گرانی های بیشتری در راه است

حزب كمونيست كارگرى ايران
July 19, 2019

گرانی های بیشتری در راه است

برای مقابله با تعرضات تازه حکومت به معیشت مان آماده شویم!

 

جلسه مخفیانه مجلس و دستورات خامنه ای درمورد "کسری بودجه"، توطئه آشکاری برای هجوم بیشتر حکومت و مفتخوران حاکم به سفره خالی مردم است. نه جرات کرده اند این جلسه را علنی برگزار کنند و نه در گزارشاتی که رسانه های حکومتی منتشر کرده اند، با صراحت نقشه هایشان را توضیح داده اند. اما کاملا روشن است که قصد هجوم گسترده تر به معیشت مردم دارند. قرار است اقتصاد ورشکسته و کسری بودجه شان را با گران کردن نان و سوخت و برق و نفت و بنزین و سایر مایحتاج مردم یعنی از جیب مردم تامین کنند. گرانی های بسیار بیشتر در راه است.

 

اقتصاد ورشکسته و به گل نشسته جمهوری اسلامی بهبودی نخواهد یافت و حکومتیان از بروز خیزش انقلابی مردم شدیدا نگرانند. میدانند و گفته اند که اینبار خیزش مردم از دیماه ۹۶ گسترده تر و وسیعتر خواهد بود. خواست های مردم نیز روشن است. مردم نه سیاست های اقتصادی حکومت، نه بنیادهای اقتصادی آن، نه حقوق های نجومی و فلاکت عمومی، نه اختلاس ها را تحمل میکنند و نه صرف بودجه های عظیم برای دستگاه های عریض و طویل مذهبی و سرکوب و نه کمک های میلیاردی به دولتها و جریانات تروریست در عراق و یمن و افغانستان و سوریه و فلسطین را. مردم با نفس این حکومت مافیائی و چپاولگر مشکل دارند و مخالفند.

 

اکثریت عظیم مردم، کارگران و بازنشستگان، معلمان و دانشجویان، زنان و جوانان بیکار و همه مردمی که از فقر و فساد و تبعیض و محرومیت جانشان به لب رسیده است باید خود را برای مقابله با تعرضات تازه مفتخوران حاکم آماده کنند. صفوف حکومت ضعیف تر از همیشه است و مردم از همیشه مصمم تر، خشمگین تر و آماده ترند. از هر فرصتی برای شکل دادن به تجمعات اعتراضی باید استفاده کنیم و با همان شعارهای دیماه ۹۶ نظیر "منزلت معیشت حق مسلم ماست" و "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر جمهوری اسلامی" به میدان بیاییم. جنبش دفاع از معیشت و زندگی مان را باید در مقابل مافیای چپاولگر حاکم به جریان اندازیم. برای دستیابی به زندگی انسانی راه دیگری جز مقابله قاطع و همه جانبه مردم با مفتخوران و چپاولگران حاکم نیست. این حکومت و این سیستم سرمایه داری غارتگر و ضد انسانی باید کلا از صحنه جامعه جارو شود.

 

همه جا در هر شهر و روستایی از پرداخت قبض های آب و برق و گاز خودداری کنیم. علیه هر نوع شهریه و اخاذی مدارس بایستیم، اعلام کنیم که تحصیل و درمان باید کاملا رایگان باشد، در مقابل هر نوع افزایش قیمت کالاهایی مثل نان و آب و برق و بنزین دست به تجمعات اعتراضی بزنیم. خواهان افزایش چند برابر دستمزدها شویم، خواهان بیمه بیکاری برای میلیون ها بیکار شویم، از مبارزات کارگران و معلمان و بازنشستگان و خواست های آنها فعالانه حمایت کنیم و صفوف خود را فشرده تر و متحدتر کنیم. در همه جا شوراهای سازماندهی اعتراضاتمان را برپا داریم. در تجمعات مان همچنان اعلام کنیم که "دشمن ما همینجاست". اعلام کنیم که هر نوع کمکی به جریانات اسلامی در منطقه و هرگونه اختصاص بودجه ای برای مساجد و امام جمعه ها و نهادهای مذهبی باید ممنوع شود. اعلام کنیم که هزینه هایی که صرف دم و دستگاه سرکوب میشود باید فورا قطع شود.

 

با تمام قوا به میدان بیاییم و نقشه شوم مفتخوران حاکم برای هجوم به معیشت و زندگی مان را با تعرض و با خواست های سراسری خود در هم بریزیم.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com