تجمعات سراسری معلمان در تهران و شهرستانها برگزار شد

حزب كمونيست كارگرى ايران
May 02, 2019

تجمعات سراسری معلمان در تهران و شهرستانها برگزار شد

امروز دوازدهم اردیبهشت یک روز بعد از اول ماه مه روز جهانی کارگر شمار بسیاری از معلمان شاغل و بازنشسته برای پیگیری خواستهایشان و تحت عنوان "روز معلم" در مقابل مراکز آموزش و پرورش در تهران و شهرستانها تجمع کردند. فراخوان این تجمع از سوی شورای هماهنگیان تشکلهای صنفی فرهنگیان اعلام شده بود و معلمان در ٢٧ استان به استقبال آن رفتند. گزارشات تا کنونی از تجمعات معلمان شاغل و بازنشسته  در استان‌های یزد، تهران، همدان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، اصفهان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، و البرز خبر میدهند. در تهران این تجمع با حضور جمع بسیاری از معلمان با شعار "درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید" آغاز شد. حضور نیروهای سرکوبگر حکومت در حول و حوش تظاهرات پر رنگ بود و ضمن عکس‌گرفتن از تجمع کنندگان، مانع عکسبرداری از تجمع می شدند اما معلمان به شعار دادن و اعتراضات خود ادامه میدادند.

تجمع معلمان در تهران مورد حمله و تهاجم نیروهای سرکوبگر حکومت قرار گرفت. معلمان مقاومت میکردند و در برابر مزدوران حکومت شعار میدادند و به دستگیریها اعتراض میکردند. بنا بر خبرهای تا کنونی در این تجمع سه نفر از اعضای کانون صنفی معلمان به اسامی رسول بداقی، محمد فلاحی و مجتبی قریشیان پس از پایان تجمع توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

تجمعات معلمان در شهرستانها نیز با شعار دادن و اعلام خواستهای معلمان جریان یافت. در همدان یکی از معلمان بازنشسته با سخنان خود به سرکوبها و دستگیریها اعتراض کرد و تاکید کرد که معلمان بر خواستهای خود استوار ایستاده اند و به اعتراضات ادامه میدهند. او در بخشی از سخنانش چنین میگوید "ما اینجاییم تا اعلام کنیم هیچ احضار، تهدید،. بازداشت، پرونده سازی ، حبس، تبعید نمیتواند یک مجموعه تحت ستم و مظلوم را وادار به سکوت کند. (کف زدن جمعیت). تا تبعیض و بیعدالتی هست، ما در برابر آن خواهیم ایستاد و سکوت نخواهیم کرد (کف زدن جمعیت). افتخاری برای نهادهای پیدا و پنهان قدرت نیست که با تهدید ستم دیدگان را وادار به سکوت کنند. در حالیکه دزدها، رانت خوران و نجومی بگیران با آزادی تمام اقتصاد کشور را زیر و رو کرده اند.".

در کردستان گزارشات تا کنونی از برگزاری تجمعات معلمان در شهرهای سنندج، مریوان، کامیاران، مهاباد، دیواندره و دهگلان خبر میدهد. در این تجمعات بنرهای قرمز با خواست "تحصیل رایگان حق همه کودکان" و شعار "آزادی کارگران و معلمان زندانی" میدرخشید.

در مشهد معلمان با شعارهایی چون "درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید"، "کارگر، معلم، اتحاد، اتحاد"، "کارگر زندانی، معلم زندانی، آزاد باید گردد"، "وزیر بی لیاقت، استعفا، استعفا"، صحنه درخشانی از مبارزه را آفریدند. در این تجمع دست نوشته های معلمان که خواستها و اعتراضشان بر آنها نوشته شده بود، قابل توجه بود. در میان آنها نوشته هایی چون "دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست"، "معلم زندانی آزاد باید گردد"، "تحصیل رایگان حق مسلم همه کودکان است" برجسته بود.

در کرمانشاه شعارهای معلمان عبارت بودند از:"کارگر زندانی آزاد باید گردد، معلم زندانی آزاد باید گردد"، "نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت"، "حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی"، "معلم می میرد، ذلت نمی پذیرد"، "معیشت، منزلت، حق مسلم ماست". در این تجمع یکی از زنان معلم طی سخنان پرشوری و در میان کف زدن جمعیت سخنرانی کرده و میگوید: "همیشه فقط شعار داده اند، چرا سکوت؟، به چه قیمت؟، این وعدهای سرخرمن چیه" ما به عمل نیاز داریم حرف زیاد زده اند. چهل سال است حرف زده اند." او ادامه میدهد "۴۰۰ درصد تورم داریم ما چی داریم برای از دست دادن. درد من درد شماست خواهش میکنم سکوتتان را بشکنید و گول شعارهای مسئولین رو نخورید".

خواستهای معلمان از جمله عبارت است از: تحصیل رایگان برای کودکان، توقف پرونده سازی علیه فعالان صنفی، ارائه خدمات آموزشی با کیفیت، افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته و شاغل به بالای خط فقر هفت میلیون تومانی، لغو خصوصی سازی آموزش می باشد. آزادی فوری و بی قید و وشرط همه دستگیر شدگان در صدر خواستهای معلمان قرار دارد.

حزب کمونیست کارگری سرکوب و تعرض نیروهای حکومتی به تجمع معلمان را محکوم میکند و خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان است. حزب از تمام خواستهای معلمان فعالانه پشتیبانی میناید. 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ مه  ٢٠١٩ – ١٢ اردیبهشت ١٣٩٨


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com