مذاکره با جمهوری اسلامی محکوم است! جمهوری اسلامی باید سرنگون شود!

نسان نودينيان
July 04, 2019

مذاکره با جمهوری اسلامی محکوم است! جمهوری اسلامی باید سرنگون شود!

در چند روز گذشته خبر مذاکره مشترک  حزب دموکرات کردستان ایران، حزب دمکرات کردستان  و دو جریان زحمتکشان(تشکل مرکز هماهنگی کردستان) با جمهوری اسلامی منتشر شده.

این مرکز با نشستهای پنهان   چند بار در دوسال گذشته دست به مذاکره زده اند. این مذاکرات  و نشستن دور یک میز با مشتی قاتل مردم ایران در شرایطی انجام میشود که خواست سرنگونی جمهوری اسلامی به اصلی ترین خواست اعتراضی کارگران و مردم در سطح سراسری و در کردستان تبدیل شده است.

 

بن بست سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی وارد فاز جدیدی شده است.  اعتراض و مبارزه از مرز خواستهای صنفی و کوچک گذشته است. کارگران و مردم در سطح میلیونی حکومت اسلامی را نمیخواهند. شرایط سیاسی کنونی و نارضایتی های میلیونی ترس از سرنکونی و بزیر کشیدن  را به محورترین گفتمان در حکومت اسلامی تبدیل کرده است. گرانی و بیکاری بیداد میکند. شکاف طبقاتی و فاصله دارا و فقیر و کارکنان جامعه هر روز بیشتر و بیشتر شده است. احتمال خیزش و نارضایتی توده ای متفاوت تر از دی ماه ١٣٩٦ ترس بزرگی را بر اندام نحیف و لزران حکومت اسلامی انداخته است.

 

اعتصاب و اعتراضات کارگران و معلمان، اعتراضات توده های مردم از کارگر بیکار تا کشاورز و مردم عادی علیه شرایط موجود هر روز بیشتر از گذشته شده، مردم عمیقا ضد جمهوری اسلامی و سرنگونی طلب شده اند.

 

میارزات مردم کردستان در هماهنمگی با اعتراضات سراسری قوی تر و با افق مبارزه ای سراسری برای سرنگونی تقویت شده است. پرچم و سنت چپ و کمونیستها در کردستان از هر دوره ای بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در چنین شرایطی تعدادی از عناصر قاتل و سرکوبگر از سپاه قدس و زیر نظارت خامنه ای جنایتکار بدنبال پیدا کردن "دوستانی" هستند تا برای مدت زمان هر چند کوتاه ترس سرنگونی را به چانه زنی و بزانو درآوردن احزاب ناسیونالیست و باند سیاهی از قبیل دو جریان زحمتکشان را برای حفظ بقا بدست بگیرند.

 

خواب رهایی حکومت اسلامی از مبارزات کوبنده کارگران و مردم برای سرنگونی باطل است. سرکوب و زندان و اعدام شرایط و روحیه مبارزاتی مردم را نتوانست بعقب برگرداند. مذاکره و بند و بست احزاب ناسیونالیست مرکز هماهنگی کردستان هم برای بقا کافی نیست. از نظر مردم اقدامی رسوا و سوخته است!

 

کارنامه این چهار جریان ناسیونالیست و باندسیاهی در چهار دهه گذشته پُر است از بند و بست و تملق و پادوی برای دولتهای منطقه. یک دوره برای دولت فاشیستی ترکیه دوره ای برای عربستان و امریکا و اکنون با مذاکره و بند و بست بخیال خود میخواهند با جمهوری اسلامی بسازش برسند و تعدادی خواست مجهول را از او بگیرند.

 

از نطر کارگران و مردم کردستان دوره بند و بست و مذاکره با حکومت اسلامی تمام شده. راه حل رفع ستم ملی در شرایط سیاسی کنونی با مذاکره و بند و بست و لاس زدن با فاشیستی ترین نظام حکومتی در ایران امکان پذیر نیست.  مردم بر این واقعیت واقفند که جمهوری اسلامی کاری بجز ترور و سرکو.ب و اعدام و میلیتاریزه کردن کردستان انجام نداده  است. راه حل رفع ستم ملی در شرایطی که کارگران و مردم خواهان سرنگونی هستند فقط و فقط با ادامه خواست سرنگونی و بسرانجام رساندن آن عملی است. 

١٢ تیر ١٣٩٨

٣ ژوئیه ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com