اخبار اعتراضات کارگرى

حزب كمونيست كارگرى ايران
July 16, 2019

دیدار با خانواده دستگیر شدگان هفت تپه، و اعتراضات کارگران آب معدنی داماش، خدمات شهری تبریز و معلمان

دیدار فعالین اجتماعی با خانواده ساناز الله یاری و امیر حسین محمدی فر

- روز ٢٤ تیر جمعی از دوستان، معلمان و فعالین کارگری و اجتماعی برای ابراز همبستگی با ساناز الله یاری و  امیر حسین محمدی فر از بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه  به دیدار خانواده آنان رفتند. روز قبل از آن نیز جمعی از فعالین کانون نویسندگان با خانواده ساناز الله یاری و امیر حسین محمدی فر دیدار داشتند و  در حالیکه عکس هایی از اسماعیل بخشی، ساناز الله یاری، امیر حسین محمدی فر ودیگر بازداشت شدگان هفته تپه در دست داشتند حمایت خود را از آنان اعلام داشتند. کارزار برای آزادی دستگیر شدگان نیشکر هفت تپه ادامه دارد. 

کارگران آب معدنی داماش

- روز ٢٣ تیر کارگران آب معدنی داماش به دنبال تجمع اعتراضی سه روزه خود موفق به دریافت یکماه از سه ماه دستمزد معوقه خود شدند و موقتا به  تجمعات اعتراضی شان پایان دادند. کارفرما وعده پرداخت یک ماه دیگر از مطالبات مزدی کارگران را در چند روز آینده داده است. کارگران اعلام کرده اند که اگر به این وعده عمل نشود و طلبهای آنان تماما تسویه نگردد تجمعات اعتراضی شان از سر خواهند گرفت. گفتنی است که علاوه بر تعویق پرداخت دستمزدها  از ابتدای سال جاری حق بیمه کارگران نیز به تامین اجتماعی پرداخت نشده و در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید دفترچه‌های درمانی به مشکلات آنان افزوده است.

اعتراض کارگران خدمات شهری تبریز

- روز ١٧ تیر کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهر نیریز با حضور در جلسه شورای اسلامی این شهر نسبت به عدم پرداخت حقوق رسمی خود اعتراض کردند. این جلسه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، کارشناس اداره کار و جمعی از کارگران برگزار شد. اعتراض کارگران خدمات شهری و فضای سبز تبریز به پرداخت حقوقشان کمتر از حتی همان حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار که میزانش چند بار زیر خط فقر است، می باشد.  در جلسه شورای اسلامی شهر پیمانکاران  اعلام داشتند که به هیچوجه زیر بار این خواست کارگران نمی روند و کارگران اعلام کردند که به اعتراضاتشان ادامه میدهند.

تجمع معلمان پیش دبستانی مقابل مجلس اسلامی

- روز ٢٣ تیر جمعی از معلمان پیش دبستانی  در اعتراض به پاسخ ندادن به مطالبات‌شان برای چندمین بار در مقابل مجلس  تجمع کردند. آنها خواستار تغییر وضعیت ناهنجار کنونی و تامین امنیت شغلی شان هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

پیش بسوی اعتصابات سراسری

٢٤ تیر ٩٨، ١٥ ژوئیه ٢٠١٩

اطلاعیه خبری:

اعتراضات کارگران کاشی گیلانا، شهرداری آردل، آذرفدک، شهرداری منجیل

و کارگران اخراجی شرکت واحد

تجمع اعتراضی کارگران کاشی گیلانا

روز ٢٤ تیر کارگران کارخانه کاشی گیلانا در اعتراض به  فروش و مصادره زمین و سوله‌های خالی این کارخانه قدیمی که باعث بیکاری آنها میشود تجمع کردند. به گفته کارگران تجهیزات ارزشمند و اصلی کارخانه توسط سرمایه داران خارج شده و فقط سوله های خالی باقی مانده است. از جمله  ۶ دستگاه پرس ۲۰ تنی و ۵۰ تنی، سه کوره یک طبقه، یک کوره یک طبقه، لودر، دو دستگاه تراکتور، دو منبع بزرگ هوایی آب، سه دستگاه لیفتراک، سه دستگاه بویلر، چهار دستگاه ژنراتور برق، سه خط تولید کاشی، سه دستگاه بسته‌بندی، دستگاه تولید خاک، دستگاه تولید لعاب، دستگاه سنگ شکن، سه دستگاه پمپ باد بزرگ و کلیه ماشین‌آلات و دستگاهای سالن تراشکاری و تعمیرات و ده‌ها ابزار کوچک و بزرگ این کارخانه توسط سرمایه داران طلبکار از کارخانه خارج شده است. ١١٠ کارگر در حالیکه کارشان را از دست میدهند، ٤٠ ماه نیز مطالبات مزدی دارند. اعتراض کارگران به این وضعیت است و خواستار طلبهایشان هستند.

اعتصاب و تجمع کارگران شهرداری اردل

امروز دوشنبه ۲۴ تیر ماه کارگران شهرداری اردل نسبت به عدم پرداخت چندین ماه دستمزد و حق بیمه و وعده های دروغین داده شده، دست از کار کشیده و در محل کارشان تجمع کردند.  به گفته کارگران آنها از سه سال پیش تاکنون هیچ وقت به موقع دستمزد دریافت نکرده‌‌اند و هم اکنون ٥ ماه دستمزد طلب دارند.  

تجمع اعتراضی کارگران شرکت آذر فدک

روز ۲۴ تیرکارگران شرکت آذر فدک شبستر در اعتراض به بیکارسازیها دست به تجمع زدند. به گفته کارگران مدیریت این کارخانه تحت عنوان مشکلات تولید ٣٥٠ کارگر را از کار بیکار کرده است.  

اولتیماتوم ٤٨ ساعت کارگران شهرداری منجیل

کارگران شهرداری منجیل با توجه به وعده روز ٢٢ تیر ماه علی اکبر پورعلی (معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رودبار) به پرداخت بخشی از مطالباتشان، اعلام داشتند که اگر ظرف ٤٨ ساعت آینده خبری از پرداخت دستمزد آنان نشود، اعتراض خود را از سر خواهند گرفت.

پنجمین روز  اعتراض رانندگان اخراجی شرکت واحد

روز ٢٤ تیر رانندگان اخراجی شرکت واحد  برای چهارمین روز با در دست داشتن بنر در مقابل وزارت کار تجمع کرده و خواهان بازگشت بکار شدند.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ تیر ٩٨، ١٥ ژوئیه ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com