جنایتکاران حاکم در وحشت از گسترش اعتراض دهها نفر را دستگیر کردند

حزب كمونيست كارگرى ايران
April 15, 2019

جنایتکاران حاکم در وحشت از گسترش اعتراض دهها نفر را دستگیر کردند

 

به دنبال گسترش خشم و اعتراض سیل زدگان از یکطرف و گسترش همیاری های مردمی با سیل زدگان در سراسر کشور، جمهوری اسلامی شروع به دستگیری دهها نفر از مردم معترض و امدادرسانان کرده است. روز ٢٥ فروردین یعنی دو روز پس از تظاهرات مردم اهواز نیروهای امنیتی به مرکز ستاد همیاری مردمی در ملاشیه حمله ور شدند و بیش از ٢٥ نفر را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال دادند. اين فعالان زمانى بازداشت شدند كه بعد از اتمام استحكام سيلبند جهت استراحت و بردن مواد غذایی برای دیگر کمک رسانان به منزل مجيد صرخى رفته بودند. نيروهاى امنيتى و لباس شخصى های حکومت منزل مجید صرخی را محاصره کرده  و این ۲۵ نفر را دستگیر کردند. اسامى بیست نفر از بازداشت شدگان عبارت است از: ‏رسول فرطوسی، شاعر ابراهيم بدوی، شاعر امين سيلاوي، شاعر علي موسوى(البوگديمى)، حسن بيت اسحاق، عماد حيدری، علي ناصری، حاتم دحيمی، شاعر احمد بدوي، حسين حمودی، مهدی شريفی، قاسم تميمی، عارف صرخى، فواد بدوی، كاظم مروانی، محسن زويدات، حبيب كروشات، مسعود حريزاوی، ناجی السواری(معلم) و حيدر سيلاوى.

 

روز ٢٤ فروردین نیز حداقل ٥ نفر از مردم ساکن کوی علوی اهواز به اسامی علی کاظم، مهدی فرحان، عدنان کریم، حمزه ساهی و مهدی سواری به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی سیل زدگان این منطقه بازداشت شدند. روز هیجدهم فروردین ۹ نفر از امدادرسان مردمی در جریان کمک رسانی به سیل‌زدگان روستای گوریه و در شانزدهم فروردین نيز تعدادى از امدادرسانان مردمى هنگام كمك به مردم گوريه شعيبيه واقع در شهرستان شوشتر بازداشت شده اند. اسامی دو تن از دستگیرشدگان شوان احمد كعبى و يعقوب كعبى اعلام شده است. طبق گزارشات تعدادی از امدادگران نیز در ملاشيه و حمیدیه اهواز دستگیر شده اند. رئیس پلیس فتا در استان خوزستان نیز از شناسایی و معرفی ۲۴ نفر از کاربران فضای مجازی که به زعم آنها "با پخش اخبار منحرف و شایعات مربوط به سیل موجب تشویش اذهان عمومی شده بودن" خبر داده است.

 

با شروع سیل و خانه خرابی مردم، حکومت بعنوان اولین اقدام شروع به جلوگیری از کمک های مستقیم مردمی کرد و مناطق سیل زده را با حضور سپاه و سایر نیروهای سرکوبگر امنیتی کرد تا جلو موج همبستگی مردمی را بگیرد و مانع اعتراض مردم خشمگین و معترض شود. اما ابعاد کمک رسانی مردمی چنان وسیع و گسترده است که علیرغم این موانع، از سراسر کشور موج کمک های مردمی به سیل زدگان شکل گرفته است. مردم در شهرهای مختلف مشغول سازماندهی ستادها و شوراهای همیاری با سیل زدگان شده اند و این وحشت حکومت را بیشتر کرده است. سیل زدگان در ویدئوهای منتشر شده میگویند که کمک مردمی در مقایسه با کمک های دولت بسیار بیشتر بوده و از امدادگران مردمی همه جا صمیمانه قدردانی میکنند و حکومت را بدلیل لاقیدی به جان و زندگی شان مورد اعتراض قرار میدهند. مردمی که بدلیل سیاست های تبهکارانه حکومت با فاجعه سیل مواجه شده اند و با آمدن سیل نیز شاهد لاقیدی مفتخوران حاکم هستند، بشدت از حکومت و ارگان ها و مقامات مختلف حکومت خشمگین هستند و هر جا فرماندهان سپاه و مقامات محلی و امام جمعه ها جرات کرده اند خودی نشان دهند مردم با شعار دادن علیه آنها و فحش و بد و بیراه آنها را فراری داده اند. حکومت رسواتر از همیشه، تلاش کرده است بویژه منطقه خوزستان را با حضور وسیع اوباش سپاه و لباس شخصی امنیتی کند تا جلو سیل اعتراض مردم، تحکیم همبستگی میان مردم و شکل گیری شوراهای همیاری و نهادهای مردمی را بگیرد.

 

حزب کمونیست کارگری دستگیری امدادگران و سیل زدگان معترض را شدیدا محکوم میکند و مردم در سراسر کشور را فرامیخواند همبستگی با سیل زدگان و کمک رسانی به آنها را گسترش دهند و حکومت کثیف اسلامی را برای آزادی فوری دستگیرشدگان تحت فشار قرار دهند. حزب مردم در سراسر کشور را فرامیخواند همه جا شوراهای همیاری را تشکیل دهند،‌ به ستادها و شوراهای همیاری بپیوندند و از سیل زدگان و خواست های آنها فعالانه حمایت کنند. این کمک ها نه تنها از نظر انسانی ضروری است بلکه بخشی از تلاش برای متحد و متشکل شدن در شوراها و سایر نهادهای مردمی و گرفتن کنترل امور خود مردم است.

 

جمهوری اسلامی عامل مستقیم تبدیل سیل به فاجعه برای صدها هزار نفر از مردمی است که جز فقر و محرومیت و سرکوب چیزی نصیب شان نشده است. برای حل اساسی مسائل جامعه و برای اینکه چنین فجایعی تکرار نشود باید مبارزه برای سرنگونی حکومت منحوس اسلامی را گسترش داد.

 

 

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد همیاری مردم، زنده باد شوراها

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ فروردین ۱۳۹۸، ١٤ آوریل ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com