برای آزادی بهنام ابراهیم زاده فعال و مدافع حقوق کودکان

نسان نودينيان
February 14, 2019

برای آزادی بهنام ابراهیم زاده فعال و مدافع حقوق کودکان

چهارشنبه ٢١ آذرماه ٩٧  برای چندمین بار بهنام ابراهیم زاده پس از تفتیش منزل توسط ٦ تن از ماموران امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد.  چند ماه است که بهنام ابراهیم زاده توسط حکومت اسلامی دستگیر و زندانی شده است. پدر بهنام ابراهیم زاده چند بار مقابل مجلس اسلامی علیه دستگیری و برای آزادی پسرش دست به اعتراض زده است.
جای بهنام ابراهیم زاده زندان نیست! او مدافع سر سخت و پیگیر حقوق کارگران و کودکان است. از یاران دلسوز زلزله زدگان کرمانشاه است.  بهنام ابراهیم زاده، متولد ١٣٥٤ در شهر اشنویه و ساکن تهران، فعال کارگری و عضو «جمعیت دفاع از کار کودکان و خیابان» است که پیشتر در خردادماه سال ١٣٨٩ به دلیل فعالیت مربوط به حقوق کارگران و حقوق کودکان کار بازداشت شده بود.  بهنام ابراهیم زاده، بعد از ٤ ماه بازجویی در سلول های انفرادی زندان اوین به بند ٣٥٠ این زندان منتقل شده بود. وی در دی ماه سال ١٣٨٩ در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به ٢٠ سال حبس محکوم شد که بعدها این حکم در دادگاه تجدید نظر تهران به ٥ سال کاهش پیدا کرد.  بهنام ابراهیم زاده، در حالی که دوران حبس خود را سپری می کرد مجددا با پرونده‌ دیگری مواجه شد. در سال ١٣٩٣ با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی» و «استفاده از تجهیزات ماهواره و نگهداری پاسور» مجددا به ٩ سال و ٤ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از اعتراض و در مرحله تجدید نظر به ٧ سال و ١٠ ماه و ١٥ روز حبس تعزیری و ٤٥٠ هزار تومان جریمه نقدی کاهش پیدا کرد. بهنام ابراهیم زاده،  در ١١ اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦ بعد از سپری کردن ٧ سال حبس در زندان‌های اوین تهران و رجایی شهر کرج آزاد شد.
بهنام ابراهیم زاده را با اتهام  و عناوین ساختگی تبلیغ علیه نظام وعضویت در گروه های تلگرامی معاند نظام زندانی کرده اند. 
دستگیری های دور اخیر به منظور جلوگیری و عدم دخالتگری فعالین اجتماعی و کارگری صورت میگیرد. این دستگیری ها برای مرعوب کردن مردم و کارگران و فعالین اعتراضات، انجام شده. جنبش کارگری و مردم برای گرفتن و  دستیابی به ابتدایی ترین حقوق هایشان  در ابعادی گسترده در سه سال گذشته بمیدان آمده اند. مردم و کارگران یاد گرفته اند که در صورت عدم حضور سخنگویان و فعالین اعتراضات، مبارزه را ادامه دهند و هم اکنون در بخشهای زیادی از مراکز تولیدی و کارگری در میان معلمان و بازنشسته ها و دانشجویان اعتراضات کوبنده در جریان است. جامعه از حالت و فضای دینامیک و فعال نیفتاده و جنبشی وسیع و سیاسی علیه حکومت اسلامی در جریان است.
یک عرصه مهم در شرایط کنونی مبارزه علنی ــ تعرضی و کیفرخواستهایی است که علیه امنیتی کردن حضور، فعالین کارگری، معلمان، فعالین و مدافعین حقوق کودکان کار و خیابانی و فعالین زیست محیطی و ...در جریان است.
برای آزادی بهنام ابراهیم زاده باید جنگید! مبارزه کرد!
همه جا در میتینگ و اعتراضات خواهان آزادی فوری بهنام ابراهیم زاده شویم.

فعالین کارگران! مدافعین حقوق کودکان کار و خیابان و کارتن خوابها! فعالین مدنی و زیست محیطی!
خانواده بهنام ابراهیم زاده در فراخوانی  از ما خواسته اند برای آزادیش فعالیت کنیم، در فراخوانشان نوشته اند؛ ما خانواده بهنام ابراهیم زاده از همگان میخواهیم که در دفاع از بهنام کنار ما باشند و به محکوم کردن او به زندان و دستگیری اش اعتراض کنند. ما از همگان میخواهیم که کمک کنند که بهنام را آزاد کنیم. بهنام مجرم نیست. بهنام مدافع انسانیت است. جای بهنام زندان نیست. بهنام باید فورا آزاد شود.
رحمان ابراهیم زاده(پدر)، عایشه مدرسی (مادر)، زبیده حاجی زاده ( همسر)موسی ابراهیم زاده، عیسی ابراهیم زاده، چیمن ملایی پریزاد خسرویی، اوات ابراهیم زاده و نیما ابراهیم زاده.
برای آزادی بهنام ابراهیم زاده  دست بکار شوید، ده ها نفر از شما میتوانید در شهرهای کردستان، در اشنویه در میان هزاران زلزله زده در کرمانشاه و سرپل ذهاب با جمع آوری امضا برای آزادی بهنام ابراهیم زاده دست به سازماندهی کارزار آزادی بهنام ابراهیم زاده، شوید!
بهنام تنها نیست او در قلب هزازان هزار کودکان خیابانی و کارتن خواب جای دارد، بهنام ابراهیم زاده، شخصیت دستاوردهای همبستگی انسانی هزاران نفر از مردم در کردستان و در سطح سراسری با زلزله زدگان است.
پیش بسوی مبارزه ای متحد برای آزادی  بهنام ابراهیم زاده!

٢٢ بهمن ١٣٩٧
١١ فوریه ٢٠١٩
 ایسکرا ۹۷۵


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com