اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

۱ مرداد ۹۹ / ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۰

یدی محمودی

اقدامات حکوت اسلامی برای جلوگیری از گسترش کرونا مثل همه اقدامات تمام دوران حیات ننگین این رژیم جنایت پیشه و فاسد، با تلاش هیچ دولتی قابل مقایسه نیست. در این حکومت و برنامه مبارزه با کرونای آن از تامین زندگی مردم خبری نیست، از بیمه بیکاری خبری نسیت، از پرداخت حقوق های ناچیز و پرداخت نشده خبری نیست، از اشتغال خبری نیست، نه تنها این بلکه بحران اقتصادی چنان سراپای جامعه را فرا گرفته، که تورم و بالا رفتن قیمت مایحتاج اولیه زندگی مردم هر ساعت بالا می رود و این درحالیست که با کرونا و بی کرونا زندگی انگلی آقازاده ها، مفتخوران و کاسه لیسان این حکومت نه تنها تغیری نکرده، بلکه بسیاری از آنها حتی در این شرایط  بحرانی زندگی مردم، دارند از قبل دسترنج و تلاش مردم و چپاول وحشیانه هر روزه به دارائیهای خود می افزایند. برای نمونه بازار سر سام آور مسکن و ماشین چنان کیسه احتکار چیان و سران و مقامات حکومتی را گشاد کرده و به طرز بی سابقه ای قیمت ها بالا رفته که در همین شرایط کرونایی میلیونها نفر از مستاجران سراسر کشور در معرض بی خانمانی مطلق قرار گرفته اند.

کرونا در شهرهای کردستان نه تنها کاهش نیافته، بلکه حتی با آمار دروغین حکومت اسلامی، اوضاع همچنان قرمز است و سنندج، بزرگترین شهر استان در چند هفته گذشته بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده. در کردستان یکی از کاربران فضای مجازی، اقدامات حکومت علیه کرونا را اینچنین با انشای تمسخر آمیز توصیف می کِند، ” دوران کرونا را چگونه گذراندید! ما در دوران کرونا به حرف مسئولین خود گوش میکنیم، یک مسئول گفت کرونا خطرناک است، ما به خانه رفتیم، مسئول دیگر گفت کرونا مثل سرماخوردگی است، پس ما بیرون آمدیم، مسئول دیگر گفت کرونا میکشد، پس دوباره به خانه رفتیم، مسئول دیگر گفت باید همه جا باز شود‌، پس ما دوباره بیرون آمدیم، مسئول دیگر گفت وضعیت قرمز است، پس ما به خانه رفتیم، مسئول دیگر گفت وضعیت زرد است، پس بیرون آمدیم، مسئول دیگر گفت ما واکسن ساختیم، بیرون آمدیم، مسئول دیگر گفت امیدی به واکسن تا دو سال نیست، پس به خانه رفتیم، الان هم دم در نشسته ایم تا ببینیم مسئول دیگر چه می‌گوید.”.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان که قرار بوده، آخرین اخبار کرونا را در اختیار مردم بگذارد، اکنون دو هفته است که همان آمار دروغین خود را هم منتشر نمی کنند و تنها به آماری ۲۴ ساعته می پردازند و تازه آنهم تعداد زیادی از مبتلایان را با جمله ” مشکوک به کرونا” از لیست آمارهایشان حذف می کنند، برای نمونه در ۴۸ ساعت بین روزهای جمعه ۲۸ تیرماه تا دوشنبه ۳۰ تیرماه، از طرف این مرکز حکومتی تنها ۷۹ مورد مبتلا به کرونا گزارش شده، اما در همان گزارش کذائی می گویند، ۴۸۰ مورد مشکوک به کرونا در شهرهای کردستان بستری شده اند. گزارش دیگری از سنندج می گوید که تا روز سه شنبه ۳۱ تیرماه، ۱۶۵۰۱۳ نفر در سطح استان در قرنطینه خانگی بسر می برند و در آمارهای دانشگاه علوم پزشکی کردستان از این آمار وسیع هم هیچ خبری نیست. طبق اخبار رسیده از میان مردم و بیمارستانهای استان، اوضاع بسیار بسیار فاجعه بارتر از آمار و ارقامیست که مقامات حکومت تحویل مردم می دهند. در همین هفته پزشکی متعهد در یکی از بیمارستانهای استان به تعدادی از مردم گفته بود، ” بهیچ وجه آمار حکومت را باور نکنید، تنها ما می دانیم که اوضاع چقدر خراب است و روزانه چه تعداد از مردم قربانی کرونا می شوند”. متاسفانه هر چه هست، حکومت کرونایی باز هم دروغ می بافد، باز هم آمار غیر واقعی انتشار می دهد و مهمتر از همه مسولیتی در قبال جان و تامین زندگی مردم بعهده نگرفته و نمی گیرد و این خود باعث و بانی اصلی گسترش کرونا است. یک راه مهم و آصلی مبارزه با کرونا، به جنگ حکومت اسلامی رفتن است، این حکومت را باید بیش از پیش تحت فشار قرار داد و همه جا خواهان تامین زندگی همگانی شد.

ایسکرا  ۱۰۵۰