برازنده کارگر زحمتکش نیست که عکس ظالمان خود را حمل کند

شورای دفاع از جنبش کارگری در ایران- گوتنبرگ- سوئد
October 01, 2019

برازنده کارگر زحمتکش نیست که عکس ظالمان خود را حمل کند

کارگران زحمتکش نیشکر هفت تپه با هر اعتراض سرکوب می شوند. تمام وعده و وعیدهای صاحبان شرکت و همچنین دولت حامی سرمایه نه تنها پوچ و توخالی در می آیند بلکه با سرکوب و دستگیرهای جدید روبرو می شوند. اما کارگران همچنان به اعتراضات  خود علیه بی عدالتی، تبعیض و دستمزدهای معوقه  ادامه می دهند. در ادامه همین اعتراضات  از طرفی کارگران را ارعاب و از طرف دیگر آنان را به ابزار رقابت سیاسی جناحی می کشانند. از دیماه ۹۶ که اعتراضات مردمی روبه افزایش جدیدی گذاشت جنبش کارگری سهم موثر و بسزایی در این اعتراضات داشت. جنبش کارگری و کارگران نشان دادند که از یک پتانسیل بسیار تعیین کننده ای برخوردار هستند. این اعتراضات جدی ترین ضربه را بر پیکر رژیم سرمایه داری فرود آورد. رژیمی که با شعار فریبکارانه دفاع از فقیران و مستضعفان  پا به عرصه وجود گذاشته بود در عمل و در سیاست گذاری همواره علیه کارگران و زحمتکشان بوده و به نفع سرمایه دارن و کارفرمایان عمل کرده است. اعتراضات مستمر و شجاعانه هفت تپه، هپکو، فولاد و دهها کارگاه و کارخانه نشان از بی عدالتی علیه کارگران است.

اکنون که صدای برحق کارگران با سرکوب و ارعاب خاموش نمی شود، اکنون که کارگران و زحمتکشان از یک پتانسیل بسیار قوی برخوردار هستند و اکنون که زمان انتخابات جدید فرا می رسد مزوران سیاسی و دللالان رأی و شارلاتان های مجلسی از این پتانسیل اجتماعی به سود منافع خود بهره برداری می کنند. این مزوران خواسته های کارگری را فدای منافع طبقاتی خود می کنند. اگر کارگران هفت تپه به علت سرکوب، اعتراضات خود را صنفی قلمداد می کنند که جای تعجب نیست. ولی اگر کارگران هفت تپه در این ابهام باشند که جناحی از این رژیم استثمارگر و ضد کارگری بهتر از جناح دیگر است سخت در اشتباه هستند. اگر جناح اصول گرا چنان وانمود می کند که گویا جناح رقیب خصوصی سازی ها را اجرا می کند باز این یک فریب کاری ابلهانه ای بیش نیست زیرا اصل ٤٤ ویا قانون خصوصی سازی را رهبر رژیم علی خامنه ای در خرداد ١٣٨٤ به سران سه قوه ابلاغ کرده است . به این معنی که خود رهبر در تمام جزئیات خصوصی سازی بوده است و این که حالا جناح اصول گرای رژیم تمامی بدبختی های کارگران و زحمت کشان را به جناح رقیب نسبت می دهد فریبکاری رذیلانه ای بیش نیست. فساد اخلاقی، اقتصادی، سیاسی در این رژیم به غایت فاسد اسلامی جناح نمی شناسد. این رژیم از ابتدای وجودش سراپا جنایت و سرکوب و ارعاب و ضد منافع کارگران و زحمتکشان بوده است.

کارگران! از ترس گرگ وحشی به کفتار نمی توان پناه برد!

وقتی کارگران هفت تپه پلاکارد اعتراضی خود را به عکس جنایتکارانی چون خامنه ای و رئیسی مزین کرده اند در دام این فریبکاری رژیم افتاده اند. آنان از ترس گرگ وحشی به کفتاران پناه آورده اند و با این وجود بار دیگر چهل نفر از کارگران احضار شدند. کارگران و زحمت کشان!  تا زمانی که آگاهی طبقاتی ما به حدی نرسیده باشد که دشمنان طبقاتی خود را بشناسیم همواره به طرق مختلف در دام این سرمایه دارن فریب کار خواهیم افتاد.  کارگران نباید در کشمکش های سیاسی و جناحی این رژیم قرار گیرند.جناح خوب وبد در این رژیم نداریم و همه جناح های رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی آغشته به یکی از ارتجاعی ترین ابزار سیاسی یعنی مذهب هستند و همه اینها در فریب کاری توده های زحمتکش سهیم می باشند. به طور عموم هیچ  امیدی از کلیت این رژیم وجود ندارد.رهایی ما از یوغ سرمایه داری در اتحاد ما کارگران و زحمتکشان است. کارگران و زحمتکشان باید از به دام افتادن و تبدیل شدن به سیاهی لشکر سیاسی این رژیم فریبکار برحذر باشند.

اتحاد کارگران ضامن پیروزی و رفاه کارگران!                        پیش به سوی تشکلات مستقل و سراسری کارگران در ایران!

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران!                     زنده باد سوسیالیسم!

شورای دفاع از جنبش کارگری در ایران، گوتنبرگ سوئد


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com