فراخوان معلمان به اعتصاب و تحصن در مدارس + اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی

حزب كمونيست كارگرى ايران
February 27, 2019

فراخوان معلمان به اعتصاب و تحصن در مدارس

"شورای‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی فرهنگیان ایران" در بیانیه ای به معلمان فراخوان داده است که در روزهای ١٢، ١٣ و ١٤ اسفند در سراسر کشور دست به اعتصاب و تحصن بزنند. این فراخوان در ادامه اعتراضات قبلی معلمان در شهرهای مختلف و پاسخ نگرفتن خواستهایشان صورت میگیرد. در راس خواستهایی که در بیانیه مورد تاکید قرار گرفته، آزادی معلمان زندانی و فعالیت رسمی و آزاد تشکلهای معلمان قرار دارد. معلمان در سراسر ایران به دستگیریها و نداشتن حق تشکل مستقل اعتراض دارند. دیگر خواستهای معلمان که در بیانیه مزبور مورد تاکید قرار گرفته عبارتند از رفع مشکلات عدیده مدارس با اختصاص بودجه کافی، ترمیم اساسی حقوق فرهنگیان و پرداخت تمام معوقات آنها اعم از مطالبات معلمان خرید خدمت، حق التدریسی و ...،  همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با شاغلان و ارتقای آن به بالاتر ازحد خط فقر،  لغو قرارداد با بیمه ناکارآمد تکمیلی فعلی و جایگزینی آن با بیمه ای کارآ و پاسخگو برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته، و توقف سیاست‌ پولی سازی مدارس.  لغو مدارس خصوصی، تحصیل رایگان برای همه کودکان، درمان رایگان و امن سازی مدارس از خواستهای مهم معلمان است که همواره بر روی بنرهای اعتراضی آنها و بیانیه ها و قطعنامه هایشان مورد تاکید بوده است. یک خواست دیگر معلمان پایان دادن به امنیتی کردن مبارزاتشان است و در همین راستاست که امروز خواست آزادی معلمان زندانی در راس مطالباتشان قرار دارد. در حال حاضر اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، محمود بهشتی، روح الله مردانی و محمد علی زحمتکش از جمله معلمان زندانی هستند. ضمن اینکه شماری از معلمان در شهرهای مختلف به خاطر اعتراضاتشان بارها دستگیر شده و برای آنها پرونده های قضایی تشکیل شده است. لغو این پرونده ها و این پیگردها یک مطالبه مهم معلمان است.

اشکال سازمانیافته مبارزات معلمان و پیگیری مطالباتشان، بیان شفاف و روشن خواستها از جمله نقاط قوت آنهاست. معلمان در مبارزاتشان الگوهای خوبی از اعتصاب سراسری بدست داده اند. از جمله تحصن های مهر ماه و آبانماه آنان که شهرهای بسیاری را در بر گرفت و خواستهای معلمان بر روی دست نوشته هایشان، حرکت موثری بود که میخ خواست تحصیل رایگان برای همه کودکان را در راس خواستهای کل جامعه کوبید. به این اعتبار معلمان نقش مهمی در جلو آوردن خواستهای سراسری کل جامعه و در اعتراض به فقر، تبعیض، نابرابری و به چالش کشیدن کل بساط سرکوب و توحش سرمایه داری حاکم داشته اند. حزب کمونیست کارگری همه مردم، خصوصا خانواده های دانش آموزان و دانشجویان را به حمایت همه جانبه از تحصن سه روزه ١٢، ١٣ و ١٤ اسفند ماه معلمان فر میخواند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٧ اسفند ٩٧، ٢٦ فوریه ٢٠١٩

 


اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی

امروز هفتم اسفند ماه بار دیگر خانواده و دوستان اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه بازداشت وی و وضعیت نگران کننده اش در زندان در حالیکه بنر "اسماعیل بخشی آزاد باید گردد" را در دست داشتند، در مقابل دادگسترش شوش تجمع کردند و خواستار آزادی وی شدند. قبلا گزارش کردیم که اسماعیل بخشی در روز پنجم اسفند ماه در هنگام ملاقات خانواده اش از هوش رفت و این وضعیت موجب نگرانی خانواده و همگان شده است. گفتنی است سپیده قلیان خبرنگاری که در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود و او نیز با شکنجه شدن بخشی را تایید کرد اکنون زیر فشار قرار دارد و بنا بر آخرین خبرها علیرغم وضعیت بد جسمانی از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری میکنند و کماکان تحت آزار و شکنجه در سلول انفرادی محبوس است. حزب کمونیست کارگری همه مردم، خصوصا کارگران نیشکر هفت تپه و مردم شوش را به حمایت از اسماعیل بخشی و کیفرخواست او علیه شکنجه و زندان فرا میخواند.

جمهوری اسلامی با زندانی کردن و شکنجه اسماعیل بخشی نفرت و خشم همه کارگران و مردم علیه خودرا تشدید میکند. جنبش شورایی و جنبش علیه یکه تازی سرمایه داران مفتخور که اسماعیل بخشی آنرا نمایندگی کرده با هیچ درجه توحش و زندان جمهوری اسلامی خاموش نخواهد شد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٧ اسفند ٩٧، ٢٦ فوریه ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com