چند خبر از اعتراضات هرروزه کارگران

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 30, 2019

چند خبر از اعتراضات هرروزه کارگران

- روز ٨ تیر دستفروشان در تبریز در اعتراض به ممنوعیت دستفروشی مقابل استانداری این شهرتجمع کردند. دستفروشان عموما بخشی از کارگران بیکارند که برای تهیه لقمه نانی با هزار بدبختی اندک پولی  تهیه کرده و به این شیوه با تهیدستی زندگی میکنند. این کارگران همواره با پیگرد و تهدید حکومت اسلامی روبرو هستند و حتی در مواردی این سرکوبگریها به قتل دستفروشان بدست سرکوبگران شهرداری منجر شده است. در شرایطی که از بیمه بیکاری، درمان رایگان و تحصیل رایگان در سطح جامعه خبری نیست، جمع کردن دستفروشان به معنای محکوم کردن بیشتر زندگی آنان به فنا و نابودی است. دستفروشان همواره در برابر این تعدیات ایستاده اند. ایجاد تسهیلات برای اشتغال آنان، رساندن درآمد آنان به رقم بالای خط فقر هفت میلیونی، درمان رایگان و نیز تحصیل رایگان برای فرزندانشان حقوق پایه آنان است. در همه جا از مبارزات دستفروشان باید حمایت و پشتیبانی کرد.

- روز ٧ تیر ٩٨ کارگران فضای سبز شهرداری شاهین شهر اصفهان برای سومین روز متوالی و همراه با خانواده هایشان در مقابل فرمانداری تجمع کردند. اعتراض کارگران به عدم پرداخت دستمزد و دیگر دریافتی هایشان است.

 - بدنبال تجمعات اعتراضی کارگران خارادژ در روز ٥ تیر بخاطر نپرداختن ٥ ماه حقوقشان، روز هفتم تیرماه ٢ ماه از معوقات مزدی آنان پرداخت شد. این شرکت مسئول پروژه احداث کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه است. 

- طوماری اعتراضی با خواست آزادی بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه از سوی کمپین حمایت از بازداشت شدگان هفت تپه و زندانیان ترقی خواه منتشر شده و تا کنون تعدادی آنرا امضا کرده اند. این طومار خطاب به کارگران، معلمان، دانشجویان، بازنشستگان، هنرمندان، روشنفکران و مردم آزادیخواه و برابری‌طلب است و امضای آن ادامه دارد. در بخشی از این طومار اعتراضی چنین آمده است: "بیش از پنج ماه است که اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت‌تپه، سپیده قلیان فعال اجتماعی و اعضای تحریریه نشریه مستقل گام؛ امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و امیرامیرقلی بعلت حمایت از کارگران هفت‌تپه و گروه ملی فولاد با اتهامات واهی امنیتی مواجه و محبوسند و علی‌رغم صدور قرار وثیقه توسط بازپرس از آزادی آنان ممانعت بعمل می‌آید. بی آنکه دستگاه قضایی حتی خود را ملزم به بیان علت عدم آزادی آنان بداند. در این مدت دوبار اعتصاب غذای ساناز الهیاری و امیرحسین محمدی فرد منجر به مشکلات متعدد جسمی برای آنان شده است و سلامت آنان در معرض تهدید جدی‌ست". در خاتمه امضا کنندگان با اعلام اینکه اعتراض به تحمیل شرایط اسفناک زندگی بر طبقه تحت ستم حق بدیهی هر انسانی است و با محکوم کردن بازداشت و حبس کارگران و فعالان کارگری خواستار پایان دادن به برخورد‌های امنیتی، پلیسی، پرونده سازی‌ها شده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیرشدگان نیشکر هفت تپه تاکید کرده است. وسیعا باید به این طومار پیوست.

حزب کمونیست کارگری ایران

٩ تیر ٩٨، ٣٠ ژوئن ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com