اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

۲۵ تیر ۹۹ / ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰

یدی محمودی

کرونا نه تنها کاهش نیافته، بلکه در بسیاری از شهرهای کردستان همچنان وضعیت قرمز می باشد، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه کردستان می گوید: ” در حال حاضر تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در کردستان سه برابر ماه های فروردین و اردیبهشت است”.  وی همچنین می گوید: ” این روند باعث می شود تا شش هفته آینده دوباره شاهد افزایش مرگ و میر و ابتلا به بیماری در استان باشیم”.

این مقام دانشگاهی حکومت اسلامی، مثل همه سران و دست اندرکاران این حکومت اینجا هم مردم را مقصر گسترش کرونا می داند و می گوید: ” متاسفانه از پنج شنبه هفته گذشته، موج دوباره بی توجهی در عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از سر گرفته شده است”. مقامات ریز و درشت حکومت اسلامی با مخفی کاری از دادن آمار واقعی کرونا، با پیروی نکردن از دستور العمل های سازمان جهانی بهداشت و با بی مسئولیتی کامل در قبال تامین معیشت مردم خود بانی و باعث گسترش کرونا در سراسر کشور بوده اند، اما بی شرمانه همه جا مردم را مسئول گسترش کرونا معرفی می کنند.

مرگ یک شیخ مرتجع و خطر گسترش کرونا در میان صدهها هزار نفر از مردم شهرهای سنندج، مریوان، پینجوین و سلیمانیه!. آنچنان که در خبرها آمده بود روز ۱۴ تیر ماه شیخ محمد کسنزانی سرکرده فرقه مذهبی دراویش قادریه در آمریکا می میرد، جنازه او را برای دفن به کردستان عراق منتقل می کنند و روز پنج شنبه ۱۹ تیرماه تعدادی بالغ بر هزار نفر از مریدان او بدون توجه به وضعیت خطیر کرونا و بدون رعایت کوچکترین مقررات شرایط کرونا بسیار وحشیانه و به سبک انسانهای اولیه با قمه، چاقو و چوب از مرز باشماخ در نزدیکیهای شهر مریوان وارد اقلیم کردستان می شوند و به طرف شهر سلیمانیه حرکت می کنند. در این ماجرا ظاهرا مقامات حکومت اسلامی در مرز باشماخ سعی در جلوگیری از عبور آنها داشته اند، اما این فرقه هم بعنوان یکی از فرقه های مذهبی و خود حکومت های مذهبی حاکم در منطقه از امکانات بی شمار دولتی در دو سوی مرزها برخوردارند و هر دو حکومت اسلامی و اقلیم کردستان آگاهانه دست این فرقه عقب افتاده و اعوان و انصارشیخ میلیاردر و مرتجع را باز گذاشته اند، چرا که آنگونه در همه جا مذهب یک وسیله مهم برای تحمیق مردم است، اینها هم نه تنها در عقب ماندگی، بندگی مطلق مریدان از رهبر فرقه، بلکه همیشه در خدمت حاکمین جنایتکار و مفتخور منطقه و دنیا بوده اند.

اکنون با این هجوم هزار نفره و رفتن به اقلیم کردستان، بیم آن می رود که در دو هفته آینده یک موج وسیع دیگر کرونا در میان مردم ساکن در شهرها و روستاهایی که آنان از آن عبور کرده اند شروع شود و اینجا هم یک بار دیگر نشان داد که مذهب تا کجا می تواند انسان را از خود بی خود کند و بعنوان یک ویروس جدی جان و زندگی هزاران نفر را بخطر بیندازد.

آمار کلی گسترش کرونا گرچه بدلیل مخفی نگه داشتن حکومت اسلامی منتشر نشده، اما همینقدر باید کافی باشد که معاون امور بهداشتی دانشگاه کرستان می گوید، آمار کرونا هم اکنون سه برابر ماههای فروردین و اردیبهشت میباشد. از طرف دیگر گزارش شده که در روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه ۳۰۵ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند و آمار رسمی جانباختگان این ویروس به ۳۵۶ نفر رسیده، همچنین ۸۰ نفر در بخش مراقبت های ویژ ( آی سی یو) قرار دارند. همچنانکه بارها در این ستون اشاره شده، حکومت اسلامی و مقامات جنایتکار آن دروغ می گویند، آمار واقعی را منتشر نمی کنند تا باز هم شانه خود را از مسئولیت در قبال این پاندمی خالی کنند، وگرنه امروزه همگان می دانند که آمار واقعی جانباختگان و مبتلایان به کرونا چه در سطح ایران و چه در شهرهای کردستان بسیار بالاتر از آماریست که حکومت دزدان و قاتلان اسلامی منتشر می کنند!.

ایسکرا  ۱۰۴۹