٤ اطلاعيه

حزب كمونيست كارگرى ايران
April 14, 2019


ستادهای همیاری با سیل زدگان سراسری تر میشود

در برابر سیل ویرانگری که به راه افتاده و زندگی و معیشت هزاران انسان را به مخاطره انداخته است، مردم خود وارد عمل شده و ستادهای همیاری شان را شکل داده اند. معلمان در صف جلوی این ستاد ها قرار دارند و با قدرت تشکل سراسری شان وارد میدان عمل شده اند. معلمان در سراسر کشور با ایجاد کمپینی به نام «ستاد همیاری فرهنگیان در کمک به سیل‌زدگان» کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مناطق سیل‌زده اعزام میکنند. بخش اجرایی این ستادها، شامل معلمانی در پایتخت و در شهرهای مختلف و استان‌ها و شهرهای سیل‌زده  درسراسر کشور هستند که در همه جا شماره تماسهای خود را اعلام کرده و کمک‌های جمع آوری شده را مستقیما به دست سیل‌زدگان در استان‌های مختلف می‌رسانند. نکته قابل توجه اینجاست که دیگر ستادهای همیاری از جمله ستادهای همیاری کانون نویسندگان، نهادهای دفاع از حقوق کودک، ندای زنان ایران، دانشجویان و در جاهایی پرستاران نیز به این حرکت پیوستند و اعلام کرده اند که کمک های خود را از این طریق به سیل زدگان میفرستند. اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز طی بیانیه ای حمایت خود را از این ستاد ها اعلام داشت و به آن پیوست.

ستادهای همیاری معلمان با گزارشات هر روزه خود نیازهای مردم سیل زده را اعلام کرده و خواستار پاسخگویی فوری دولت به آنها شده اند. از جمله در این گزارشات بر امر  راه‌اندازی فوری شبکه آب و برق و گاز و جاده ها، استفاده از ماشین آلات مکانیزه برای تخلیه منازلی که توده گل و لای آنها را غیرقابل سکونت کرده،  تامین سیستم سلامت و بهداشت، ساماندهی مدارس و رسیدگی به وضع معلمان و دانش آموزان تاکید شده است. ستادهای همیاری با سیل زدگان طی اطلاعیه های خود همگان را به پیوستن به این ستادها و همیاری با مردم سیل زده  و فشار آوردن به دولت برای پاسخگویی به نیازهای آنان فراخوانده اند.

این چنین است که ستادهای همبستگی معلمان همچون یک شورای اعتراضی مردمی و کارزاری مبارزاتی نقش ایفا کرده و به کل جامعه راه نشان میدهد. باید وسیعا به این حرکت مردمی پیوست.

صندوق همیاری کارکنان نیشکر هفت تپه با سیل زدگان تشکیل شد

سندیکای نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای صندوق همیاری کارکنان نیشکر هفت تپه با سیل زدگان را اعلام داشت. در این بیانیه ضمن انتقاد به نحوه کمک‌رسانی نهادهای حکومتی و بی خاصیتی و بی مسئولیتی آنان چنین آمده است:«با وجود تلفات جانی و مالی فراوان و بسیار نگران کننده، مردم فلک زده، کارگران و زحمتکشان، هیج امیدی به دریافت کمک های واقعی و مورد نیاز، از طرف دولت و نهاد های وابسته را ندارند. این عدم اعتماد، نه بر اثر حدس و گمان و بدبینی، بلکه بر اساس تمامی شواهد قابل درک می‌باشد و احدی نمی تواند منکر آن بشود.»سندیکای نیشکر هفت‌تپه افزوده است: «گرچه کارگران و خانواده های کارگری خود با فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کنند، اما واقعیت این است که ما کارگران و مردم زحمتکش دادرسی نداریم. پس باید با اتکاه به خانواده بزرگ کارگری در بعد سراسری، کمک حال خود باشیم و با همت و فداکاری بیشتر از گذشته هر آنچه را که در توان داریم در اختیار سیل زده گان بگذاریم.».

تلاش کارگران نیشکر هفت تپه برای یاری رسانی به سیل زدگان مهم و قابل ارج است و فضای اتحاد و همبستگی را در میان مردم تقویت میکند. حزب همه مردم را به یاری رساندن به مردم سیلزده فرا میخواند. در عین حال باید با اتکا به همین همبستگی سراسری، فشار بر حکومت برای پرداخت خسارات و تامین زندگی مردم را شدت داد.

زنده باد همیاری مردم، زنده باد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ فروردین ٩٨، ١٣ آپریل ٢٠١٩


اطلاعیه خبری

شروع سال جدید و از سر گیری اعتراضات گسترده کارگری

تجمع کارگران تراورس لرستان

صبح روز ٢٤ فروردین شماری از کارگران تراورس لرستان در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه‌ای خود مقابل ساختمان اداره کل راه‌آهن لرستان تجمع کردند. این کارگران از طریق شرکت‌های پیمانکاری «تراورس» در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه لرستان مشغول کارند و تعدادشان به  بیش از ۴۰۰ نفر می‌رسد.

تحصن کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه

روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۸ کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه به دلیل عدم‌ دریافت پرداختی سنوات سال های ۹۵ و ۹۶ در محوطه کارخانه دست به اعتراض زدند. روز  ۲۰ اسفند ۹۷، فقط چهل درصد سنوات به کارگران پرداخت شد که بدلیل خلف این وعده ها در روز نوزدهم فروردین این کارگران با تجمع خود بارگیری حمل شکر را متوقف کردند  

اعتصاب جمعی از معلمان رسمی استان قزوین

از روز ١٧ فروردین جمعی از معلمان رسمی استان قزوین دست به اعتصاب زدند و در کلاس های درس حاضر نشدند. دلیل این اعتراض عدم پرداخت حق التدریس شاغلین  از مهرماه سال ۹۷ است.

اعتصاب تعدادی از معلمان مدارس منظقه ٥ تهران

-رو سه شنبه ١٩ فروردین تعداد کثیری از معلمان در مدارس منطقه ٥ تهران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات حق التدریس یک ساله خود دست از کار کشیده و از حضور در کلاسهای درس خودداری کردند. معلمان اعتصابی مدیران مدارس را وادار به انتقال موضوع به اداره آموزش و پرورش کردند و اولتیماتوم دادند که اگر طلبهای آنان تا آخر هفته پرداخت نشود، از روز شنبه ٢٣ فروردین از مراجعه به مدارس خودداری خواهند کرد.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک

صبح روز شنبه ۱۷فروردین، جمعی از کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک در اعتراض به اخراج ٧٠ تن از همکاران خود مقابل فرمانداری دست به تجمع اعتراضی زدند. از علت اخراج این کارگران گزارشی منتشر نشده است.


تجمع اعتراضی کارگران قطار شهری اهواز

روز ١٩ فروردین کارگران قطار شهری اهواز در حمایت از ۵ نفر از همکاران اخراجی خود و در اعتراض به عدم دریافت یک سال معوقات مزدی مربوط به سال گذشته و عیدی سال ٩٧ خود مقابل درب ورودی کارگاه محل کارشان برای سومین روز متوالی دست به تجمع زدند.  این کارگران از سال‌های ۹۵ و ۹۶ نیز مطالبات مزدی پرداخت نشده داشتند که بدنبال تجمعات اعتراضی پی در پی آنان در سه ماه پایانی سال گذشته، این بخش از مطالبات آنان پرداخت شد. تجمع اعتراضی کارگران قطار شهری اهواز در نوزدهم فروردین ماه بدلیل در سفر بودن مدیر پروژه کارگاه که مسئول مستقیم کارگران شاغل در قطار شهری اهواز است، موقتا خاتمه یافت. گفتنی است که در آخرین روز کاری سال گذشته (۲۸ اسفند ۹۷) ۵ نفر از کارگران باسابقه پروژه قطار شهری اهواز که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «کیسون» مشغول کار بودند به بهانه پایان قرارداد کار اخراج شدند. کارگران قطار شهری اهواز خواستار بازگشت فوری همکاران اخراجی خود به کار هستند. تعداد کارگران قطار شهری اهواز ٢٠٠ نفر است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ فروردین ٩٨، ١٣ آپریل ٢٠١٩

 


اطلاعیه خبری

هشدار سندیکای نیشکر هفت تپه:

 جان زندانیان در مناطق سیل زده در خطر است

 دامنه سیل به شهرهای خوزستان کشیده شده است. زندانیان در شیبان و سپیدار در خطرند. تنها در زندان شیبان ٤ هزار نفر در زندانند. سندیکای نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای نسبت به این موضوع هشدار داده و مینویسد: "قبلا اعلام کرده بودیم  که در صورت تداوم سیل، جان زندانیان در بند، بیشتر از دیگران در معرض خطر قرار می گیرد. ما در این مدت شاهد بوده ایم که این سیل ویرانگر، خانه و کاشانه فقیرانه هزاران کارگر و زحمتکش را بلعیده است. از طرف دیگر ما شاهد هستیم کسانی که امور مملکت را در دست دارند، نتوانسته اند حداقل خدمات ضروری را برای سیل زده گان فراهم کنند و تنها شاهکار آنها حضور نمایشی در بعضی از مناطق سیل زده بوده است که حضور  بی تأثیر آنها با تنفر مردم جواب گرفته است.در این میان جان افرادی که تحت عناوین مختلف، زندانی می باشند از جمله اسماعیل بخشی نماینده و سخنگوی کارگران نیشکر هفت تپه، زندانیان سیاسی و سایر زندانیان در زندان مرکزی اهواز(زندان شیبان)   بیشتر از دیگران در معرض خطر قرار دارد. "

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت و پشتیبانی از کارگران سندیکای نیشکر هفت تپه خواستار آزادی فوری زندانیان در بند در مناطق سیل زده که جانشان در خطر است، می باشد. آزادی اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه و سپیده قلیان و تمامی کارگران زندانی خواست همه مردم است و باید آنرا با مبارزه و اعتراض به حکومت اسلامی سرمایه داران تحمیل کرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ فروردین ٩٨، ١٣ آپریل  ٢٠١٩

 

دیدار با خانواده آتنا دائمی و معلمان زندانی محمد حبیبی و محمود بهشتی

در این هفته جمعی از اعضای شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی ( بستا) ، اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و سندیکای شرکت واحد  در برنامه های جداگانه ای از خانواده معلمان زندانی محمد حبیبی و محمود بهشتی و همچنین از خانواده آتنا دائمی فعال دفاع از حقوق کودک ،حقوق زن و مبارزه علیه اعدام دیدار کردند. این دیدار ها بخش مهمی از همبستگی کارگری با کارگران و معلمان زندانی و زندانیان سیاسی است. در این دیدارها حاضرین با در دست داشتن عکس هایی از معلمان در بند و زندانیان سیاسی خواستار آزادی فوری آنان شدند.

جمهوری اسلامی بسیاری از معلمان و کارگران و فعالین اجتماعی محبوب را به دلیل دفاع از حقوق انسانی دستگیر و زندانی کرده و زیر شکئجه قرار داده است. آزادی تمامی زندانیان سیاسی یک امر مهم همه مردم در ایران است و در راس خواستهای مردم علیه جمهوری اسلامی قرار دارد.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

حزب کمونیست کارگری ایران


٢٤ فروردین ٩٨، ١٣ آپریل  ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com