کارگران تصمیم بیشرمانه حکومت درمورد افزایش دستمزد را نمی پذیرند

حزب كمونيست كارگرى ايران
March 19, 2019

کارگران تصمیم بیشرمانه حکومت درمورد افزایش دستمزد را نمی پذیرند

 

شورایعالی کارحکومت حداقل دستمزد سال ۹۸ را با ۳۶ درصد افزایش، یک میلیون و ٥١٦ هزار تومان تعیین کرد. این یک تصمیم جنایتکارانه طبقه مفتخور حاکم، تصمیم مشتی میلیاردر اسثتمارگر، تصمیم مشتی دزد و فاسد علیه طبقه کارگر است.اما کارگران اینرا نمی پذیرند و با گسترش اعتصاب و اعتراض به آن پاسخ خواهند داد. تشکل های مختلف کارگری، معلمان و بازنشستگان در بیانیه ها و تجمعات و اعتصاباتشان از قبل اعلام کرده اند که حقوق ها باید بالای ۷ میلیون تومان باشد.

 

۳۶ درصد افزایش دستمزد کارگران با توجه به تورم لگام گسیخته به معنی فقر بیشتر، بیماری و افسردگی بیشتر، کودکان کار بیشتر، ترک تحصیل تعداد بیشتری از کودکان و گسترش مصائب اجتماعی مانند اعتیاد و تن فروشی و از هم پاشیدن خانواده های بیشتر و گسترش انواع خشونت های اجتماعی است.

 

۳۶ درصد افزایش دستمزد در حالی است که دولت اعلام کرده بود توان افزایش بیش از ۲۰ درصد را ندارد. روشن است که همین ۳۶ درصد را در وحشت از گسترش اعتصاب و اعتراض و در وحشت از یک خیزش عظیم توده ای افزایش داده اند. مردم میگویند هزینه هایی که صرف سیاست جنایتکارانه تان در منطقه میکنید، هزینه گله آخوند و امام جمعه ها، هزینه بیت رهبری،‌ هزینه هایی که صرف وزارت اطلاعات و سایر ارگانهای سرکوب میکنید، باید صرف افزایش حقوق ها و صرف تحصیل و بهداشت رایگان و بیمه بیکاری به میلیون ها بیکار و سایر خدمات اجتماعی شود.

حکومت تلاش میکند تحریمهای اقتصادی را مسئول شرایط معیشتی فلاکتبار کارگران قلمداد کند، اما تا کنون حقوقهای نجومی مقامات و مسئولین مفتخور حکومتی از هر تحریمی مصون مانده است! همانطور که کارگران و مردم در تجمعاتشان بارها اعلام کرده اند دشمن ما همینجا است.

 

امروزطبقه کارگر در راس یک جنبش عظیم توده ای علیه فقر و فلاکت به میدان آمده است. اعتصابات سراسری، کیفرخواست علیه دزدی و چپاول و فساد مدیران وکارفرمایان و مقامات دولتیو بچالش کشیدن استثمار و نظام بردگی مزدی از ویژگیهای جنبش کارگری در شرایط حاضر است. بر متن چنین شرایطی میتوان و باید  درعرصه مبارزه برای افزایش دستمزدها به حداقل ٧ میلیون تومان نیز حکومت اسلامی سرمایه را به عقب نشینی وادار کرد.

 

حزب کمونیست کارگری تصمیم جنایتکارانه جمهوری اسلامی درمورد دستمزد سال ۹۸ را شدیدا محکوم میکند و از کلیه کارگران، و همینطور معلمان و بازنشستگان و از کلیه خانواده ها میخواهد که خود را برای اعتصابات و تجمعات بزرگ اعتراضی آماده کنند.

 

پیش به سوی اعتصابات و اعتراضات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲٩ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹ مارس


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com