بیدادگاه اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و دیگر حامیان نیشکر هفت تپه برگزار شد

حزب كمونيست كارگرى ايران
August 04, 2019

بیدادگاه اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و دیگر حامیان نیشکر هفت تپه برگزار شد


تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه و دوستداران بازداشت شدگان در محل حاضر شدند

امروز ١٢ مرداد ساعت ١٠ صبح طبق اعلام قبلی بیدادگاه اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه، سپیده قلیان خبرنگار جوانی که جرمش صحه گذاشتن بر کیفرخواست اسماعیل بخشی علیه شکنجه و زندان و دفاع از مبارزات این کارگران بود و دیگر حامیان کارگران هفت تپه شروع شد. این محاکمات در شعبه  ٢٨ دادگاه جمهوری اسلامی در تهران به ریاست قاضی جنایتکار مقیسه انجام گرفت.

بنا بر خبرها ساعت یک ربع به ده صبح امروز ۱۲ مرداد بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه با یک دستگاه ماشین ون به دادگاه انقلاب اسلامی انتقال داده شدند تا آنها را پشت درهای بسته به جرم برهم زدگان نظم بساط وحشی سرمایه داری شان به محاکمه بکشانند.

همزمان با برگزاري دادگاه، خانواده هاي زندانيان در مقابل دادگاه در انتظار بودند كه تعدادي ازنيروهاي لباس شخصي با مراجعه به آنان و كنترل مدارك  دو دانشجو به اسامی رهام يگانه و  هيراد پيربداقي را دستگير کرده و آنها را به پليس امنيت انتقال دادند.

در این روز تعدادی از دوستان و حامیان دستگیر شدگان هفت تبه نیز به همراهی از خانواده های بازداشت شدگان به محل تشکیل دادگاه  خیابان فیاض بخش نبش معلم آمده بودند. در میان حاضرین در این تجمع  چندین نفر از کارگران نیشکر هفت تپه بودند که به نمایندگی از دیگر همکارانشان خود را به تهران رسانده بوند تا  در اعتراض به این بیدادگاه که در آن قرار است انسانیت به محاکمه کشیده شود،  با اسماعیل بخشی و فریاد رسایش برای نان، آزادی، اداره شورایی همصدا باشند. 

حضور نیروهای انتظامی و امنیتی در محل چشمگیر بود و  در هراس از جمع شدن مردم و بلند شدن صدای آزادیخواهی پیاده روهای دو طرف خیابان معلم را بسته و جمعیت را متفرق میکردند و به کسی جز خانواده بازداشت شدگان اجازه ورود به داخل را نمیدادند. فريد لطف آبادی از فعالين دانشجويي یکی دیگر از دستگیر شدگان این روز بود.

از قبل فراخوانهایی برای برپایی این تجمع و پیوستن به خانواده های این عزیزان و در حمایت از بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه از قبل داده شده بود. همچنین بیانیه های بسیاری در محکومیت این بیدادگاه از سوی کارگران و نهادهای بازنشستگان و فعالین اجتماعی داده شده بود و وکلای اسماعیل بخشی و سپیده قلیان خواستار دادگاهی علنی شدند.

اسماعیل بخشی و کارگران هفت تبه در قلب همه کارگران و مردم شریف جای دارند و جمهوری اسلامی با زندانی کردن و محاکمه آنان در دادگاههای کذاییش نفرت همه مردم را علیه موجودیت کثیف خویش بیشتر و بیشتر میکند. این کارگران و همه زندانیان سیاسی را با انقلاب خویش آزاد خواهیم کرد.

نابود باد جمهوری اسلامی

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ مرداد ٩٨،  ۱۳۹۷، ٣ اوت  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com