چماقداران رژیم ایران اعتراض کارگران هپکو را در اوج وحشیگری به خون کشیدند، ننگتان باد!

ناصر باباميرى
September 17, 2019

چماقداران رژیم ایران اعتراض کارگران هپکو را در اوج وحشیگری به خون کشیدند، ننگتان باد!
امروز دوشنبه 25 شهریور ماه برای دومین روز متوالی البته بعد از ده روز وقفه در اعتراضات پیشین، باریدیگر کارگران هپکو همراه با دیگر همکاران معترض خود تجمع وسیعی را به منظور اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان سازمان دادند و راه آهن جنوب-شمال را مسدود کردند. رژیم ایران که پیشینه بیش از چهار دهه سرکوب، شکنجه و کشتار کارگران را در کارنامه ننگین خود دارد، کمافی السابق تاب این اعتراض برحق کارگران را نیاورده و توسط قشون چماقداران خود به وحشیانه ترین شکل به صفوف آنان حمله ور شده و بعد از ضرب و شتم افسار گسیخته ده ها نفر را دستگیر و تعداد زیادی را نیز لت و پار و بشدت مجروح کرده.
این واقعه خونبار در حالی بوقوع می پیوندد که کارگران هپکو در ادامه اعتراضات و اعتصابات گذشته خود و بعد از اینکه روز شنبه 16شهریور98، با تجمع در کارخانه و برافراشتن پلاکارد اعلام کرده بودند:
«ما کارگران هپکو با صدای بلند فریاد می‌زنیم، خواسته اصلی ما تعیین تکلیف سهامداری و مالکیتی شرکت هپکو بعد از ۵ سال بلاتکلیفی می‌باشد، نه انتصاب یک مدیر جدید». اما رژیم به روال همیگشی میخواست کارگران را با وعده و وعیدهای پوچ سرگرم کند و سر بدواند. نهایتا کارگران به دلیل «عدم تعیین تکلیف نهایی با سهامدار عمده و ادامه بلاتکلیفی شغلی، عدم پرداخت دست مزدهای معوقه چندین ماهه» مجبور شدند دیروز یکشنبه 24 شهریور باریدگر اعتراضات خود را از سر بگیرند. ولی امروز اعتراضات آنان به وحشیانه ترین شیوه مورد هجوم آتش به اختیاران رژیم قرار گرفت.
رژیم بشدت ترسیده و میداند اوج گیری بیشتر این شیوه تحصن و اعتراضات نهایتا به این ختم میگردد که طبقه کارگر بیشتر و بیشتر بر سازمانیابی خود فائق آید، و به قدرت مبارزات اعتراضی و اعتصاب خود دست یابد، و با این آزمونها توان خود را بسنجد و محک بزند که بسادگی همین مسدود کردن خط راه آهن قادر هست، در آینده چرخه تولید را نیز از حرکت باز دارد. دقیقا رژیم از رفتن طبقه کارگر بسوی این افق به وحشت افتاده. و تصور میکند باید به کارگران چنگ و دندان نشان دهد و بگوید این مسیر برایشان بسیار خطرناک و بیش از پیش هزینه جانی در بردارد، تا شاید مرعوب شوند! ذهی خیال باطل. اما هم رژیم و هم ما خوب میدانیم شما بشدت از شورش کارگران ترسیده اید! ترستان هم خیلی واقعی است و باید هم بترسید که بساطتان را جارو خواهیم کرد، این اصلی است، دیر و زود دارد اما سوخت و ساز ندارد!
طی این چند دهه نه کشتار و قتل و عام زنان و مردان آزادیخواه دهه شصت و هجوم افسار گسیخته به دانشگاهها، نه صدور فرمان حمله به کردستان و ترکمن صحرا، و نه سرکوب و حمله به کارگران خوزستان و دیگر مراکز تولیدی، نه سرکوب دیگر جنبشهای پیشرو اعم از جنبش رهایی زنان، جنبش دانشجویی، نه کشتار کارگران خاتون آباد، نه توحش و شلاق زدن کارگران آق دره و نه قشون کشی علیه کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و دستگیری فله ای و زیر شکنجه های مخوف شوهای تلویزیونی ساختن از آنان و نه توهم پراکنیهای مضحک با پای نامه امضاء کردن به منظور خدشه دار کردن چهره رهبران شناخته شده کارگری و احکام سنگین صادر کردن علیه آنان، نه تنها مبارزات علیه وضح موجود را از حرکت باز نداشته بلکه روز به روز صفوف مبارزات را مستحکمتر، عمیقتر و گسترده تر کرده و شما را به لبه پرتگاه سقوط نزدیک و نزدیکتر کرده است.
این حمله سبعانه به اعتراض کارگران هپکو قویا محکوم است و باید دستگیر شدگان سریعا و بدون قید و شرط آزاد گردند. و جا دارد صف آزادیخواهی و خصوصا مردم اراک مبارزات کارگران را وسیعا حمایت و تقویت کنند.
مرگ بر رژیم متوحش سرمایه داری ایران
زنده باد استقامت و مبارزه متحدانه کارگران هپکو
ناصر بابامیری
16.09.2019


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com