تبریک نوروز

کانون مدافعان حقوق کارگر
March 20, 2019


http://www.kanoonm.com/3279

دشمنانمان می‌توانند همه گل‌ها را بچینند
ولی هرگز
نخواهند توانست
بر بهار چیره شوند...
پابلو نرودا
گرچه سال‌ها است زمستان پشت زمستان و محروميت به دنبال محروميت، زندگي کارگران و زحمتکشان را هر روز بدتر کرده است و هر چه آيد سال نو، گوييم دريغ از پارسال؛ اما با اين همه، مروري بر مبارزات گذشته کارگران و زحمتکشان در ادوار مختلف نشان مي‌دهد که باز هم روزگار سياهي به سر خواهد آمد، هر چند که اين بار طولاني‌تر از گذشته باشد .
سالی که گذشت، پر از تجربیاتی گرانبها برای مبارزات کارگران و زحمتکشان و معلمان و تهیدستان شهری بود. گرچه نظام سرمایه‌داری با تحمل فقر و بی‌حقوقی، یورشی را بر سفره خالی مردم تدارک دیده و آن را به مورد اجراگذارده، اما کارگران و زحمتکشان با تقابل همه جانبه به اعتراضات و مبارزات سراسری مبادرت کردند. کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه بیش از یک ماه خیابانها را تسخیر کرده و به زندان و غل زنجیرر نظام سرمایه‌داری لبخند زده و آن را به سخره گرفتند تا اتحاد و همبستگی طبقاتی را هر روز گسترده‌تر کنند.
برگ‌هاي تاريخ بيانگر آن هستند که نظام سرمايه‌داري هر بار که فرصت يافته است بر زندگي محرومان تاخته و تا آنجا که توانسته است بر سفره تهيدستان فشار آورده و حداکثر بهره‌کشي را از نيروي کار برده است. اما، هر زمان که محرومان و به فقر کشيده شدگان اراده کرده و صفوف خود را متشکل کردهاند، توانسته‌اند استثمارگران را به عقب برانند و به بخشي از حقوق از دست رفته خود برسند.
تجربه مبارزات گذشته بيانگر آن است که کارگران، زحمتکشان و تهيدستان همواره توانستهاند با ايجاد تشکل‌ها و سازمان‌هايشان نظام استثمارگرانه را به عقب برانند و زندگي بهتري را براي خود رقم زنند .
در بهار پيش رو نيز اميد است آنان که به جز نيروي کارشان چيزي براي فروش ندارند، با همبستگي و ايجاد تشکلهاي مستقل و سراسري خود بتوانند تا رسيدن به زندگي بهتر و بر قراري جامعه اي که در آن ارزش‌هاي انساني و حق يک زندگي شرافتمندانه و برخوردار از نعم مادي براي همگان فراهم باشد، به مبارزاتشان ادامه دهند.
مبارزات سال گذشته نشان داد که سرمایه‌داران در برابر اتحاد و همبستگی کارگران چاره ای جز عقب‌نشینی ندارند و همین امر را کارگران و زحمتکشان در تداوم مبارزاتشان در سال آینده نیز سرمشق قرار داده و هر روز صفوف خود را متشکل‌تر خواهند کرد.
با اميد به فردايي بهتر، به استقبال بهار ميرويم و بر زمستان‌هايي که گذشت نام بی‌بازگشت مي‌گذاريم.

کانون مدافعان حقوق کارگر
29 اسفند 1397
1فروردین 1398


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com