اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

٨ مرداد ۹۹ / ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۰

یدی محمودی

اوج گیری کرونا در شهرهای کردستان و دروغ و بی مسئولیتی حکومت هر دو یکجا روزانه از مردم قربانی می گیرد. بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده دانشگاه علوم پزشکی کردستان بین روزهای دوم تا هفتم مرداد ماه ۷۴۴ مورد بیمار مشکوک به کرونا در شهرهای کردستان بستری شده اند، این آمار کذائی حکومتیان می افزاید که در همین مدت ۱۰۶ بیمار جدید شناسائی شده و در همه گزارشها شهر سنندج بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

آمار جانباختگان کرونا هم تا روز سه شنبه هفتم مرداد ماه چنین است، سنندج ۱۳۴ نفر، سقز ۷۷ نفر، کامیاران ۳۸ نفر، قروه ۳۳ نفر، بانه ۳۰ نفر، دیواندره ۳۰ نفر، مریوان ۲۳ نفر، دهگلان ۱۰ نفر. همچنین آخرین خبرها حاکیست که هم اکنون ۵۱ نفر در بخش ای سی یو بیمارستانها بستری هستند. آمار و ارقام حکومتیان بر همگان روشن است، آنها نه تنها آمار واقعی را منتشر نمی کنند، بلکه در ماههای گذشته بارها و بارها کادر درمانی بیمارستانها را تهدید و بازداشت کرده اند که نباید آمار واقعی کرونا را منتشر کنند، نه تنها این بلکه مقامات حکومت و دانشگاه علوم پزشکی کردستان که مسئولیت سر هم بندی کردن آمارهای دروغین حکومت را بعهده دارد، در هیچ کجای آمار کذائیشان به رقم نزدیک به دویست هزار نفری که قرنطینه خانگی شده اند اشار نمی ِکند و اصولا از آمارهای این مرکز دروغ و ریا بحساب نمی آید.

همچنین برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا که الان تست کرونا در سریعترین وقت ممکن انجام می شود، اما در ایران و شهرهای کردستان هنوز هم اکثریت مردم از نبود مراکز بهداشتی برای تست کرونا محرومند و این وضعیت قطعا نه تنها بر گسترش روز افزون بیماری کرونا می افزاید بلکه یک عامل دیگری است برای پی نبردن به آمار واقعی کرونا.

حکومت کرونایی و مقامات دزد و چپاولگرش می گویند، “امکانات کافی برای مبارزه با کرونا ندارند”، اما در همین شرایط کرونا، این جانیان برای بقای عمر ننگین خود تمامی دم و دستگاههای سرکوبشان بدون وقفه کار می کند تا مردم معترض و خشمگین را از تعرض به این بنای قتل و آدمکشی باز دارند. حکومت اسلامی همین هفته و روز پنج شنبه دوم مرداد ماه ده نفر از فعالین مدنی و مدافعین کولبران در شهر بانه که دو سال پیش در تظاهراتهای اعتراض به کشتار کولبران شرکت کرده بودند را به ۳۰ ماه زندان، ۲۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی و ۲۵۰ ضربه شلاق مورد احکام قرون وسطی و وحشیانه این رژیم قرار گرفتند. برای خلاصی از کرونا و حکومت کرونای اسلامی، همچنانکه در این ستون بارها تاکید کرده ام، راهی نیست جز مبارزه قاطع و همه جانبه با حکومت اسلامی، حکومت اسلامی مسئول مستقیم گسترش کرونا است. حکومت اسلامی مسئول مستقیم تامین معیشت مردم است و باید برای این خواست بحق و فوری خود به میدان آمد و حکومت و مقاماتش را تحت فشار قرار داد.

ایسکرا  ۱۰۵۱