حکم زندان برای ویدا موحد را محکوم میکنیم + اخاذی حکومت از مردم به بهانه سیل ممنوع!

حزب كمونيست كارگرى ايران
April 16, 2019

حکم زندان برای ویدا موحد را محکوم میکنیم

 

وکیل ویدا موحد روز ٢٥ فروردین خبر داد که دادگاه کیفری جمهوری اسلامی ویدا موحد یکی از "دختران خیابان انقلاب" را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است. اتهام او "تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب" اعلام شده است.  ویدا موحد در دی ماه سال ٩٦ در خیابان انقلاب بر فراز سکویی حجابش را بر سر چوب کرد و با این اقدام ولوله ای بر کل ارکان جمهوری اسلامی انداخت و نام او را به عنوان چهره محبوب ضد حجاب همه جا بر سر زبانها انداخت. مامورین جمهوری اسلامی فورا ویدا را دستگیر کردند. پس از آن شمار دیگری از دختران با سر چوب کردن حجاب، از اقدام ویدا موحد حمایت کردند و صف "دختران خیابان انقلاب" را تشکیل دادند.

 

حکم زندان بخاطر برداشتن حجاب این واقعیت را یک بار دیگر تاکید میکند که حجاب طوق بردگی زنان و سمبل جمهوری اسلامی است. از شروع روی کار آمدن این حکومت جنگ بر سر حجاب در سراسر جامعه میان زنان و مردان مدرن و آزاده از یک طرف، و ارتجاع کپک زده اسلامی از سوی دیگر جریان داشته است. گناه ویدا موحد اینست که با سر چوب کردن حجاب در ملاء عام پرچم جنبش ضد حجاب را در نقطه بالاتری برافراشت و مشوق زنان بسیار دیگری در این جدال وسیع و توده ای علیه مقدسات حکومت اسلامی شد. این آن واقعیتی است که جمهوری اسلامی از آن به وحشت مرگ می افتد، حکم "فساد و فحشا" صادر میکند و با به زندان افکندن دختران خیابان انقلاب و احکام زندان برای آنها تلاش میکند قوانین عقب مانده اسلامیش را حراست کند.

 

با حمایت آشکار و گسترده از ویدا موحد و همه دختران خیابان انقلاب باید این حکم شنیع را قاطعانه محکوم کرد. حجاب اجباری اسلامی را باید همه جا دور انداخت. جامعه ایران سالهاست که از حکومت اسلامی و قوانین عقب مانده و ارتجاعی آن عبور کرده و دست اندر کار به زیر کشیدن کل این حکومت چپاول و جنایت سرمایه داران است.

 

باید با صدای رسا همه جا خواهان آزادی ویدا موحد و همه دختران و زنان و مردانی شویم که به دلیل مخالفت با قوانین اسلامی زندانی شده اند. تمامی قوانین جمهوری اسلامی باید از صحنه جامعه جارو شود. برابری کامل حقوق زن و مرد و انتخاب نوع پوشش حق بدیهی مردم است. این را با قدرت انقلاب مردم در جامعه عملی خواهیم کرد.

 

زنده باد دختران خیابان انقلاب!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ فروردین ١٣٩٧
+++

اخاذی حکومت از مردم به بهانه سیل ممنوع!

 

در روزهای گذشته بخشنامه ای در دانشگاه پزشکی اراک به امضای سرپرست دانشگاه و خدمات پزشکی درمانی استان منتشر شده و از کارکنان دانشگاه و پزشکان و کارمندان خواسته شده است یک روز حقوق خود را در هماهنگی با امور مالی دانشگاه به سیل زده ها اختصاص دهند. این آشکارا تلاشی از جانب جریانات حکومتی است و هرجا مشاهده شود باید قاطعانه مقابل آن ایستاد و دزدان و جنایتکاران حاکم را که میخواهند از این طریق ژست کمک به مردم را بگیرند افشا و رسوا کرد. 

 

حاکمین اسلامی یکصدم پول هایی که صرف مذهب و گله امام جمعه و صرف سرکوب مردم و کمک به نیروهای تروریست اسلامی در عراق و افغانستان و سوریه و سایر کشورهای منطقه میکنند، صرف سیل زدگان نکرده اند، اما با چنین بخشنامه هایی میخواهند ژست کمک به مردم را بگیرند و در واقع جیب خود را پرتر کنند و یا صرف تروریست هایی مانند حشدالشعبی کنند. میلیاردرهای حاکم نه تنها سر کیسه های خود را شل نکرده اند، بلکه هر جا توانسته اند مانع امدادرسانی مردمی شده، شماره حساب هایی که به منظور کمک به سیل زدگان اعلام شده را مسدود کرده، مناطق سیل زده را امنیتی کرده و دهها نفر از امدادرسانان مردمی را دستگیر کرده اند و جنایت پیشگی خود علیه مردم را به اوج خود رسانده اند. این حکومت است که باید امکانات مالی و تجهیزات فنی خود را در اختیار سیل زدگان و امدادگران مردمی قرار دهد نه برعکس.

 

در دوران جنگ ارتجاعی ایران و عراق نیز جمهوری اسلامی هزینه جنگ را با انواع اخاذی از مردم تامین کرد. تلاش مجدد حکومت را باید در نطفه خفه کرد و همه جا اعلام کرد که جبهه مردم شریف و انساندوست از دشمنانشان جدا است. مردم کمک های خود را از طریق ستادها و شوراهای همیاری که خودشان تشکیل میدهند به سیل زدگان میرسانند. این نوع کمک ها را باید هرچه بیشتر گسترش داد و حکومتیان را همه جا تنها گذاشت. باید همه جا به حکومت فشار آورد که هرچه سریعتر امکانات لازم را صرف سیل زدگان کند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ فروردین ١٣٩٧، ۱۶ آوریل ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com