درخواستی رو به: کارگران، مردم آازادیخواه و شریف کردستان، احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست

ئاسو سهامی
August 16, 2019

درخواستی رو به:
کارگران، مردم آازادیخواه و شریف کردستان، احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست

همانطور که مطلع هستید طی ماههای اخیر و به دنبال علنی شدن اختلافات درونی در تشکیلات کومه له و حزب کمونیست ایران، جناح راست کومه له از طرق گوناگون اقدام به سرکوب و فشار بر منتقدین درون تشکیلاتی کرده و طی همین مدت تعدادی از رفقای صادق و شریف این تشکیلات تنها به دلیل دفاع از استراتیژی کومه له و حزب کمونیست ایران، از سوی کمیته خارج از کشور (تو بخوان کمیته لایک و کامنت یاب) به بهانه های مختلفی همچون لایک و نوشتن کامنت بر مطالبی که در نقد جناح راست نوشته شده است، توبیخ ، بازخواست  و خلع عضویت و با حتی اخراج شده اند و از آنسو نیز تعداد زیادی از رفقای پیشمرگ به دبیرخانه احضار و ضمن بازجویی از این رفقا، آنها را مجبور به پر کردن توبه نامه کرده اند .
 وجود این فضای سرکوب و خفقان در درون اردوگاه و همچنین کنترل پلیسی فعالین حزب در خارج از کشور، موجب شده که تعدادی از رفقا نیز  در اعتراض به عملکرده های راست روانه رهبری کومه له مجبور به استعفا شوند.
این سیاست حذف، که با تکیه به محفلیزم درون تشکیلات به پیش می رود زمینه و بستر پیشروی جناح راست کومه له را فراهم کرده است.

کمیته خارج از کشور و دبیرخانه کومه له به صورت موازی و همزمان با اعمال فشار بر رفقای منتقد، با سازماندهی یکسری از فالانژهایشان، آنها را به بعنوان یک ابزار فشار  به کار گرفته است و این افراد  از طریق زدن اتهامات ناروا، توهین و هتک حرمت شریف ترین انسانهایی که بهترین سالهای زندگی شان در صفوف کومه له و حزب کمونیست ایران و با هدف رهایی طبقه کارگر صرف کرده اند می خواهند شخصیت این رفقا را هرچه بیشتر خرد کنند.
دبیرخانه کومه له و کمیته خارج در ظاهر با چشم پوشی از این بی پرنسیبی که در حقیقت از سوی خودشان سازماندهی شده اند و با تشویق این افراد بر رفتارهای غیر انسانی و غیر اخلاقیِ حلقه ی فشار را بر منتقدان تنگ تر کرده است‌.در این برخوردهای وارونه و خلافِ عرف تشکیلاتی که نمونه یک بی پرنسیپی آشکار و عیان است و رشد چشمگیر فساد ، تهدید و دعوا و ایزوله کردن منتقدان در اردوگاه باعث بوجود آمدن فضایی شده است که اعضای منتقد از ترس اخراج و به خطر افتادن جانشان حتی در برابر این بی پرنسیبی نیز به سکوت تن دهند.
اگر چه قبلا از کمیته اجرایی حزب کمونیست ایران انتظار می رفت که در برابر چنین بی پرنسیی هایی قد علم کند و راه را بر افسار گسیختگی کمیته خارج از کشور و دبیرخانه کومه له سد کند، اما اکنون کمیته اجرایی حزب نیز با سکوت و بی تفاوتی به اتفاقات و رویدادهای اخیر در راستای اهداف و سیاست های جناح راستِ کومه له گام بر می دارد و با اخراج و استعفای رفقای عزیز ما، پروژه همسان سازی تشکیلات با قدرت بیشتری پیشروی کرده است و در این صورت نیز از حزب کمونیست ایران تنها نامی باقی می ماند و بس.
هرچند جمع بسیار زیادی از شریف ترین انسانها هنوز در صفوف کومه له و حزب وجود دارند ولی همانطور که در بالا نیز اشاره شد این انسانهای شریف از ترس سرکوب و خفقان موجود و شکسته شدن کرامتشان از سوی فالانژهای موجود در تشکیلات جرات اعترض به این اعمال رهبری جناح راست و فالانژهایشان را ندارند.
رهبری جناح راست با سازماندهی و استفادە ابزاری از یک سری انسان ورشکستە سیاسی و اخلاقی، از آنها برای حمله به رفقای منتقد بهره می برد، این متد کهنه، کثیف و شرم آور دیر زمانیست که در احزاب کلاسیک برای سرکوب منتقدین استفاده می شود، رهبری این احزاب با توجه به سابقه و پایگاه توده ای این انسانهای شریف و منتقد، که هرکدامشان در شهر و منطقه خود برای مردم و جامعه شناخته شده هستند، اگر نتوانند پاپوش امنیتی و نفوذی بودن را بسازند، از طریق فالانژهایشان اقدام به هتک حرمت این افراد می کنند.
بی شک از دید نگارنده این افراد خود قربانی رهبری آن احزاب هستند که با توجه به ضعفهایشان مورد سواستفاده رهبری قرار می گیرند. لذا نگارنده هیچ گله ای از این افراد و اعمالشان ندارد و رهبری را مسبب آن می داند و بس. همانطور ما کمونیستها اعتقاد داریم که در دنیای سرمایه داری جانیان، دزدان و قاتلان خود مابه ازای همان سیستم هستند و دست آخر قربانی همان سیستم می شوند. در این مورد خاص نیز بعد از استفاده ابزاری از این افراد سرخورده آنها را نیز قوربانی منفعت طلبی  خود می کنند.
لذا از تمامی انسانهای شریف ، آزادیخواه، احزاب و سازمانهای پیشرو تقاضا دارم که ضمن محکوم کردن اعمال رهبری کومه له، با فشار بر رهبری جناح راست کومه له، این هتک حرمتها، توهینها، سرکوب و خفقانها را محکوم و رسوا کنند. و اجازه ندهند که کرامت شریف ترین انسانهایی که سالهای زیادی ازعمرشان را در راه رهایی طبقه کارگر داده اند، بوسیله جناح راست کومه له خدشه دار شود .

با تشکر
ئاسو سهامی


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com