بمباران مردم توسط ارتش ترکیه را بشدت محکوم میکنیم

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
June 28, 2019

بمباران مردم توسط ارتش ترکیه را بشدت محکوم میکنیم


بنا به اخبار منتشر شده عصر روز پنجشنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹  هواپیماهای  ارتش ترکیه دو روستای دامنه کوههای قندیل در خاک کردستان عراق را بمباران کردند که متاسفانه چهار نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست داده و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

این اولین بار نیست که ارتش و نیروی هوایی دولت ترکیه دست به چنین جنایتی در این مناطق می زنند. طی سالهای گذشته تا کنون دولت ترکیه به بهانه حمله به مواضع پ ک ک در کوههای قندیل، بارها  روستاهای دامنه قندیل را به راکت و توپ و خمپاره بسته  و هر بار  هر بار مردم بیدفاع از جمله کودکان قربانی میشوند. 

حکومت اقلیم کردستان عراق بدلیل روابط حسنه ای که با حکومت فاشیستی ترکیه دارد و از سوی دیگر مخالف حضور نیروهای پ ک ک در کوههای قندیل در کردستان عراق است، نه تنها نسبت به جنایات ارتش و نیروهای دولت ترکیه واکنشی از خود نشان نمیدهد بلکه هر بار به عناوین مختلف از اتخاذ موضع در این باره و در دفاع از امنیت و جان مردم طفره رفته و مسئولیتی در قبال امنیت مردم شهر و روستاهای این منطقه در مقابل این جنایات بعهده نمیگیرد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری بمباران روستاهای دامنه قندیل و کشتار مردم بی دفاع منطقه بوسیله ارتش ترکیه را شدیدا محکوم میکند و سکوت حکومت اقلیم کردستان عراق در قبال این توحش را بمثابه همسویی این حکومت با جنایات دولت ترکیه میداند.

از مردم آزادیخواه و مدافع حقوق انسان میخواهیم که نسبت به جنایات دولت ترکیه علیه مردم بیدفاع اعتراض کنند. کلیه احزاب و سازمانهای سیاسی در منطقه که خود را مدافع حقوق مردم میدانند فرامیخوانیم این عمل جنایتکارانه نیروهای دولت ترکیه را محکوم کنند و علیه سازشهای خونین و دیپلماسی کثیف حکومت اقلیم کردستان با دولتهای جمهوری اسلامی و دولت ترکیه اعتراض کنند. مردم کردستان هر بار با تجمعات توده ای و راهپیمایی مخالفت قاطع خود را با سیاستهای ضد انسانی حکومت اقلیم کردستان ابراز کرده اند و انتظار میرود اینبار نیز متحد و یکپارچه به میدان بیایند.


کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۷ تیر ۱۳۹۸، ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com