اعتراضات کارگری، احضارها و کارزارها

حزب كمونيست كارگرى ايران
July 17, 2019

اطلاعیه خبری
اعتراضات کارگری، احضارها و کارزارها
- روز ٢٦ تیر کارگران شهرداری لوشان در اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماه حقوق معوقه دست به تجمع زدند.
- روز ٢٥ تیر بار دیگر کارگران ارگ بم در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه مزد دست به اعتصاب و تجمع زدند.
- روز ٢٥ تیر  جمعی از کارگران کارخانه قند فسا در ادامه تجمعات اعتراضی قبلی بخاطر  عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و حق بیمه، مقابل فرمانداری تجمع کردند.
- روز ٢٥ تیر کارگران آب و فاضلاب روستایی اهواز در اعتراض به عدم پرداخت پنج ماه حقوق دست از کار کشیدند.
-روز سه شنبه ۲۵ تیر  کارگران شهرداری آبژدان شهرستان اندیکا در خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۰ ماه حقوق شان در مقابل استانداری تجمع کردند. کارگران تجمع کننده بر روی بنری که بدست داشتند اعتراض خود را به تعویق پرداخت دستمزدشان اعلام داشتند.
- روز ٢٤ تیر محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان، پس از ۱۸ ماه به مرخصی آمد. یک خواست فوری معلمان آزادی بدون قیدو شرط تمامی معلمان زندانی است. علاوه بر محمود بهشتی، اسماعیل عبدی، امید شاه محمدی، محمد علی زحمتکش، رو ح الله مردانی، محمد حبیبی و عبدالرضا قنبری در زندانند.
- روز ٢٤ تیر جمعی از فعالین حقوق زن با حضور در کنار خانواده مرضیه امیری و  ندا ناجی خواهان آزادی بازداشت شدگان روز کارگر شدند. مرضیه امیری، ندا ناجی، عاطفه گلریز و آنیشا اسداللهی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر هستند. این درحالیست که فرهاد شیخی از اعضای اتحادیه آزاد یکی دیگر از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر که با قید وثیقه آزاد شده بود، طی ابلاغیه ای به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی جهت حضور در شعبه ١٠٥٨ کیفری ٢ احضار شده است. همچنین پروین محمدی، نایب رییس هیئت مدیره این اتحادیه  که در آستانه روز جهانی کارگر در پارک جهان نما بازداشت شده بود برای تاریخ ٢ شهریور ماه به شعبه ١ دادگاه احضار شده است.  هم اکنون کارزاری برای آزادی دستگیر شدگان اول مه در جریان است. تاکید این کارزار آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان و حق برگزاری روز جهانی کارگر به عنوان حق مسلم کارگران و همه مردم است. 

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ تیر ٩٨، ١٧ ژوئیه ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com