سیاسی و حاکمیتی در دست ارتجاع اسلامی باشد. در باره اعدام رزگار زندی در بامداد خونین نهم مهر ماه مطالب بسیار با ارزشی توسط فعالین سیاسی و کاربران میدیای اجتماعی نوشته شده، نوشته ها بیان واقعی احساسات جنبشی عظیم علیه اعدام است.

اما؛ در این روزهای پُرهیجان بحثهای زیادی پیرامون اعدام، قصاص،  اینکه خانواده مقتول صاحب خون است، و عدالت، طلبی است که خانواده مقتول از جامعه دارد، اینکه اعدام  بخاطر تسکین غم و داغ افراد مجاز است و... در جریان بود. اینها را مردم در هر اعتراض و مبارزه ای علیه احکام اعدام و قصاص  بیان میکنند،  سوالهایی که باید هنوز جواب داده شوند!
 
در فوریه ١٩٩٩ منصور حکمت به سوالهایی که امروز هنوز گفته میشود،  در سطحی تئوریک و پایه ای درباره اعدام جواب داده است. توجه خوانندگان نشریه ایسکرا را به خواندن این مصاحبه بسیار با ارزش که در این شماره ایسکرا منتشر میشود جلب  میکنیم.
٩ مهر ١٣٩٨
١ اکتبر ٢٠١٩
 
ایسکرا  ۱۰۰۷


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com