اطلاعیه در مورد کشتار وحشیانه کولبران در کردستان

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران
May 30, 2019

اطلاعیه کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران

در مورد کشتار وحشیانه کولبران در کردستان
در آخرین خبر مربوط به کمین گذاری واحدھایی از سپاه پاسداران در مسیر تردد کولبران در پیرانشھر که در ساعتھای آغازین سه شنبه ٢٨ ماه مه اتفاق افتاد، ۶ کولبر کشته و مجروح شدند. قتل و کشتار کولبران حوادثی تصادفی نیستد بلکه سیاستی است که در وزارت کشور جمھوری اسلامی طراحی و واحدھای مرزی سپاه و ھنگ مرزی مسئول اجرای آن ھستند .
کشتار کولبران با توجیه مبارزه با قاچاق کالا به داخل صورت می گیرد، در حالیکه دھھا اسکله و گذرگاه مرزی زیر نظر مافیای سپاه پاسداران ماھیانه میلیاردھا دلار کالای قاچاق وارد کشور می کند . کولبری شغل نیست و روی آوری مردم کردستان به این به اصطلاح کار پر مخاطره و مرگ آور تنھا بعلت نبود فرصتھای شغلی و سیاستھای تبعیض آمیز و سرکوبگرانه جمھوری اسلامی در کردستان است. تاکنون ھزاران کولبر با شلیک مستقیم نیروھای مسلح رژیم، رفتن روی مین ھای کار گذاشته شدە سپاه و سایر نیروھای مسلح، تعقیب و گریز آنان، سقوط از صخره و ارتفاعات و گرفتار آمدن در
برف و کولاک کشته و مجروح شده اند. رژیم اسلامی مستقیما مسئول کشتار کولبران است.
ما ضمن محکوم کردن قتل و کشتار کولبران، از تمام انسانھای آزادیخواه، نیروھای چپ و کمونیست و نھادھای حقوق بشری می خواھیم که به کشتار کولبران در کردستان اعتراض کنند و حمایت خود را از حق انسانی آنان اعلام نمایند.
کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران
٢٩ ماه مه ٢


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com