توجیهات حکومت اسلامی در باره حملات ترکیه و ایران به مناطق شمال عراق و ایران

توجیهات حکومت اسلامی در باره حملات ترکیه و ایران به مناطق شمال عراق و ایران

نسان نودینیان

اخیرا سخنگوی حکومت اسلامی، سعید خطیب‌زاده، در پاسخ به سوالی در ارتباط با حملات اخیر ارتش ترکیه به اقلیم کردستان و حملات نیروهای نظامی حکومت اسلامی به مناطق مرزی شمال کردستان عراق گفته است که «موضوع کردستان برای ایران موضوع وطن است.

او بجای جواب مشخص به سوال کننده بر اسب وطن سوار میشود و موضوع را عملا دور میزند. او در ادامه میگوید: ایران در منطقه تنها کشوری است که یک اتوبان بزرگش در تهران را به نام کردستان و یک استانش را نیز به همین نام نامگذاری کرده است.

عجب لطفی به مردم کردستان که این استان را به مردم کردستان هدیه دادید! و اسم فرماندهان و آیت الله هایتان را روی این استان نگذاشتید!

اما ماجرا وطن کردستان و اتوبان نیست. مساله اصلی لشکر کشی دو دولت ارتجاعی و فاشیستی اسلامی ایران و ترکیه به مناطق مرزی و مناطقی از اقلیم کردستان است و البته محور اصلی تر به نگرانی حکومت اسلامی از گسترش هژمونی دولت ترکیه در عراق مربوط است. سخنگوی جمهوری اسلامی میگوید: «حفظ تمامیت ارضی عراق برای ما مهم است و همواره خط قرمز ما بوده است، … برخی از نگرانی هایی را ترکیه عنوان می کند که ما به آنها گفته ایم باید به مسیر دیگری در این زمینه فکر کنند که پایدار باشد و نباید تعرضی به تمامیت ارضی عراق انجام شود.» اظهر من الشمس است که دعوای هژمونی در عراق حاد شده است و جمهوری اسلامی دارد بیشتر و بیشتر دست را میبازد.

سران حکومت اسلامی بیش از یکسال است صدای اعتراض و تنفر مردم عراق از حکومت منحوسشان را شنیده اند. میدانهای تحریر به محل انفجار تنفر از حکومت اسلامی و آتش زدن بنر خمینی و خامنه ای و قاسم سلیمانی تبدیل شده است. در کردستان عراق تنفر عمیق مردم از حکومت اسلامی و احزاب ناسیونالیست حاکم موج میزند. مردم در عراق و در کردستان از اسلام سیاسی و حکومت های فاشیست ترکیه و ایران متنفرند و به حضور آنها اعتراض میکنند. موقعیت جمهوری اسلامی در عراق و در کل منطقه بشدت ضعیف شده است. سلیمانی را کشتند و جمهوری اسلامی عکس العملی نتوانست نشان بدهد. ضعف و زبونی اش در نزد مردم را با حملات گاه و بیگاه به مقرهای احزاب اپوزیسیون فکر میکند میتواند جبران کند

آدرسهای تماس با حزب:

واتس اپ: ۰۰۴۴۷۴۳۵۵۶۲۴۶۲

کانال تلگرام حزب: @wpi_hkki

اینستاگرام www.instagram.com/wpi91

پیامگیر تلگرام @wpi_tamas