کارگران دستمزدهای زیر خط فقر را نمی پذیرند

حزب كمونيست كارگرى ايران
March 04, 2019

کارگران دستمزدهای زیر خط فقر را نمی پذیرند

با پایان سال بحث افزایش حداقل دستمزدها و حقوقها در میان کارگران و معلمان و بازنشستگان داغ شده است. معلمان در تجمعات خود بر افزایش حداقل حقوقها به بالای خط فقر ٧ میلیونی تاکید کردند. بازنشستگان نیز در تجمعاتشان بارها در کنار اعتراض به حقوقهای نجومی به دستمزدها و حقوقهای زیر خط فقر اعتراض کرده اند. تشکلهای مختلف کارگری نیز در بیانیه هایشان بر افزایش دستمزدها به بالای خط فقر ٧ میلیونی تاکید دارند. کل فضای اعتراضی جامعه و جنبش کارگری بر این تاکید دارد که کارگران دستمزدهای زیر خط فقر را نمی پذیرند و دستمزد و حقوق و پرداختی های کارگران باید در حد استانداردهای بین المللی باشد و حداقل رفاه کارگران را تامین کند. وحشت از این فضای اعتراضی را در بحثهایی که در درون حکومتیان در مورد دستمزد به راه افتاده نیز میتوان مشاهده کرد. 

کارگران حق دارند از مسکن مناسب، رفاه و زندگی انسانی برخوردار شوند. هر سال نمایندگان حکومت اسلامی و کارفرمایان و تشکلهای دست ساز حکومت که همه از یک قماش هستند تحت عنوان "کمیته مزد" مینشینند و در حالیکه تورم به حول و حوش ١٠٠ درصد میرسد، ده بیست درصد به دستمزد چندبار زیر خط فقر موجود اضافه میکنند. این بدان معناست که هرسال کارگران از این که هستند نیز فقیرتر میشوند و قدرت خرید آنها از سال قبل کمتر میشود. این یعنی فقر و محرومیت و مشقت بیشتری به خانواده های کارگران و معلمان و پرستاران تحمیل میگردد.

امسال همه چیز حکایت از این دارد که بخشهای مختلف طبقه کارگر مصممند به این چرخه فقر و محرومیت فزاینده با اتحاد و اعتراضات و اعتصابات پایان دهند. مسکن مناسب و درمان و تحصیل رایگان و معیشت مناسب و حداقل امکانات رفاهی و زندگی انسانی حق بدیهی همه کارگران و معلمان و بازنشستگان و فرد فرد مردم است و باید با حق بجانبی بایستیم و از آن دفاع کنیم. در تجمعات و اعتصاباتی که در اعتراض به حقوقهای معوقه صورت میگیرد باید بر افزایش دستمزدها به بالای خط فقر نیز تاکید کرد. در تمام مراکز کارگری باید این خواست را با صدای رسا طرح نمود و از آن دفاع کرد. در تجمعات اعتراضی باید به حقوقهای زیر خط فقر اعتراض کرد و افزایش حقوقها به بالای خط فقر را مورد تاکید قرار داد. نباید اجازه داد که مفتخوران حاکم بیش  از این زندگی کارگران و مردم را به محرومیت و تباهی و مشقت بکشانند و خود حقوقها و ثروتهای نجومی به جیب بزنند. با جنبش دفاع از حداقل دستمزد بالای خط فقر ٧ میلیونی، و همینطور درمان و آموزش رایگان برای همه، پرداخت فوری دستمزدها و پایان دادن به حقوقهای نجومی از زندگی خود دفاع کنیم.

مبارزه برای افزایش دستمزدها در واقع جنبشی علیه فقر و فلاکت عمومی و اعتراض به چپاولگری سرمایه داران و مفتخوران حاکم است و  همراهی و پشتیبانی کل مردم را با خود دارد. متحد و سراسری به دستمزدهای زیر خط فقر اعتراض کنیم و از حداقل دستمزد بالاتر از ٧ میلیون دفاع کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ اسفند‌۱۳۹۷، ۳ مارس ۲۰۱۹



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com