نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته از شهرهای کردستان

اخبار
August 28, 2019

 نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته از شهرهای کردستان

 

 

مراسم گرامیداشت شریف باجور و همراهانش

در روز 3 شهریور ٩7 در حالی که جنگلهای مناطق مریوان آتش گرفته بود، شریف باجور و همراهانش با دستانی خالی و بدون کمترین امکانات تلاش کردند حریق را در مناطق جنگلی به کنترل در آوردند.

شریف باجور، امید حسین پناهی، محمد پژوهی و رحمت حکیمی نیا هنگام خاموش کردن شعله های آتش خود نیز در محاصره آتش سوزی بزرگ قرار گرفتند و جانباختند!

امسال در سالروز جانباختن این فعالین زیست محیطی هزاران نفر از سراسر ایران و همچنین جمعیت کثیری بر مزار آنان تلاش کردند با اشکال مختلف یاد و خاطره عزیز این جانباختگان را گرامی بدارند.

 

تیمهای دوچرخه سواری و تشکلهای زیست محیطی بیاد شریف و همراهانش

فتح قله ها در شهرهای مختلف با تصاویری از شریف و همراهانش، تیمهای دوچرخه سواری و تشکلهای زیست محیطی در این روز به یاد این عزیزان یک دقیقه سکوت کردند! یادشان را گرامی داشتند.

ما اعلام میکنیم مسبب اصلی مرگ شریف و همراهانش حکومت هار اسلامی است! انگشت اتهام بسوی حکومت دزدان و چپاولگران اسلامی است.

 

احکام ظالمانه علیه معلمین را محکوم میکنیم

صدور حکم ١٥ ماه حبس برای فعال معلم ساکن مهاباد یاسر امینی آذر، معلم ساکن شهر مهاباد از سوی دادگاه ضد انقلابی شهر مهاباد بە اتهام شرکت در اعتصاب معلمین در تاریخ١٢ اردیبهشت ماه بە تحمل ١٥ ماه حبس محکوم شدە است. یاسر امینی آذر از معلمین ریاضی مقطع راهنمایی در مهاباد عصر روز  سەشنبە ١٧ اردیبشت ٩٨ ( ٧ می ٢٠١٩) توسط نیروهای ادارە اطلاعات مهاباد بازداشت شدە بود.

این معلم نهایتا در تاریخ ٣٠ اردیبهشت (٢٠ می) و پس از دو هفتە بازداشت با قرار وثیقە ٥٠ میلیون تومانی موقتا تا زمان برگزاری نشست دادگاه آزاد شد .

 

ابلاغیه  دادگاه کیفری برای اسکندر لطفی

ارسال دو ابلاغیه از دادگاه کیفری برای اسکندر لطفی، معلم و فعال صنفی اهل مریوان استان وایر- اسکندر لطفی، بازرس «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» در دو ابلاغیه جداگانه به دادگاه کیفری و انقلاب شهرستان سنندج احضار شده است.

در ابلاغیه‌ اولی که برای این عضو هیات مدیره «انجمن صنفی معلمان استان کردستان» (مریوان) ارسال شده وی باید در روز 26 شهریورماه سال جاری به شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سنندج مراجعه و خود را معرفی نماید. در ابلاغیه دوم این معلم مریوانی وی باید برای پاسخ به اتهامات «نشر اکاذیب در فضای مجازی» و «تبلیغ علیه نظام» روز ششم مهرماه سال جاری به شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری شهرستان سنندج مراجعه نماید.

 

اسحاق روحی، کارگر و فعال کارگری سنندج به یکسال حبس تعزیری محکوم شد

روز چهارشنبه 30 ام مرداد ماه، آخرین جلسه دادگاهی اسحاق روحی فعال کارگری، در شعبه 1 دادگاه سنندج برگزار شد و ایشان به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعزیری محکوم گردید. نامبرده روز اول ماه مه توسط نیروهای امنیتی رژیم در شهر سنندج دستگیر و بمدت 13 روز در اداره اطلاعات و 17 روز در زندان مرکزی بازداشت و زندانی بود. سپس با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی بصورت موقت آزاد گردید و روز گذشته آخرین جلسه دادگاهی اش برگزار شد.

 

کشتار سگها با چراغ خاموش در سنندج !

اگرچه آماری وجود ندارد اما به جرات می توان گفت شهرداری سنندج رکورد قتل عام سگها در ایران را شکسته ست. بخصوص در سالهای اخیر و به ویژه بعد از افتتاح مرکز کنترل جمعیت سگها .

نکته دیگری کە شهرداری سنندج را از دیگر شهرداری ها در ایران متمایز می کند این است که مسئولانش در حضور انجمن ها و فعالان حوزه حمایت از حیوانات بارها به کشتار سگها اقرار و به ادامه آن مکررا تاکید می کنند و حتی با انتقاد از مدیران قبلی، بابت کم کاری در قتل و کشتار سگها، مرزهای بی اخلاقی را هم جابجا کرده اند! آنها با افتتاح مرکزی توخالی ، تبلیغات گسترده ایی به راه انداختند تا اینگونه القا کنند که طرح کنترل جمعیت سگها، جایگزین کشتار سگها شده است. اما افسوس که نه تنها اینگونه نشد بلکه از غفلت حامیان که از افتتاح چنین مرکزی ذوق زده بودند بیشترین بهره را برده و کشتار شبانه سگها را قوت بخشیدند. به طوریکه تقریبا هر شب صدای مهیب شلیک گلوله و همزمان زوزه دلخراش سگهای بی پناه، خواب شهروندان را آشفته و کابوسی واقعی و هولناک را برای آنها رقم می زنند.

زبان بی زبانان باشیم

سکوت نکنیم

 

از صفحه فیسبوک  کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

ایسکرا ۱۰۰۳


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com