تجمع بزرگ بازنشستگان فولاد اصفهان در مقابل استانداری + چند گزارش دیگر از اعتراضات کارگران به نپرداختن دستمزدها

حزب كمونيست كارگرى ايران
March 11, 2019

تجمع بزرگ بازنشستگان فولاد اصفهان در مقابل استانداری

روز یکشنبه ١٩ اسفند جمع بزرگی از بازنشستگان فولاد اصفهان در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق و بیمه شان و عیدی سال ٩٧ مقابل استانداری در اصفهان تجمع کردند. این تجمع یک اعتراض گسترده دیگر این بازنشستگان به وضع نابسامان درمان و حقوقهای چند بار زیر خط فقر را به نمایش گذاشت. علیرغم حضور وسیع نیروهای انتظامی بازنشستگان شعار میدادند و خواستهایشان را فریاد میزدند. شعارهای کارگران بازنشسته از جمله عبارت بودند از: "نه سوریه نه غزه، حقوق بازنشسته"، "عزا عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست امروز".

پیش از این نیز بازنشستگان فولاد اصفهان در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم اسفند تجمع داشته و در وسط شهر اصفهان راهپیمایی کردند. در این اعتراضات بازنشستگان فولاد با شعارهای  "دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست"، "روحانی دروغگو، استعفا، استعاء" اعتراض خود را به کل بساط سرمایه داری چپاولگر حاکم اعلام داشتند. در اعتراضات بازنشستگان فولاد زنان حضور چشمگیری دارند.

پرداخت به موقع حقوقها، افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر و درمان رایگان از جمله خواستهای مهمی است که بازنشستگان فولاد بارها در تجمعات اعتراضی خود بر آن ها تاکید کرده اند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان فولاد اصفهان حمایت و پشتیبانی کنیم.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ اسفند ٩٧، ١٠ مارس ٢٠١٩

 

چند گزارش دیگر از اعتراضات کارگران به نپرداختن دستمزدها

 

بازنشستگان گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

روز شنبه ۱۸ اسفند؛ بازنشستگان گروه ملی صنعتی فولاد ایران، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ها و عیدی و مطالبات سال های گذشته شان مقابل فرمانداری تجمع کردند و با خشم و اعتراض شعار دادند. این کارگران در روز ١٢ اسفند نیز تجمع داشتند و  با شعار سفره ما خالیه وعده ها پوشالیه  به سمت استانداری  در  اهواز راهپیمایی کردند.

منطقه ویژه عسلویه:

روز ۱۸ اسفند تعدادی از کارگران اخراج شده منطقه ویژه عسلویه، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود دست به تجمع زدند

کارگران بیمارستان پارسیان تهران:

روز ۱۸ اسفند  پرسنل بیمارستان پارسيان تهران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود در محل بیمارستان تجمع کردند.

شرکت ریل صنعتکاران:

روز ۱۸ اسفند  کارگران  شرکت ریل صنعت کاران در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد در مقابل این شرکت تجمع کردند.

 

پایان سال است و بخش عظیمی از کارگران با معضل دستمزدهای پرداخت نشده روبرویند. بعلاوه اینکه عیدی و پاداش اخر سالشان نیز پرداخت نشده است. نپرداختن دستمزد ها در آستانه فرا رسیدن سال جدید فشار سنگین تری بر گرده کارگران و خانواده های کارگری وارد میکند. کارگران خواستار پرداخت فوری دستمزدهایشان هستند و افزایش دستمزدها به بالاتر از خط فقر ٧ میلیون خواست اعلام شده تشکلهای مختلف کارگری است. نپرداختن دستمزدها یک جنایت آشکار است و با اعتراضات و اعتصابات سراسری باید با این چپاولگری مقابله کرد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ اسفند ٩٧، ١٠ مارس ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com