اعتراض مقابل دادگستری شوش در دفاع از اسماعیل بخشی + فراخوان بازنشستگان به تجمع سراسری در مقابل مجلس اسلامی

حزب كمونيست كارگرى ايران
February 19, 2019

اعتراض مقابل دادگستری شوش در دفاع از اسماعیل بخشی

 

روز گذشته دوشنبه ٢٩ بهمن خانواده اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه همراه با جمعی از کارگران این مجتمع در اعتراض به ادامه بازداشت او در مقابل دادگستری شوش تجمع کردند. شرکت کنندگان در این تجمع با در دست گرفتن عکس اسماعیل بخشی و دست نوشته هایی که بر روی آنها نوشته شده بود "اسماعیل بخشی آزاد باید گردد" خواستار آزادی فوری وی از زندان شدند. این تجمع در عکس العمل به رفتار وحشیانه اطلاعات شوش با خانواده اسماعیل بخشی در روز قبل از آن و درگیر شدن با آنان و دستور بازداشت مادر بخشی از سوی رئیس اداره اطلاعات شوش انجام گرفت. برای امروز ٣٠ بهمن نیز تجمعی فراخوان داده شده است.

 

حکومت منفور اسلامی با دستگیری اسماعیل بخشی و بی خبر گذاشتن خانواده او و کارگران از وضعیت وی، تنها وحشت خود را از اسماعیل بخشی و محبوبیت اجتماعی او به نمایش میگذارد. اسماعیل بخشی در قلب همه کارگران و مردم جای دارد و تعرض به او و خانواده اش نفرت و خشم همه کارگران و مردم از این حکومت را بیشتر و بیشتر گسترش خواهد داد. گناه اسماعیل بخشی اینست که از حقوق بدیهی و پایه ای کارگران دفاع کرده و به همراه کارگران نیشکر هفت تپه در برابر چپاولگری ومفتخوری سرمایه داران حریص و بی خاصیت ایستاده است.  هیچ درجه از توحش حکومت نمیتواند جنبش اسماعیل بخشی را در جامعه عقب براند. در برابر گستاخی حکومت اسلامی سرمایه داران باید فعالانه از جنبش دفاع از اسماعیل بخشی و کارگران نیشکر هفت تپه و جنبش شورایی دفاع کنیم.

 

حزب کمونیست کارگری ادامه بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و رفتار وحشیانه روز گذشته اطلاعات شوش با خانواده وی و صدور دستور بازداشت مادر بخشی را شدید محکوم کرده و بار دیگر حمایت قاطع خود را از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و کیفرخواست آنان علیه شکنجه و زندان اعلام میکند. اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، جعفر عظیم زاده، پروین محمدی، بهنام ابراهیم زاده، معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣٠ بهمن ۱۳٩۷، ١٩ فوریه ٢٠١٩

 فراخوان بازنشستگان به تجمع سراسری در مقابل مجلس اسلامی

 

بازنشستگان برای پیگیری خواستهایشان برای ساعت ده صبح روز ٥ اسفند ماه فراخوان به تجمع داده اند. این تجمع در مقابل مجلس اسلامی در تهران برپا خواهد شد و فراخوان آن از سوی گروههای "اتحاد سراسری بازنشستگان ایران"،  "گروه ۱۹ اسفند"،  "گروه پیشکسوتان پیشتاز حق طلب"، "شورای بازنشستگان ایران" وجمعی از باز نشستگان تامین اجتماعی داده شده است. قبل از این معلمان بازنشسته همراه با معلمان شاغل در ٢٥ بهبمن در شهرهای ارومیه، اردبیل، شیراز، مشهد، مریوان، کرمانشاه و سنندج تجمع داشتند و در هجدهم بهمن نیز معلمان بازنشسته و شاغل در اصفهان تجمع کردند. یک شعار برجسته این اعتراضات علیه سرکوبگری های حکومت بوده است و بازنشستگان در تجمعاتشان با شعارهایی چون "شکنجه، مستند، دیگر اثر ندارد"، "توپ، تانک، مستند، دیگر اثر ندارد"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "کارگر زندانی، معلم زندانی آزاد باید گردد" اعتراض خود را به بساط زندان و شکنجه اعلام کرده اند.

 

خواستهای بازنشستگان افزایش حقوقها به بالای خط فقر ٦ میلیونی، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای تمام کودکان، رفع تبعیضها و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات است. یکی از تجمعات با شکوه بازنشستگان  در ١٤ دیماه برگزار شد که در آن جمعیتی حدود سه هزار نفر گرد آمدند و با شعارهای چون "حکومت سرمایه دار مفتخور نمیخوایم"، "حکومت سرکوب زندان شلاق نمیخوایم "، "حقوقهای نجومی فلاکت عمومی"، " حکومت فقر دزد و چپاول نمیخواهیم" ، "کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد، اتحاد" عزم خودرا برای مقابله با کل سیستم چپاول حاکم اعلام کردند. بازنشستگان با شعار "تا حق خود نگیریم، از پانمی نشینیم" بر پیگیری خواستهایشان تاکید دارند. حزب کمونیست کارگری بر حمایت وسیع همه مردم از خواستها و مبارزات بازنشستگان تاکید میکند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣٠ بهمن ۱۳٩۷، ١٩ فوریه ٢٠١۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com