١٣ خرداد: آزادی ناهید خداجو و حسن سعیدی و دو اعتراض کارگران

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 04, 2019

١٣ خرداد: آزادی ناهید خداجو و حسن سعیدی و دو اعتراض کارگران

- بدنبال کارزاری گسترده ناهید خداجو عضو هیات مدیره اتحادیه آزادی کارگران ایران و حسن سعیدی عضو سندیکای شرکت واحد از دستگیر شدگان روز جهانی کارگر بعد از ٣٣ روز حبس به قید وثیقه آزاد شدند. حزب کمونیست کارگری ضمن ابراز خوشحالی از آزادی آنها، خواستار بسته شدن پرونده قضایی تشکیل شده برای این کارگران است. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران، معلمان و تمامی فعالین سیاسی باید فورا بسته و احکام حبس آنان لغو شود.

- روز ١٢ خرداد، کارگران پروژه البرز مال کرج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی و وضع نابسامان معیشتی خود مقابل ساختمان مرکزی بانک سامان واقع درخیابان ولی عصرتهران تجمع کردند. کارکنان این پروژه یک سال و نیم است که حقوق‌های خود را دریافت نکرده‌اند. بنا بر خبرها پروژه البرز مال که در زیربنای ۲۳۳ هزار متر مربع در شهر کرج در حال ساخت بوده، حدود ۴ ماه است که توسط بانک سامان پلمپ و متوف شده است. در این میان کارگران این پروژه، چندین ماه است که به دنبال مطالبه حق و حقوق خود از بانک سامان هستند. بخشی از این طلب از شرکت قبلی است. بدین ترتیب زندگی و معیشت این کارگران بازیچه دست مشتی سرمایه دار دزد شده است که کارگران را به یکدیگر پاس میدهند. به گفته کارگران بانک سامان در این پروژه با یک شرکت خصوصی به صورت مشارکتی قرارداد داشته و به دلیل مشکلات مالی آن شرکت، در تاریخ دوم اسفندماه سال گذشته این پروژه را پلمپ کرده است.

- کارگران شهرداری کوت عبدالله اهواز در ادامه اعتراضات دو روز گذشته خود بخاطر تعویق پرداخت ٤ ماه دستمزد خود بار دیگر مقابل استانداری تجمع کردند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ خرداد ٩٨، ٣ ژوئن ٢٠١٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com