بهنام ابراهیم زاده بار دیگر به ۶ سال حبس محکوم شد

نسان نودينيان
March 28, 2019

بهنام ابراهیم زاده بار دیگر به ۶ سال حبس محکوم شد
مبارزه ای متحد برای لغو حکم شش سال زندان   بهنام ابراهیم زاده!

نسان نودینیان
خبر: «بهنام ابراهیم زاده بار دیگر به ۶ سال حبس محکوم شد. بهنام ابراهیم‌زاده، که روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.»
محکومیت چندباره بهنام ابراهیم زاده به ۶ سال حبس برای کارگران، نهادهای مدافع حقوق کودک خبر تکان دهنده ای است. حکم محکومیت شش سال به  بهنام ابراهیم زاده باید با اعتراض کوبنده کارگران و فعالین کارگری و نهادهای کودکان و مردم درسطح سراسری و خانواده های زندانیان سیاسی جواب بگیرد. حکومت اسلامی را باید بعقب راند، عقب راندن رژیم و مبارزه برای لغو حکم شش سال بهنام ابراهیم زاده را باید سازماندهی کرد.
جای بهنام ابراهیم زاده زندان نیست! بهنام ابراهیم زاده مدافع سرسخت و پیگیر حقوق کارگران و کودکان است. از یاران دلسوز زلزله زدگان کرمانشاه است. بهنام ابراهیم زاده، متولد ۱۳۵۴ در شهر اشنویه و ساکن تهران، فعال کارگری و عضو «جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان» است که پیشتر در خردادماه سال ۱۳۸۹ به دلیل فعالیت مربوط به حقوق کارگران و حقوق کودکان کار بازداشت شده بود. بهنام ابراهیم زاده، بعد از ۴ ماه بازجویی در سلول های انفرادی زندان اوین به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شده بود. وی در دی ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۲۰ سال حبس محکوم شد که بعدها این حکم در دادگاه تجدید نظر تهران به ۵ سال کاهش پیدا کرد.  بهنام ابراهیم زاده، در حالی که دوران حبس خود را سپری می کرد مجددا با پرونده‌ دیگری مواجه شد. در سال ۱۳۹۳ با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی» و «استفاده از تجهیزات ماهواره و نگهداری پاسور» مجددا به ۹ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از اعتراض و در مرحله تجدید نظر به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۴۵۰ هزار تومان جریمه نقدی کاهش پیدا کرد. بهنام ابراهیم زاده،  در ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ بعد از سپری کردن ۷ سال حبس در زندان‌های اوین تهران و رجایی شهر کرج آزاد شد.
بهنام ابراهیم زاده را با اتهام و عناوین ساختگی تبلیغ علیه نظام وعضویت در گروه های تلگرامی معاند نظام زندانی کرده اند. دستگیری های دور اخیر به منظور جلوگیری و عدم دخالتگری فعالین اجتماعی و کارگری صورت میگیرد. این دستگیری ها برای مرعوب کردن مردم و کارگران و فعالین اعتراضات انجام شده است. جنبش کارگری و مردم برای گرفتن حقوق خود و  دستیابی به خواستهایشان  در ابعادی گسترده در سه سال گذشته بمیدان آمده اند. حکومت اسلامی با دستگیری و احضاریه و احکام زندان بخیال خود و با هدف جلوگیری از اعتراضات و بعقب راندن و ساکت کردن مردم معترض، به فعالین موثر کارگری، معلمان، زنان و مدافعین حقوق کودکان و فعالین زیست محیطی حمله میکند، زندگی و مبارزه آنها را بگروگان گرفته و بزندان میندازد.
اما، مردم و کارگران یاد گرفته اند که در صورت عدم حضور سخنگویان و فعالین اعتراضات، مبارزه را ادامه دهند و هم اکنون در بخشهای زیادی از مراکز تولیدی و کارگری در میان معلمان و بازنشسته ها و دانشجویان اعتراضات کوبنده در جریان است. اعتصابات گسترده و سراسری  معلمان در بیش از ۱۱۰ شهر صورت گرفت، مراسمهای باشکوه روز جهانی زن در تهران و چندین شهر و در مراکز کارگری برگزار شد و استقبال وسیع جامعه از حضور در مراسمهای روز جهانی زن تصویر قدرتمند کارگران، معلمان و جنبش رهایی زن را در جامعه به تصویر کشید و مردم در اسفند ماه اعتصاب و اعتراضات موفقی را تجربه کردند. اسفند ماه با حضور گرم و با انرژی کارگران و معلمان تمام قد علیه جکومت اسلامی ایستاد. این دستگیریها روی فضای فعال سیاسی در جامعه تاثیر نداشته و همچنان جنبشی وسیع و سیاسی علیه حکومت اسلامی در جریان است.
یک عرصه مهم در شرایط کنونی، مبارزه علنی - تعرضی و کیفرخواستهایی است که علیه امنیتی کردن فعالیتهای کارگران، زنان، معلمان، مدافعین حقوق کودکان کار و خیابانی و مدافعین محیط زیست سالم و سایر مردم آزادیخواه در جریان است.
برای لغو احکام زندان و شلاق کارگران و معلمان و نهادهای مدنی باید جنگید! همه جا در میتینگ و اعتراضات خواهان لغو فوری حکم شش سال زندان بهنام ابراهیم زاده شویم.
بهنام تنها نیست او در قلب هزاران کودک خیابانی و کارتن خواب جای دارد، بهنام ابراهیم زاده، شخصیتی محبوب و محصول دستاوردهای همبستگی انسانی هزاران نفر از مردم در کردستان و در سطح سراسری با زلزله زدگان است.
پیش بسوی مبارزه ای متحد برای لغو حکم شش سال زنادان  بهنام ابراهیم زاده! 

ایسکرا ۹۸۱


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com