اطلاعیه در باره دستگیری فعالین کارگری در روز جهانی کارگر

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران
May 02, 2019


اطلاعیه کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران
در باره دستگیری فعالین کارگری در روز جهانی کارگر

کارگران، مردم آزادیخواه و مبارز!
همچنانکه مطلع هستید در جریان برگزاری مراسم های روز جهانی کارگر در ایران، شماری از فعالین جنبش کارگری دستگیر و بازداشت شدەاند. همزمان با این دستگیریها، فشار بر فعالین کارگری و تهدید آنان به دستگیری در شهرهای ایران، بویژه در کردستان، افزایش یافته است.
دستگیری و فشار بر فعالین جنبش کارگری برمتن آشفتگی درونی رژیم و بحرانهای عمیقی که با آن درگیر است صورت می گیرد. آشفتگی، بحران و در هم ریختگی ای که تداوم اعتراضات کارگری و تودەای آن را روز به روز شدت می بخشد و پایانی بر آن متصور نیست. لذا این دستگیریها و تهدیدها نه از سر قدرت بلکه ناشی از استیصال و درماندگی رژیمی است که هیچگونه راە برون رفت از وضع موجود و  تضمین بقاء خود را پیش رو ندارد.
در چنین شرایطی مبارزه برای آزادی دستگیر شدگان جنبش کارگری، جنبش معلمان و سایر حرکتهای اعتراضی را باید به فشاری بر رژیم و دستگاههای امنیتی اش تبدیل کرد و برای آزادی آنان در داخل و خارج از کشور حرکتهای اعتراضی را سازمان داد.
کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران، ضمن محکوم کردن دستگیری فعالین جنبش کارگری، جنبش معلمان و سایر جنبش های رادیکال اجتماعی در ایران، کلیه احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست، تشکلهای مدافع جنبش کارگری و مردم آزادیخواه را به تحرکات گسترده علیه سیاستهای سرکوبگرانه رژیم دعوت می کند.
همچنین اعلام می کنیم که، برای برگزاری تجمعات و آکسیونهای اعتراضی در خارج از کشور، ارتباط با اتحادیەهای کارگری و احزاب چپ و سوسیالیست در راستای حمایت از کارگران زندانی آمادگی هرگونه همکاری با احزاب و سازمانهای سیاسی و تشکلهای مدافع کارگران را داریم و از واحدهای حزبی در کلیه کشورها میخواهیم که در این رابطه با جریانات چپ و سوسیالیست و تشکلهای مدافع جنبش کارگری وارد اتحاد عملهای مبارزاتی بشوند. 

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران
٢ ماه مه ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com