مردم مبارز کردستان! نگذاریم فرزندانمان از تحصیل محروم شوند!

نسان نودينيان
September 11, 2019

مردم مبارز کردستان!
نگذاریم فرزندانمان از تحصیل محروم شوند!

اول مهر و بازگشایی مدارس در راه است. امسال مساله کودکان ادامه تحصیل، رفاه و امنیت، تحصیل رایگان در مرکز مشغولیات و تجمعات اعتراضی  کارگران، معلمان و بازنشستگان  قرار گرفته است.  «تحصیل رایگان برای همه کودکان» جواب و راه حلی انسانی!.
جمهوری اسلامی میگوید  «خدمات آموزشی رایگان»  است، «برای ثبت نام دانش آموزان  شهریه گرفته نمیشود»  مردم به این تبلیغات دروغین و غیر واقعی عادت کرده و بی باور شده اند. ٤دهه سیستم دروغ پراکنی را مردم در حاکمیت رژیم اسلامی سرمایه تجربه کرده اند! آموزش رایگان در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی در هیچ شرایطی در طول ٤ دهه گذشته وجود نداشته است. مردم اما، اخاذی و گرفتن پولهای کلان به بهانه های مختلف، بطور مستمر از خانواده های دانش آموزان را بارها  دیده و تجربه کرده اند. ارائه «خدمات آموزشی رایگان» در نظام جمهوری اسلامی شعاری بیش نیست. مردم  به غیر از هزینه مربوط به مدارس، باید هزینه های دیگری بابت کتاب، دفتر و سایر اقلام آموزشی پرداخت کنند، در شرایط کنونی این هزینه، سنگین، نفس گیر و افزایش قابل توجهی دارند.  حقوق ماهانه خانواده های کارگری با احتساب حق اولاد و مسکن کمتر از دو میلیون است.  با این مبلغ خانواده های کارگر و زحمتکش برای تامین هزینه‌های گزاف آموزش فرزندان‌شان با مشکل جدی روبرو هستند. خط فقر نزدیک به هفت میلیون و درآمدهای کمتر از دو میلیون شکاف عمیقی است که بر زندگی و معیشت و ادامه تحصیل فرزندان مردم سنگینی میکند.
در کنار کوچک شدن سفرها، عدم تامین دارو و امکانات پزشکی، لباس و پوشاک خطر ترک تحصیل و محرومیت کودکان از تحصیل صد چندان شده است. 
آمار بیش از سه میلیون بازمانده کودک از تحصیل در سطح سراسری فاجعه بار است. در کردستان سالانه بیش از هزار کودک از رفتن به مدرسه محروم و یا در اثر فقر مالی از ادامه تحصیل ناتوان و به اردوی کودکان کار و خیابان اضافه میشوند.  ترک تحصیل و کودکان خیابانی پدیده تازه ای نیست. مصائب ترک تحصیل و افزایش هر روزه کودکان خیابانی در میان خانواده های کارگری و زحمتکش به مشکل سنگین و جدی تبدیل شده است. با هر افزایش تعداد بیکاری، عدم تحصیل کودکان خانواده های کارگری افزایش میابد. با شنیدن هر تعداد بیکاری کودکان خانواده های کارگر خود را در معرض تهدید می بینند و امنیت ادامه تحصیل روز بروز کمتر و کمتر میشود.
راه حل نجات کودکان از محرومیت تحصیلی مبارزه ای است که امروز باید به ثمر برسد، و خواست تحصیل رایگان برای همه کودکان  تحقق پیدا کند. اعتراضات سراسری کارگران، معلمان و بازنشستگان  پرچم و خواست "تحصیل رایگان برای همه کودکان" را بلند کرده است. این خواست امروز مورد توجه قرار گرفته و بشعار و کارزار اعتراض طبقاتی  مردم و جامعه تبدیل شد است.
تحصیل رایگان در ایران ممکن و عملی است، این کارزار هم اکنون توسط هزاران نفر در سطح سراسری فعال است.
در کردستان یک جنبش وسیع توده ای و اجتماعی با حضور آکتیویستهای علنی که موتور محرک و پیشبرنده این خواست شوند، باید سازماندهی شود. مادام محرومیت از تحصیل در اثر فقر و پایین بودن دستمزد و هزینه های معیشتی است، مادام که اعتراض و مبارزه علیه فقر و پایین بودن حقوق و دستمزدها شکل روتین و گسترده ای را بخود گرفته است، زمینه های مساعدی برای جمع کردن خانواده های دانش آموزان  وجود دارد.
کارگران! معلمان مبارز کردستان!
مردم  از محرومیت تحصیلی کودکانشان ناراضی و نگران هستند. علیه این ستم بر کودکان بپاخیزید، دست بکار شوید! کودکان محروم از تحصیل قربانیان شکاف عمیق طبقاتی کنونی هستند که بر
میلیونها نفر از کارکنان و مزدبگیران جامعه توسط جمهوری هار و جنایتکار  اسلامی  تحمیل شده! چالش تحصیل رایگان مهمترین عرصه درگیری مردم در سطح میلیونی با رژیم استبداد اسلامی در ایران است. این سطح از مبارزه را باید جدی گرفت، افشاگری بودجه های میلیاردی و بیلیونی برای صرف در جنگ در جبهه اسلام سیاسی و حضور نظامی و لجستیکی در منطقه در سوریه و عراق و لبنان و... به اندازه کافی اشنا و در دسترس است، افشای جنایتهای اقتصادی و غارت زندگی مردم برای تقویت اسلام سیاسی و آدمکشان تروریست اسلامی تا ابد و دهر درد و رنج مردم را جواب نمیدهد، مهم راه حلی است که از میان اعتراض اجتماعی و طبقاتی جامعه برخاسته میشود.
کارزار "تحصیل رایگان برای همه کودکان" با به میدان آمدن شما کارگران و معلمان مبارز  ومردم تقویت میشود.   تجمعهای اعتراضی در سطح شهر و محلات و روستاها با شعار "تحصیل رایگان برای همه کودکان" را سازماندهی کنید. شبکه های میدیای اجتماعی را در همین رابطه فعال کنید.
محصلین و دانشجویان مبارز!
به نیروی حمایت کننده،  مبلغ آتشین و مدافع حق تحصیل رایگان برای کودکان دربیایید!  خیابانها، مدارس و دانشگاه ها را با شعار "تحصیل رایگان برای همه کودکان" پوشش دهید!  نیروی جوان و قدرتمند شما توانایی جلب و به تحرک در آوردن جامعه در دفاع از حق تحصیل رایگان برای کودکان را دارا است. 

نگذاریم فرزندانمان از تحصیل محروم شوند!
نسان نودینیان
١٧ شهریور ١٣٩٨
٨ سپتامبر ٢٠١٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com