دو کیفرخواست!

حزب حکمتيست(خط رسمى)
June 15, 2019

دو کیفرخواست!

 

اعتصابات کارگری، معلمان، بازنشستگان و اعتراضات دانشجویان و خیزش توده ای زحمتکشان در دوره اخیر، یک کیفرخواست علیه سرمایه داری و حاکمیتش در ایران بود.  دراین کیفرخواست، طبقه کارگر  به سرمایه داران و حکومت شان اعلام کرده است که در یک تبانی تبهکارانه، سفره  مردم را خالی، امنیت و سلامت جامعه را بحد فلاکت و کشتار جمعی رساندید. ۶۰ درصد جمعیت ایران را زیر خط  فقر نگه داشتید، کل داراییهای مملکت را قبضه کردید، فاسدید، دزدید، اختلاسگرید، احتکار می کنید، قاچاقچی موادمخدرید، شکنجه گرید، قاتلید، هر دو ساعت یک نفر را اعدام کردید، کودکان ما را به زباله گردی، فقرا را به گورخوابی سپردید.  چوب حراج به کارخانه ها و نیروگاه ها و اموال و داراییهای جامعه زدید. شما صلاحیت اداره  جامعه را ندارید ما خود آنرا اداره می کنیم. ما طبقه کارگر و مردم را به تشکیل شوراهای کارگری و مردمی فرا می خوانیم و بساط استثمار و استبدادتان را جمع می کنیم! این کیفرخواست طبقه کارگر ایران به طبقه  حاکم و نظام اش است.

از طرف دیگر دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای رهبران کارگری و معلمان، فعالین سیاسی و مدنی...، برای کسانیکه در صف مقدم مبارزه برای یک زندگی انسانی، مرفه، امن، برابر و آزاد ایستادند، یک کیفر خواست رنگ باخته، بی آبرو و آشنا برای مردم را  در جیب  و روی میز دارد. این کیفرخواست حکم ننگینی است که برای هر معترض به وضع موجود و حتی کارگری  که فقط حقوق معوقه اش را می خواهد، صادر می شود. از قبیل: "اقدام علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام" ، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" ،" تجمع و تبانی" "توهین به مقدسات و مقام رهبری" و بالاخره "همکاری با احزاب".

امروز باز بخشی از این کیفرخواست آبرو باخته  دستگاه قضایی علیه اسماعیل بخشی، امیر امیرقلی، ساناز الهیاری، امیرحسین محمدی فر، سپیده قلیان، عسل محمدی و علی نجاتی از نمایندگان کارگران هفت تپه و خبرنگار و نویسندگان نشریه گام، از جیب قضات جمهوری اسلامی در آمده و روی میز تعدادی از شریف ترین انسانهای جامعه ما قرار گرفته است.

اما این کیفر خواست به تنهایی علیه چند فعال کارگری و سیاسی نیست. بلکه علیه زندگی زیر فقر ۶۰ درصد مردم ایران است. مردمی که از خیزش دیماه و اعتصابات بزرگ کارگری، اذهان حکام سرمایه داری ایران را تشویش کرده اند،  نظام شان را به چالش کشیده اند و امنیت تبهکاری و فساد و دزدیهایشان را بخطر انداخته اند.

سران جمهوری اسلامی بهتر از هر کسی میدانند که مبارزه طبقاتی و اعتصابات کارگری و خیز برداشتن کارگران و زحمتکشان به اتحاد و همبستگی و سازمان شورایی شان به چند رهبر کارگری و خبرنگار و روزنامه نگار چپ محدود نمی شود. میدانند علیرغم چهار دهه  سرکوب وحشیانه، هر روز باد درو کرده و امروز در مقابل قد علم کردن طبقه کارگر و اعتراض معلمان و بازنشستگان و مبارزان سیاسی از همیشه مستاصل تر اند.

کارگران اجازه نخواهند داد دوستان و رهبرانشان در بند بمانند و کیفرخواست تکراری و آبروباخته دشمن را به استهزا می گیرند. دشمنی که حتی جرات رودررویی با یک کارگر را در یک مناظره برای پاسخ به شکنجه ها و سرکوبگریهایشان را ندارد.

آزادی کارگران و مبارزین سیاسی محبوب مردم  سرلوحه مبارزات جاری جامعه است. ما باید در این جدال طبقاتی و در دفاع از آزادی و معیشت و رفاه و امنیت علیه دشمن زبون، پیروز شویم.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست- خط رسمی

۲۴ خرداد ۹۸ ( ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹)


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com