تعرض بیشتر به طبقه کارگر در راه است !

حزب حکمتيست(خط رسمى)
July 03, 2019

حزب کمونیست کارگری  حکمتیست (خط رسمی)

تعرض بیشتر به طبقه کارگر در راه است !

 

حدود پنج  هزار کارگر پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان به اخراج تهدید شده اند. هم اکنون بالغ بر شش هزار کارگر مشغول ساخت و ساز پالایشگاه هستند و اعلام شده است که با اتمام کار، یک ششم کارگران اخراج می  گردند.  کارگران روز پنج شنبه ۶ تیرماه در اعتراض به طرح اخراج و بیکارسازیها اعتصاب کرده اند.

زمزمه اخراج در بخشهای دیگر صنعتی از جمله ایران خودرو وجود دارد. قرار است پالایشگاه بر شانه و بازوی کارگران ساخته شود و خود با دستان خالی به خانه و سر سفره بی نان خانواده هایشان برگردند. اما خطر اخراج و بیکارسازیها به کارگران پالایشگاه گاز بهبهان ختم نمی شود.  تعرض سرمایه داران و دولتشان تنها به این بخش کارگران محدود نمی ماند. این تعرضی به کل طبقه کارگر یکی پس از دیگری است.

قرار است تاوان عربده کشی های دولت ترامپ و بن بست اقتصادی و اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی را طبقه کارگر ایران بپردازد.  دو بخش بورژوازی امپریالیستی و داخلی دست به دست هم داده اند تا هر چه بیشتر گلوی طبقه کارگر و زحمتکشان جامعه را بفشارند و حلقه محاصره ی معیشت و زندگی محرومان را تنگ و تنگ تر می کنند.

کارگران پالایشگاه بهبهان پاسخ تهدید به اخراج خودرا با اعتصاب داده اند.

تعرض جدید که با اخراج و بیکارسازیها و تعدیل نیرو شروع شده است، پاسخ سراسری طبقه کارگر را می طلبد. اولین و فوری ترین  عکس العمل طبقه کارگر برای پیشگیری و مهار این تعرضات ضد کارگری، حمایت گسترده و سراسری بخشهای دیگر و مراکز صنعتی بزرگ و  کوچک از طریق اعتراض و اعتصاب های حمایتی از اعتصاب کارگران پالایشگاه گاز بهبهان است.  تنها با حمایت از این اعتصاب است که می توان جلو اخراج و بیکارسازی گسترده ی پیشارو را گرفت.   امروز بیشتر از هر زمان دیگر همصدایی و همبستگی طبقاتی همه مراکز کار، ضروری شده است.

دولت جمهوری اسلامی مسئولیت امنیت شغلی و تامین معیشت زحمتکشان و محرومان را برعهده دارد. نباید اجازه داد دولت سرمایه داران ایران به بهانه ی تحریم و فضای جنگی از زیر بار این مسوولیت شانه خالی کند. گرسنه نگه داشتن میلیون ها انسان کارگر و زحمتکش و خانواده هایشان جرمی آشکار و غیر قابل قبول است.

بورژوازی حاکم  در تعرض به دستمزد و معیشت کارگران و تهدید و ارعاب و دستگیری رهبران کارگری و فعالین سیاسی مثل یک تن واحد عمل می کند. در این رویارویی طبقاتی طبقه کارگر هم  یک تن واحد است و باید مانند یک تن واحد در مقابل این تعرض لجام گسیخته ایستادگی کند و آنرا عقب براند .  

کارگران کمونیست، رهبران، فعالین و تشکل های مستقل کارگری  امر فوری و حیاتی مقاومت و ایستادگی متشکل و متحد طبقه کارگر مثل یک تن واحد در مقابل تعرضات ضد کارگری  سرمایه دارن و دولتشان را برعهده دارند. باید این تعرض را مهار و متوقف کرد!

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

 ۷ تیرماه ۱۳۹۸- ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com