اعدام های دسته جمعی در عراق

اعدام های دسته جمعی در عراق

مجازات  کسانی که در صفوف داعش و هر تشکل  تروریستی دستگیر شده اند اعدام نیست.

نسان نودینیان

دوشنبه ٢۶ آبان (١۶نوامبر)    ٢١ نفر در زندان ناصریه عراق اعدام شدند (خبرگزاری فرانسه می‌گوید زندان ناصریه- اسم این زندان را الحوت (نهنگ) گذاشته اند؛ جایی که پس از ورود، تنها جنازه زندانی از آن خارج می‌شود)، (منبع خبر سایت عراقی “IQNEWS” ). سایتهای جمهوری اسلامی خبر اعدامها را با شعف و خوشحالی با  تیتر اعدام تروریست های سعودی پوشش داده اند.

اجرای سیاست اعدام در عراق با هر اسم و عنوانی(احکام اعدام را  عمدتا به جرم تروریسم اعلام میکنند) قتل عمد دولتی است که توسط حاکمان منطقه سبز که سیستم و قدرت دولتی قومی ــ مذهبی آنها برای بزیر کشیدنشان به چالش کشیده شده است، اجرا میشود.

با اجرای اعدامها  میخواهند مردم را سرجایشان بنشانند، مبارزین میدان های تحریر  و مبارزین شهر ناصریه را که در یکسال گذشته و با شروع اعتراضات اکتبر ٢٠١٩  علیه دستگاه حاکمیت و مافیای مالکی و حکومت اسلامی در خیابانها ایستاده اند میترسانند،  میخواهند مردم را به تمکین به مقررات و دستورات وادار میکنند. میخواهند ارعاب را دامن بزنند. برای حفظ  حکومت و در قدرت ماندنشان اعدام میکنند. دارند به مردم ناصریه که علیه فساد و فقر و بیکاری در مبارزه هستند، اعدام را آدرس میکنند!.

برای مردم ناصریه  فرقی بین داعشی های تروریست با باندهای مالکی و صدر و حشد شعبی، ارتش بسی

اعدام های دسته جمعی در عراق

جی قاسم سلیمانی و سپاه قدس نیست، تروریسم داعش با تروریستهای حشدشعبی  و باندهای مسلح اسلامی ها در میدانهای نصر  که در روز روشن  رهام یعقوب فعال زنان در بصره را ترور کردند، نیست.

امضا کنندگان احکام اعدام جنایتکارانی هستند که مشقتبارترین شرایط را با بیکاری و فقر و ناامنی محیط زندگی که با جنگ و بمب های کشنده که با تروریسم داعش و جمهوری اسلامی و میلیتاریزم ارتش امریکا در سایه نظم نوین و خونین جهانی زندگی جهنمی را به مردم عراق تحمیل کرده اند.

اینها جناینگارانی هستند که هزاران کودک و ساکنین عادی در عراق را به دست مرگ و نابودی سپردند.

مجازات کسانی که در صفوف داعش و هر تشکل  تروریستی دستگیر شده اند اعدام نیست.  اعدامها در ایران و  عراق  یک رکن به تسلیم کشیدن مردم توسط حاکمان در قدرت است. مجازات اعدام وقیحانه‌ترین و کثیف‌ترین شکل قتل عمد است.

در عراق و ایران تفاوتی بین تروریست داعشی با مشتی از قدرتمندان ساکن کثافتخانه پارلمان قومی ــ مذهبی و بیت رهبری خامنه ای و روحانی نیست.

نباید بگذاریم  اعدامها در عراق ادامه دار شود. امروز در سطح بین المللی مبارزه علیه اعدام جنبشی قدرتمند است. هشتک اعدام نکنید در سطح جهانی نشان داد که این جنبش قوی است و مردم از اعدام و انتقام دولتها متنفر و بیزار هستند.

٢٧ آبان ١٣٩٩

١۶ نوامبر ٢٠٢٠