زنده باد اول ماه مه روز اتحاد، همبستگی و اعتراض علیه سرمایه داری جهانی بخصوص سیستم سرمایه داری در ایران

زنده باد اول ماه مه روز اتحاد، همبستگی و اعتراض علیه سرمایه داری جهانی بخصوص سیستم سرمایه داری در ایران

 

رهایی ما کارگران و مزدبگیران فقط بدست خودمان ممکن است، رهایی ما زمانی امکان پذیر است که کار مزدی از بین رفته باشد.

 

رفقا ودوستان تولید گر ومزد بگیر و زیر ستم واستثمار حاکمان  سرمایه، ما بیش از دوقرن است که مبارزه ی خود را در جهان اساسن بر روی تعین  حد اقل دست مزد وخواسته هایی متمرکز کرده ایم که تغییر اساسی در زندگیمان  نداده است، بلکه مزد بگیر مزد بگیر مانده است و فقرتر و سرمایه دار سرمایه دارمانده، اما سرمایه دار ثروتمند تر شده است  ، کما اینکه هرساله دلمان را خوش کرده ایم، که  چند درصدی به دست مزد ویا حقوقمان اضافه می شود. از سویی همگی می دانستیم، که به محض بالارفتن حقوق ویا دست مزدمان،هزینه ی نیازهای ضروری زندگیمان مثل نان، گوشت، برنج، قند، شکر، لباس، آب، برق، کرایه خانه ودیگر ضروریات زندگی به همان نسبت ویا بیشتر بالا رفته واز این طریق دوباره جیبمان را خالی می کنند. ما باید به این دودزه بازی وکلکی که سرمایه داران ونمایندگان آنها درمجا لس مختلف سرمایه داران، مثل مجلس خبرگان، شورای نگهبان،همچنین به شعبده بازی های والیان فقیه استثمار کار پایان دهیم. امسال با شیوع ویروس کرونا وضعیت پیچیده تر شده است،  زیرا زیر نام مبارزه با ویروس کرونا، عرصه ی زندگی را به ما تنگتر کرده اند و اگر مواظب نباشیم  زندگیمان را سیاه تر خواهند کرد.

 هم کاران باور کنید، که سیستم سرمایه داری جهانی از نظرکم کردن بوجه بیمه ی سلامت، بهداشت، محیط زیست، آموزش و پرورش و… و هرآنچه که برای ما کارگران و مزدبگیران لازم وضروریست، در سراسر جهان به جهنم تبدیل کرده  است. استثمار کار در حد توان سرمایه داران کماکان با شیوه وروش های غیر انسانی ادامه دارد.

همکاران و هم رزمان عزیز، دریوزگی و ناتوانی سیستم سرمایه داری جهانی در مقابله با شیوع ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست. به باور من دلیل شکست این سیستم در مقابله با کرونا، سود جو بودن و ضد انسانی بودن  خوی و منش حاکمان این سیستم و از جمله سیستم سرمایه داری در ایران را آشکار می کند. از این رو آمادگی ما را می طلبد، که بر بستر بحران گسترده ای که ویروس کرونا بر اقتصاد سرمایه داری جهانی و تاثیر آن بر وضعیت سایسی واقتصادی ایران ، ضعف، درماندگی  این رژیم را در عرصه های مختلف جامعه  بدقت زیر نظر داشته باشیم. در این وضعیت هوشیاری ما را مطلبد که با ایجاد شوراهای کارگران و مزدبگیران، حاکمیت کنونی را سرنگون و هدایت جامعه را خود بدست گیریم. زیرا تنها شوراهای کارگران و مزدبگیران می توانند به وضعیت بحران کنونی شیوع کرونا و هر بحران دیگی  پیان دهند.

زنده باد اول ماه مه روز همبستگی کارگران و مزدبگیران در جهان

زنده باد حاکمیت سیاسی و اقتصادی شوراهای کارگران و مزدبگیران

علی برومند ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

 ۲۷٫۰۴٫۲۰۲۰