در جستجوی غذا

نسان نودينيان
April 11, 2019

در خوزستان کودکی  گرسنه با در دست داشتن یک کیسه پلاستیکی به‌دنبال غذا می‌گردد. فیلمبردار از او می‌پرسد: "عمو این کیسه پلاستیکی برای چیست؟" جواب این کودک  فقط یک کلمه است: "غذا"

 این روزها صحنه های دلخراش میلیون ها مردم سیل زده کم نیستند. از سوال کودکی در پلدختر که سراغ آثار خانه و زندگی و کتابهایش را از مادرش میگیرد و مادر با اندوهی  عمیق جواب میدهد "سیل همه چیز ما را دفن زمین و آب کرد" تا کودکانیکه در فکر سیر کردن شکم و پیدا کردن تکه ای نان هستند.
عامل و مسبب زندگی مشقت بار و گرسنگی کودک و میلیون ها نفر از مردم، جمهوری اسلامی است. 
در هیچ کجای دنیا همانند ایران اختلاف طبقاتی وجود ندارد. صحنه های دلخراش ویران شدن هست و نیست زندگی مردم زحمتکش، تصویر تمام قد و بدون سانسور و روتوش فقر و شکاف طبقاتی را عیان کرد. سیل عمق شکاف طبقاتی را به نمایش گذاشت. کودک پلاستیک بدست در جستجوی "غذا" یکی و ده تا و صدتا و هزار کودک نیست. کودکان چند میلیون کارگر زن و مرد در جستجوی نان، غذا، مسکن، رفاه، بهداشت و دارو و لباس و تحصیل و امنیت جانی و معیشتی هستند.
در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی سرمایه، ٧ دهم درصد (معادل ۵٢۵ نفر) از جمعیت میلیاردر ایران در شهرهای بزرگ و در خانه های با وسعت بیش از ۵٠٠ متر زندگی می کنند.(روزنانه مردم سالاری ١۵اردیبهشت١٣٩٣). طبق اعلانات دوایر مجلس اسلامی "یک چهارم نقدینگی کل کشور در اختیار حدود ۶٠٠ نفر است. سه امپراتوری مالی شناحته شده (سپاه پاسداران، امپراتوری ولی فقیه و بیت رهبری، امپراتوری شرکت‌های دولتی) قدرت مالی در ایران را در اختیار دارند.
جمهوری اسلامی سرمایه داران مسبب و عامل بقاء کلیه مصائب گریبانگیر انسان امروز در ایران است. فقر و محرومیت، تبعیض و نابرابری، اختناق و سرکوب سیاسی، جهل و خرافه و عقب ماندگی فرهنگی، بیکاری، بی مسکنی، ناامنی اقتصادی و سیاسی، فساد و جنایت همه و همه محصولات گریزناپذیر این نظامند.
 منشاء فقر و گرسنگی، بیکاری و بی مسکنی و ناامنی اقتصادی، نظام اقتصادی انتهای این قرن است. استبدادها و دیکتاتوری های خونین، جنگها، مردم کشی ها و سرکوب و اختناقی که سهم صدها میلیون انسان امروز از زندگی است، توسط این نظام برای بهره کشی و استثمار و ناعدالتی اجتماعی سازماندهی شده است. این شکاف عظیم طبقاتی را باید با انقلاب سوسیالیستی از بین برد. باور به اعتراضات پیگیرانه و هموار کردن راه های موثر در راه اعتصابات مداوم جبهه محکم در مقابله با شرایط کنونی است.  این دنیای وارونه را باید از قاعده اش بر زمین گذاشت.
جواب به مصائب اقتصادی و اجتماعی سیل و زلزله و شکاف طبقاتی در گرو  سرنگونی جکومت اسلامی سرمایه و بر قراری جامعه ای سوسیالیستی با انقلاب تحت هژمونی طبقه  کارگر است!


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com