تجمع اعتراضی معلمان در اردبیل و اصفهان و چند اعتراض کارگری دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
May 31, 2019

اطلاعیه خبری:
٨ خرداد: تجمع اعتراضی معلمان در اردبیل و اصفهان و چند اعتراض کارگری دیگر
- بنا بر قرار قبلی معلمان روز هشت خرداد در دو شهر اردبیل و اصفهان  برای پیگیری خواستهایشان در مقابل مراکز آموزش و پرورش تجمع کردند. معلمان با دو هشتک  # نه به وثیقه، # نه به اخراج محمد حبیبی به استقبال این تجمع رفتند. بنا بر گزارشها محمد حبیبی از اعضای کانون صنفی معلمان که از بیستم اردیبهشت ٩٧ در بازداشت بسر میبرد، تحت عنوان غیبت غیر موجه ممکن است اخراج شود. معلمان با اعلام اینکه علت غیبت او دستگیری وی بخاطر مبارزاتش است به این موضوع معترض شده  و حمایت قاطع خود را از وی اعلام کرده اند. از جمله شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان طی بیانیه ای به دستگیری ها، به احضارها و پرونده سازی های امنیتی اعتراض کرده و اولتیماتوم داده است که اگر این سرکوبگری ها ادامه یابد معلمان حق خود میدانند که به هر شکل ممکن صدای اعتراضشان را بلند کنند. تحصیل رایگان برای همه کودکان، افزایش حقوقهای به بالای خط فقر هفت میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی تمامی زندانیان سیاسی در راس خواستهای معلمان قرار دارد.
- نیروهای قراردادی جنگلبانی کلاردشت به دلیل عدم پرداخت حقوق معوقه شش ماهه و تمدید قرارداد جدید در محل این اداره دست به تجمع زدند و اعتراض کردند.
- جمعی از پرسنل نیروگاه محمد منتظری اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت کامل مزایای پرسنل دست به راهپیمایی و تجمع زدند. بنا بر خبر این نیروگاه بیش از پنج سال است که در ادامه واگذاری صنایع به بخش خصوصی به هولدینگ پرشین فولاد واگذار گردیده است .
- شماری از کارکنان متروی تهران، در اعتراض به پیمانی شدن و خارج شدن از قرارداد رسمی، در مقابل ساختمان شرکت بهره برداری مترو روبروی ساختمان مرکزی کالج تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. کارگران شعار میدادند: «[محسن هاشمی استعفا استعفا».
- روز ٨ خرداد کارگران معدن کانی سیب در بیگم قلعه نقده در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و عیدی خود دست به تجمع زدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری
حزب کمونیست کارگری ایران
٩ خرداد ٩٨، ٣٠ مه ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com