تقویم کارگری ١٣٩٨

کانون مدافعان حقوق کارگر
March 18, 2019

تقویم کارگری ١٣٩٨

سازماندهی و تشکل‌یابی  کارگران ایران از مشروطه

 

تقویم حاضر سومین سری از روزشمارهای مبارزات کارگران و زحمتکشان در ایران است.  مبارزات کارگران که از دوران مشروطه تا به امروز ادامه داشته است، در هر دوره‌ای ویژگی‌های خاص خود را دارد و گنجاندن همه این مبارزات، متناسب با اوج و اعتلا و دوران افول و پراکندگی، آن چنان پرحجم است که در یک جلد نمی‌گنجند.

در این مجموعه تلاش بر آن است تا به آن دسته از مبارزاتی پرداخته شود که برای جنبش مبارزاتی امروز کارگران و زحمتکشان مفید باشد. اکنون که شاهد گسترش و اوج‌گیری مبارزات کارگران و زحمتکشان در ابعاد مختلف هستیم، این تجربیات از سازمان‌دهی و تشکل‌یابی کارگران، می‌تواند راهگشا باشد.

نظام سرمایه‌داری هر روز بر تجربیات خود در مقابله با کارگران می‌افزاید و هزاران متخصص را به کار می‌گیرد تا بتواند هر چه بیشتر با ترفندهای مختلف، حقوق کارگران و زحمتکشان را پایمال کند و هر روز نیروی کار

را ارزان‌تر از روز گذشته در اختیار گیرد و با استثمار روزافزون نیروی کار، بر سرمایه خود بیافزاید. در مقابل، کارگران و زحمتکشان باید تمام تلاش خود را به کار برند تا از حقوق حقه خود دفاع کنند و از پیشرفت جامعه

و گسترش تکنولوژی، برای بهبود زندگی خود استفاده کنند. این مهم جز با دانستن تجربیات گذشته و گسترش همبستگی در درون تشکل‌های کارگران و زحمتکشان امکان‌پذیر نیست.

ضمن تشکر فراوان از دوستانی که در تهیه این تقویم ما را یاری رساندند، امید است که این مختصر بتواند در این امر مهم یاری‌رسان طبقه کارگر باشد.

کانون مدافعان حقوق کارگر

27اسفند 1397

 

 http://www.mediafire.com/file/4ed282ld7q2lf3h/Taqvimm_98_cover.pdf/file


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com