این حکومت است که به مردم بدهکار است!

حزب كمونيست كارگرى ايران
August 16, 2019

این حکومت است که به مردم بدهکار است!

کارزار مردمی علیه بازپرداخت وامها در مناطق زلزله زده غرب کشور

 

کارزار وسیعی در میان هزاران نفر از مردم زلزله زده سرپل زهاب، ازگله،‌ ثلاث باباخانی، قصر شیرین و سایر نقاط زلزله زده در استان کرمانشاه علیه بازپرداخت وام ها شروع شده است. زلزله آبان ۹۶ مردم این منطقه را با مصیبت های بیشماری مواجه کرد. صدها نفر کشته و هزاران نفر مجروح از خود بجای گذاشت و دهها هزار واحد مسکونی را بر سر مردم خراب کرد. جمهوری اسلامی نه تنها به داد مردم نرسید بلکه موانع زیادی مقابل کمک های مردمی که از سراسر کشور به این منطقه سرازیر شده بود، ایجاد کرد. اما سرانجام تحت فشار اعتراضات گسترده مردم به خانواده هایی که خانه هایشان تخریب شده بود، مقداری وام پرداخت کرد. وامی که کفاف بازسازی خانه ها را نداده و بسیاری از خانه ها نیمه کاره رها شده است و هزاران نفر همچنان در کانکس زندگی میکنند. بدلیل زلزله،‌ مردم اکثرا کار و ممر درآمدشان را نیز از دست داده اند.

 

مفتخوران حاکم که دزدی هر کدامشان بیش از کل وامی است که به مردم زلزله داده شده است، از مردم خواسته اند شروع به بازپرداخت وام کنند. برخی از بانکها از همین الان سراغ مردم آمده اند. اما مردم منطقه کارزار وسیع و قدرتمندی علیه بازپرداخت وام ها شروع کرده و میگویند نداریم و نمیدهیم. خانه های بی کیفیتی که با کوچکترین تکانی بر سر مردم آوار میشود بدلیل فقری است که جمهوری اسلامی در طول چند دهه به مردم تحمیل کرده است و موظف بود به کلیه زلزله زدگان غرامت کامل بپردازد و زندگی آنها را تا پیدا کردن شغل و درآمد تامین کند. مردم حق دارند بگویند وامی که دریافت کرده اند گوشه کوچکی از غرامتی است که دولت باید به آنها پرداخت میکرد. مردم بدهکار بانک های حکومتی نیستند، این حکومت است که به آنها بدهکار است.

 

در پاسخ به درخواست بانکها، زلزله زدگان کارزار وسیع و قدرتمند را شروع کرده اند. روستا به روستا و محله به محله تجمع میکنند و با پلاکاردهایی که در دست میگیرند به بازپرداخت وام ها نه میگویند. هر روز مردم بیشتری به این کارزار که از چند روز قبل شروع شده میپیوندند و متحد و یکپارچه از حق خود دفاع میکنند. اقدام زلزله زدگان استان کرمانشاه الگوی راهگشایی برای مردم سیل زده نیز هست.

 

مردم انساندوستی که با وقوع زلزله از سراسر کشور به یاری زلزله زدگان شتافتند اکنون میتوانند با انعکاس خبر این کارزار و اعلام همبستگی با زلزله زدگان آنان را در این مبارزه یاری دهند و موجی از همبستگی انسانی در سراسر کشور به راه اندازند. این جبهه ای از مبارزه حق طلبانه مردم علیه فقر و بیحقوقی و علیه حکومت دزدان و جنایتکاران اسلامی است و شایسته پشتیبانی مردم در سراسر کشور است. مردم بدهکار حکومت نیستند. این حکومت است که باید به مردم غرامت بدهد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵ اوت ۲۰۱۹



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com